• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2019 - Den enda tråden

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Varierande kvalitet på klapparna kan också tyckas men lite det som är tjusningen, lite av ett lotteri om man får en bra eller mindre bra tomte :D Men ännu inget porträtt på kungen som förra året varje fall :)
Av det jag har sett hittills så håller klapparna hög kvalitet i år, även om variation såklart förekommer.

Apropå tur eller otur med sin tomte så vore det önskvärt om man kunde göra den variabeln mindre utslagsgivande. Jag har ingen bra lösning på det, men det är värt att fundera på kan jag tycka. Ett prisspann som julklappen ska ligga inom kan vara en idé, men jag vet inte om det är rätt väg framåt... Den bästa julklappen är väl genomtänkt snarare än dyr.

Vad tror ni? Det finns säkert många kluriga idéer.
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Tusen tack tomten!
DD510717-32C7-4C65-B35D-C8807AD032C2.jpeg

952432D7-6B83-45ED-A336-7A4A28BFD958.jpeg

image.jpg

terroristen sitter som ett smäck:)
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Av det jag har sett hittills så håller klapparna hög kvalitet i år, även om variation såklart förekommer.

Apropå tur eller otur med sin tomte så vore det önskvärt om man kunde göra den variabeln mindre utslagsgivande. Jag har ingen bra lösning på det, men det är värt att fundera på kan jag tycka. Ett prisspann som julklappen ska ligga inom kan vara en idé, men jag vet inte om det är rätt väg framåt... Den bästa julklappen är väl genomtänkt snarare än dyr.

Vad tror ni? Det finns säkert många kluriga idéer.
Absolut hög kvalitet i år!

Håller med om att tanke är viktigare en pris. Tar hellre en genomtänkt klapp utformad efter mig för en hundring än en femhundralapp löst i ett kuvert. :D

Drt enda sättet jag tänka mig att man kan jämna ut är någon form av reveal i slutet på vem som köpt till vem. Då kan man inte gömma sig bakom anonymiteten hela vägen.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Men summa summarum så är detta kanske den roligaste traditionen på KS och jag hoppas alla som ännu inte fått sin klapp får den imorgon eller inom snar framtid. Jag kommer defenitivt vara med igen nästa år igen! Tack till @Raste för slit och min hemliga tomte för present!
 
Senast ändrad:

Raste

Cartier
Pledge Member
Exakt, skickade mitt den 11e. Skickat PM till @Raste för att se om han kan höra med mottagaren men inget svar där heller.
Du skulle bumpat kompis, måste kommit något emellan :( Är rätt tidskrävande att moderera detta så därför behöver jag hjälp av mina nissar om nått missas :) Ska jag pinga dom som inte postat att dom hämtat ut så vi kanske kan lugna några tomtehjärtan? Bra/dåligt?
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Du skulle bumpat kompis, måste kommit något emellan :( Är rätt tidskrävande att moderera detta så därför behöver jag hjälp av mina nissar om nått missas :) Ska jag pinga dom som inte postat att dom hämtat ut så vi kanske kan lugna några tomtehjärtan? Bra/dåligt?
Tänkte avvakta till imorgon men pinga gärna, om inte annat får det väl lite fart i tråden:)

Trevlig kväll på dig stortomten:)
 

burner

Panerai
2-Faktor
Du skulle bumpat kompis, måste kommit något emellan :( Är rätt tidskrävande att moderera detta så därför behöver jag hjälp av mina nissar om nått missas :) Ska jag pinga dom som inte postat att dom hämtat ut så vi kanske kan lugna några tomtehjärtan? Bra/dåligt?
Tycker inte du ska behöva göra det. Du har nog haft nog med jobb med secret santa och gjort ett grymt jobb. Det har ju redan skrivits flera uppmaningar att man ska skriva i tråden när man fått paket. Det borde räcka.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Av det jag har sett hittills så håller klapparna hög kvalitet i år, även om variation såklart förekommer.

