• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS-owners club. Troligen den finaste tråden på Kobra Kai.

Inte sett förut! trodde du var kung på King 😊

IMG_3265.jpeg
Läckra! Haha, inte alls 😆 Har bara snöat in på vissa referenser.

Har varit på jakt efter 5626-7121 i bra skick de senaste åren. Någon som har en sådan och vill bjuda på lite bilder?

Har varit på jakt efter 5626-7121 i bra skick de senaste åren. Någon som har en sådan och vill bjuda på lite bilder?

Kollade lite snabbt i morse om jag hade någon men det verkar inte så.
Men då när jag hade lite KS lådor framme bestämde jag mig för att använda den här rackarn idag.
Lite intressant att dom här 52orna har en 4 som tredje siffra precis som GS har och inte som samtida KS 56or som har 2.

IMG_3276.jpeg

En NOS KS 44-9990 gick för över 19.000 på auktion..

1000015462.jpg
Den är i gott skick helt klart.
Tvivlar på att det är NOS, tänker först och främst på bandet och det är nog ingen slump att det inte finns bilder på undersidan av bandet.
Vill man även leta efter fler fel så är det konstigt att ha smuts i texten på kronan om den bara legat i lådan hela sitt liv.

Jag har slutat titta på annonser med fina klockor i en låda eftersom folk alltför ofta har plockat upp "fullset" av lite av det dom haft liggandes.
Nu när klockor i mycket gott skick har stigit i pris rejält verkar det som att vissa med lite rymligare samvete satt i system att fula lite.
Har t.o.m sett en gång att ett av dom stora internatinella auktionshusen har sålt GS med fel tillbehör.
Ibland ser man också klockor som presenteras på ett sätt som om de vore nya original, men det står inget om det i texten.
Då ser rman emellanåt att folk har bjudit som om det vore NOS.
Jag har en påse med hängetiketter, instruktionsböcker och liknande, GS och KS, men tanken är inte att kombinera dom med klockor i fint skick
och lägga ut på auktion även om det vore lukrativt.

Med andra ord man ska vara försiktig.

Tillbaka
Topp