• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2019 - Den enda tråden

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Vintage digitalaren lever! Det gamla batteriet hade läckt lite batterisyra men efter en rengöring fungerade det. Lyckades även ställa in klockan och efter lite googlande så upptäckte jag att klockan saknar 24-timmarsvisning, så känner mig lite jänkig nu :D

IMG_20191220_185913.jpg

IMG_20191220_192030.jpg
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
När väntan övergått i uppgivenhet så låg tillslut en avi på hallgolvet. Stod som ett frågetecken när expediten kom tillbaks med paketet. Märklig klocklåda?;)
3E980B64-904E-4A84-BFF4-8BCA826948A1.jpeg

Ett fint litet brev i toppen.
1E014AC5-C7EE-4B2F-8D61-887B9C6E0030.jpeg

DD-jakten tog slut i och med idag! Nu är jag i hamn!
3C3EBD90-0C1B-4BBE-A801-D5FAD1D4C17F.jpeg
Riktigt nöjd med årets present! Kommer bild när jag hängt upp den i hallen. Får nog ske när sambon handlar de sista julklapparna i helgen.
Tack SS för ett riktigt gött paket!

Riktigt grymma dom där:)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
När väntan övergått i uppgivenhet så låg tillslut en avi på hallgolvet. Stod som ett frågetecken när expediten kom tillbaks med paketet. Märklig klocklåda?;)
3E980B64-904E-4A84-BFF4-8BCA826948A1.jpeg

Ett fint litet brev i toppen.
1E014AC5-C7EE-4B2F-8D61-887B9C6E0030.jpeg

DD-jakten tog slut i och med idag! Nu är jag i hamn!
3C3EBD90-0C1B-4BBE-A801-D5FAD1D4C17F.jpeg
Riktigt nöjd med årets present! Kommer bild när jag hängt upp den i hallen. Får nog ske när sambon handlar de sista julklapparna i helgen.
Tack SS för ett riktigt gött paket!
Om din hemlige tomte (eller annan som vet!) skulle vilja skicka mig ett PM med var jag kan hitta liknande posters så skulle jag bli jätteglad! :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Då har vi sett 29 av 54 paket anlända sin mottagare och öppnas. Många kanske har fått sitt paket och väntar till julafton med att öppna det men jag tror det skulle uppskattas av Secret Santa om man iaf postar i tråden att paketet kommit fram så att givaren kan känna julro :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Så var det min tur att få ett paket från en oerhört hemlig tomte. Men inte så hemlig ändå för tomten skrev sin adress som avsändare. Ingen överlistar den här räven, ho ho ho. Den här tomten har verkligen gjort sin läxa och hela familjen var imponerad och glad över träffsäkerheten hos tomten. Hatten av, du hemliga tomte!

C3390CCC-9CB2-4273-8A94-2DDFD708C112.jpeg

Notera tomtens adress. Och att jag maskat min egen med ost.


5CE24B91-0F65-4979-9753-C13690BA2DD8.jpeg

Fint inslaget!

935C06EE-F0D7-4F8F-B836-5D1BF7ED188B.jpeg

Lillkillen fick hjälpa till så klart. Mina händer är lite större.

592E267F-B2A2-4DBB-A99F-11EC29D1B5EE.jpeg


6E762A12-D68F-457C-9133-852A47D58B3B.jpeg

I paketet fanns en julhälsning och tre små paket med tre julrim. Imponerande dedikation.

A413E651-0652-40A6-875B-F4AB8878F4FE.jpeg


7EA32756-4C5E-4BC0-82B9-455D17CD6196.jpeg

I första paketet: ett sällskapsspel! Tomten har spanat bra för detta är ett intresse jag delar med min sambo. Många spelkvällar har avnjutits i det här huset. Spelet verkar skoj! Tack!

2710E11F-15E8-47CC-9944-F963E2AE714E.jpeg


877D1F43-0398-4C9E-818A-116CA53AB056.jpeg

I andra paketet lurade en väl inslagen stout! Tomten vet vad räven gillar, helt klart! Just den här ser onekligen spännande ut och det är extra roligt att jag är en sucker för roliga smaker på stouts! Tack!

B8ADA282-FB34-4B75-9271-EFA7CF1CB041.jpeg


2D8BB3D9-FFE7-49CA-926F-4DD0824871D2.jpeg

I tredje paketet: ett snyggt klockband! Tomten förstår det här med klockor - skönt! Riktigt snyggt och mjukt. Kommer passa min Nanok riktigt bra och med 20 mm bredd kommer det även hamna på fler klockor!

3B15054E-768B-408E-86FC-0D464C8E7674.jpeg

Samlingsbild. Jag är överväldigad! Ett hjärtligt tack till min hemliga tomte.

God jul!
 

burner

Panerai
2-Faktor
Nu börjar det känns som tomten antingen har glöt mig eller så är han bara en "master of suspense". Jag får nog köpa nyg gångjärn till brevlådan i mellandagarna så som jag varit där och kikat efter paket.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Har inte ens hälften av paketen kommit fram? Eller dom kanske inte ens är skickade från början?
Dåligt och väldigt tråkigt
 

Npl

Omega
2-Faktor
Tycker som nämnts tidigare att har man mottagit ett paket så kan man slänga in en blänkare här om det även om man har god karaktär och väntar till imorgon med öppning!
Klokt!

Jag har både fått mitt och sett mitt paket öppnas. Är en trygghet för en själv när man ser att personen hämtat paketet så man vet att posten inte har slarvat bort de.
 

burner

Panerai
2-Faktor
Klokt!

Jag har både fått mitt och sett mitt paket öppnas. Är en trygghet för en själv när man ser att personen hämtat paketet så man vet att posten inte har slarvat bort de.
Det är ju dessutom ett extra moment som kan gå fel och ta tid om det inte finns nummer eller mail på mottagaren om paketet går till ombud. Då ska ju en avi gå på posten efter att paketet kommit fram.
Till nästa år tänker jag nog skicka med dom uppgifterna. Tänkte inte på det i år.
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Hade det dilemmat förra året, inte kul! Slutade med att jag fick veta att paketet hade anlänt till mottagaren fast aldrig någon bild i tråden.
Trist upplevelse du beskriver, håller tummarna på att det dyker upp i tråden imorgon. Tycker att man har ett visst ansvar trots att detta bara är en skojig grej på vårt forum:)
 
  • Like
Reactions: HSK

Npl

Omega
2-Faktor
Det är ju dessutom ett extra moment som kan gå fel och ta tid om det inte finns nummer eller mail på mottagaren om paketet går till ombud. Då ska ju en avi gå på posten efter att paketet kommit fram.
Till nästa år tänker jag nog skicka med dom uppgifterna. Tänkte inte på det i år.

Det är klokt, gjorde visserligen inte det i år eller förra året :D


Trist upplevelse du beskriver, håller tummarna på att det dyker upp i tråden imorgon. Tycker att man har ett visst ansvar trots att detta bara är en skojig grej på vårt forum:)

Håller med, men det viktiga är att de kommer fram för ens egen skull. Hoppas det löser sig med ditt paket!
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Har också både fått mitt och sett mitt öppnas. Kul! Men håller med, borde vara krav på att posta i tråden med öppning, det är ju det roligaste med hela grejen! Min mottagare verkade nöjd varje fall :) och absolut bra om man kör spårbart nästa jul.

Varierande kvalitet på klapparna kan också tyckas men lite det som är tjusningen, lite av ett lotteri om man får en bra eller mindre bra tomte :D Men ännu inget porträtt på kungen som förra året varje fall :)
 
Topp