Läckra! Haha, inte allsInte sett förut! trodde du var kung på King
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läckra! Haha, inte allsInte sett förut! trodde du var kung på King
![]()
Har varit på jakt efter 5626-7121 i bra skick de senaste åren. Någon som har en sådan och vill bjuda på lite bilder?
Billigt tycker jag om den nu var oanvänd.En NOS KS 44-9990 gick för över 19.000 på auktion..
![]()
Den är i gott skick helt klart.En NOS KS 44-9990 gick för över 19.000 på auktion..
![]()
Vad säger KS experterna om denna?
![]()
Seiko King KS Hi-Beat 5626-7040 Chronometer, 1971 | Watch & Vintage
King Seiko KS 5626-7040 Chronometer Officailly Certified from 197, fully working. New crystal, new leather band. 1 year warranty.www.watchandvintage.fr
Har varit sugen ett tag nu på en 5626-7040/41 men mina otränade vintage ögon får mig att tveka, planen var egentligen att vänta tills någon dök upp här på forumet men suget börjar bli för stort.
Har ni möjligtvis tips på andra försäljare som ni köpt av och kan rekommendera?
Stooort tack för svar kuma.Expert vill jag inte kalla mig men har en del erfarenhet av dom där klockorna.
För mig går en yrkesmässig säljare bort som inte tar vettiga bilder, 6 av bilderna rakt framifrån och inga från sidorna och alla rätt kassa.
Boetten är ju uppenbart tillfixad, polerad eller vad man nu väljer att kalla det och det syns tydligast på hörnen på bandhornen upp mot glasringen
som ska vara spetsiga men här är avrundade.
Men svårt att avgör a skicket med dom bilderna, men jag tror den är nog som dom allra flesta är och verkar ha formerna hyggligt intakta.
Verket är ju det rätta för klockan, kronometer och kan ruckas från utsidan, det händer ibland att verken är utbytta till fel typ.
Glaset ser ju lite suddigt, konstigt eller missfärgat ut runt kanterna, där kan det ha varit trevligt med foton i en annan vinkel med bättre skärpa.
Sammanfattningsvis får jag intrycket av en okey klocka att bruka men inte ett toppexemplar för samlaren.
Prisbilden för såna här klockor tror jag det finns andra här som kan bättre.
Vet ingen säljare i EU men i Japan litar jag på, https://cticorp.jp/
Stooort tack för svar kuma.
Jag vill absolut att klockan ska opolerad så jag får nog helt enkelt hålla utkik och ligga lite lågt tills något bättre exemplar dyker upp.
Håller helt med, känner dock att en boett som denna som ändå upplevs rätt komplex så hade det varit kul om man kunde bevara dess former i möjligaste mån.Det här med opolerad har det gått lite troll i kan jag tycka.
Hitta orörda såna här i bra skick är inte det lättaste och det finns ju olika grader av det hela.
Om dom inte har blivit för runda och har kvar formerna kan det fungera för mig.
Men jag kan förstå om du hoppar den här.
Dom har väldigt bra och stabila urverk. Jag har ett ex som förmodligen aldrig blivit servad och den går fortfarande bra! Urbrev servar under 3k senast jag kollade, och det finns även billiga verk som man kan ta vissa delar ifrån (LM 56).Ju mer jag läser om KS ju mer sugen blir jag. Men det skulle vara mitt första vintage köp och jag är lite orolig för livslängden och service kostnader. Kan någon lysa lite ljus på hur dessa åldras och hur ofta/dyrt det skulle vara att ta hand om?
Den här tråden startar med den noblare föregångaren -7120. Varför inte leta en sådan?Har varit på jakt efter 5626-7121 i bra skick de senaste åren. Någon som har en sådan och vill bjuda på lite bilder?
Även den första kan bli koppar/rosafärgad. Svårt att hitta någon med jämn patina, jag antar att det är fukt som reagerar med tavlan. Mässing brukar vara grunden, möjligen med ett lager silver och sedan lack?Var tvungen att slå till på denna då jag är svag för patina. Ytterst sällsynt rosa patina som endast verkar bli på 7000 modellerna.
![]()
44-999 från 64. Någon som säljer en caseback med glas?hade varit riktigt tufft att se verket!
![]()
![]()
Beställde en! Återkommer med resultatRiktigt fint exemplar av en ikonisk modell
Glasbaksida till salu:
Beställde en! Återkommer med resultattack!