Apropå tur eller otur med sin tomte så vore det önskvärt om man kunde göra den variabeln mindre utslagsgivande. Jag har ingen bra lösning på det, men det är värt att fundera på kan jag tycka. Ett prisspann som julklappen ska ligga inom kan vara en idé, men jag vet inte om det är rätt väg framåt... Den bästa julklappen är väl genomtänkt snarare än dyr.

Vad tror ni? Det finns säkert många kluriga idéer.

Som ny jultomte skulle jag ha uppskattat någon form av vägledning gällande vad för presentspann man bör ligga på. Dock är det som många säger att en välgenomtänkt "billig" present är det bästa.

Själv så titta jag igenom vad min mottagare hade postat och försökte anpassa presenten därefter.
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Som ny jultomte skulle jag ha uppskattat någon form av vägledning gällande vad för presentspann man bör ligga på. Dock är det som många säger att en välgenomtänkt "billig" present är det bästa.

Själv så titta jag igenom vad min mottagare hade postat och försökte anpassa presenten därefter.
Priset är sekundärt så länge det är genomtänkt och att man gör lite research på mottagaren. Det behöver absolut inte kosta mycket
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Du skulle bumpat kompis, måste kommit något emellan :( Är rätt tidskrävande att moderera detta så därför behöver jag hjälp av mina nissar om nått missas :) Ska jag pinga dom som inte postat att dom hämtat ut så vi kanske kan lugna några tomtehjärtan? Bra/dåligt?
Det ska du inte behöva göra men på något sätt borde dom som inte skickat hängas ut pga dålig stil. Jag kan vara bad cop och hänga ut dom skyldiga om det behövs :cool:
 

burner

Panerai
2-Faktor
Jag har sett mott paket öppnas, men inte fått något.
Jag tänker också att det kan vara en bra idé att hinta i tråden att man fått sitt paket, även om man inte öppnar det direkt.
Samma läge här. Hade nog varigt jobbigare om det va tvärt om.
Är det någon som vet att deras paket har kommit fram och sitter på ett kollinummer men misstänker att mottagaren inte fått paketet kan det ju vara smart att gå genom någon annan för att skicka informationen anonymt. kan ju vara aviseringen som strular.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Tack secret santa!
D81BDD18-35EB-423F-90E6-4B0C824B4819.jpeg
BFC98C71-095F-4514-B3E5-1BC8CAC9D9CB.jpeg
669621B2-2D3B-4DE2-A7E2-FA016F3E3339.jpeg
22EFB513-23BF-45B3-B614-BBE088717871.jpeg

Böcker, kaffe, godis, klocka, fieldnotes och förvaring. Det var extra snällt av dig att tänka på barnen, julen är deras högtid.
Med tanke på det och med risken att låta som en moralkärring, men det skiter jag i ;), så ta en glögg mindre än ni tänkt idag.
God Jul alla klocksnackers!!!
 

lofgreno

Audemars
Sådär. Då har man öppnar paketet. Mer än nöjd!
20191224_131017.jpg

Riktigt schysst liten reselåda och några Natoband! Satt fint på Orisen!
20191224_131214(0).jpg

20191224_131631.jpg

Tyvärr råka man ut för ett haveri på Hammen så inget test av Nato på den innan den ska skickas tbx för garantiservice. :(
20191224_112906.jpg

Men god jul KS. Nu blir det julmat!
Jävla bra tradition det här!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Sådär. Då har man öppnar paketet. Mer än nöjd!
20191224_131017.jpg

Riktigt schysst liten reselåda och några Natoband! Satt fint på Orisen!
20191224_131214(0).jpg

20191224_131631.jpg

Tyvärr råka man ut för ett haveri på Hammen så inget test av Nato på den innan den ska skickas tbx för garantiservice. :(
20191224_112906.jpg

Men god jul KS. Nu blir det julmat!
Jävla bra tradition det här!
Kom ihåg att byta buckle på de där remmarna!
 
Topp