• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS-owners club. Troligen den finaste tråden på Kobra Kai.

Psykel

Patek
Jag har aldrig sett en sådan här tavla med tryck förut. Är det någon annan här som vet om KS tillverkades med "custom" tavlor liknande den i länken? Skulle bli väldigt förvånad.
https://www.instagram.com/p/BbPOVKKHt2h/
Ägaren hävdar att det finns exemplar att hitta...jag tror det är en mod. Men man har ju haft fel många gånger förr.
@Molle @yonsson @JesperO
Ommålad eller inte (den är ommålad), så tycker jag att den var riktigt snygg!
 

Hill

Breitling
Finns säkert förtlon trådar om ks-grejer men jag testar här. Har återöppnat klockkontot, det monetära alltså, och fått hem den här godingen. vill gärna hitta en passande länk istället för skinnbandet. Men var fan ska man leta?! Såg nån ovan som köpt från firma i Bangkok men jsg kom ingenvart där. (iofs under fältmässiga googleförhållanden) tips att springa på någon?
1511547859013.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns säkert förtlon trådar om ks-grejer men jag testar här. Har återöppnat klockkontot, det monetära alltså, och fått hem den här godingen. vill gärna hitta en passande länk istället för skinnbandet. Men var fan ska man leta?! Såg nån ovan som köpt från firma i Bangkok men jsg kom ingenvart där. (iofs under fältmässiga googleförhållanden) tips att springa på någon?
1511547859013.jpg
YTTERST få KS-modeller som sålts på länk, har nig inte sett en enda länk till den boetten.
 

Psykel

Patek
Ovanliga är dom nog inte.
Men kanske inte så älskade, dom hamnar nog lätt i skymundan av GS och sportklockor.
Jag tycker det är riktigt trevliga klockor som ger en hel del för pengen och har nog drygt 30 olika.
Personligen tycker jag att KS slår GS i snygghet (med möjligtvis några få undantag) om vi snackar 70-tal. Och då kostar väl en KS generellt sett omkring hälften av vad en GS går för dessutom. Skulle gärna ha en i stil med @North's ovan. Klart snyggaste KS:en är ju dock 44999/44-9990! En sån står högt på önskelistan! 60-talets bästa luggar!
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg! Är tavlan helt vit eller har den någon textur?
Här kommer lite bilder på min 5245-6000 som blev mitt intro till klockvärlden.
20180609_131749.jpg
20180601_144405.jpg
20180512_181641.jpg
20180609_131814.jpg
Tack, din var riktigt fin också!
Skulle inte säga att den har någon textur, däremot är den inte "platt" vit utan den har en trevlig sunburst effect. Brukar vara ett bra tecken på att tavlan inte är ommålad.
 
Topp