Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt. Det har med årtalet att göra. Denna har monoquecase vilket är cool OG för mig.Lite tråkigt att den saknar guldsigillet dock.
Kan inte påstå att jag bryr mig nämnvärt. Det har med årtalet att göra. Denna har monoquecase vilket är cool OG för mig.
undrar om inte penis-loggan slår spencers guld-KS.Självfallet är jag med här, även om min ks-samling inte är så imponerande som vissa andras. Dock så får ni nu med en KS-quartzare också. Här är både
5246-5000 och 4823-8050. Ngn som kan tipsa om var man hittar ett glas till den förstnämnda?
Det gör den ju, men i ärlighetens namn så är ju en King Quartz (KQ) inte en King Seiko precis som en Grand Quartz (GQ) inte är en Grand Seiko.H
undrar om inte penis-loggan slår spencers guld-KS.
Mycket trevliga ur!!
Special... mmmmm....Nu blev det lite mer och välja på, så en KS idag:
En 5245-6000 från 1971, lite repig glass men det får man ta, och med Chronometer certifiering, altid kan det reta någon....
//Bosse
Jag tänkte som logga för hela klocksnack!Det gör den ju, men i ärlighetens namn så är ju en King Quartz (KQ) inte en King Seiko precis som en Grand Quartz (GQ) inte är en Grand Seiko.
ToppJag tänkte som logga för hela klocksnack!
En så kallad fuskis.Guld medaljon på en KS?, absolut, mycket snyggt:
Och inte så dum på "rätt" sidan
(SCVN001)
//Bosse
Says who?En så kallad fuskis.
Din andra har du sålt va?
Says jag. Den är ju från år 2000, inte en gammal-KS. Riktigt fin ändå däremot.Says who?
Och ja den andra fick ett nytt hem
//Bosse
GS är ett snäpp över KS generellt, de har nämligen striktare justering och var dyrare nya. När man köper vintage däremot är det väl hugget som stucket, en KS special smäller högre än många GSar från samma tid tycker jag (smaksak i och för sig)."Nybörjarfråga"; Hur är den inbördes hierarkin inom Seiko, var King steget under eller över Grand egentligen?
Helt rätt att starta upp en sån här tråd!
Min 5626-7110 fr 73 hälsar
Asnice men fel tråd.Ingen KS-ägare, däremot KQ... Antar att jag hamnar i wannabe-klubben då
Helt fel glas på denna och extremt lortig (går inte att ta bort länken :-D), snart kommer det korrigeras.
Snygg! Vart fick du tag på den?Blev så nöjd med nya länken, så jag måste bara lägga upp en bild här
Köpt här i Bangkok hos en firma kallad Rianthong, RTB, dom levererar värktyg och delar til dom flästa urmakarna här. Länken är AM, NOS. Japansk med skruvade links. Förpakningen var märkt KS 5626-7110/8000. Kosta hela Thb 600.-Snygg! Vart fick du tag på den?