• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2020

HSK

Patek
2-Faktor
Som vi alla vet så har det varit ett riktigt skitår på många olika sätt och nu när året börjar närma sig sitt slut med långa, mörka dagar så känns det som att vi kan behöva lite glädje och spänning i tillvaron och vad passar då bättre än ytterligare en upplaga av KS Secret Santa ?! :woot: Ett perfekt upplägg så här i COVID-tider med paketöverlämning på distans med trevligt umgänge och virtuell paketöppning i tråden! Har du varit tillräckligt snäll för att hamna på tomtens GG-lista eller blir det kol i strumpan i år igen? :angel:

Fenomenet som sådant är säkert känt för de flesta men för den som inte vet hur det fungerar så anmäler man sitt intresse till att medverka i ett slags klappbyte där avsändaren är hemlig, därav secret santa. Eftersom nissarna brottas med lite extra jobbiga logistikproblem i år så tänker jag att vi flyttar fram det hela en aning och man har fram till 29/11 kl. 23:59 (dvs. nu på söndag) på sig att anmäla sitt intresse. Detta görs precis som tidigare år genom att man skriver ett inlägg i tråden samt skickar sina adressuppgifter till mig via PM (inkludera gärna ett mobilnummer för eventuell SMS-avisering) och jag kommer att "gilla" era inlägg som bekräftelse.

Det finns ingen undre eller övre gräns för vad klappen får kosta och det finns absolut inga förväntningar eller krav på dyra, exklusiva klappar. Vi har naturligtvis full förståelse för att alla har olika ekonomiska förutsättningar och alla ska kunna delta i detta som en rolig grej. Med det sagt så bör man göra lite efterforskningar på mottagaren så att någon slipper få en trisslott och ett trasigt natoband och det tar inte många minuter att skumma igenom användarens inläggshistorik för att få ett hum om vad personen har för intresseområden. Det är tanken som räknas och klapparna ska komma från ett stort hjärta, inte en stor plånbok (även om ingen så klart tackar nej till lite Rolex i strumpan :greedy:).

Vid deadline (återigen, 29/11 kl. 23.59) så sammanställer jag en lista över deltagare och lottar ut vem man ska skicka till och kommer att skicka dennes adressuppgifter (samt användarnamn så klart för att förhoppningsvis kunna få fram mer relevanta klappar) i PM dagen efter. Vi vill ju inte gärna att någon ska behöva sitta där på julafton med sin Findus jultallrik uppdukad, Kalle Anka på TV:n och ett paket som lyser med sin frånvaro så försök att göra era efterforskningar i god tid och även skicka ut paketet så att det hinner fram i tid. Att det dyker upp långt innan jul gör det bara extra roligt och prövar mottagarens karaktär genom att ligga där och fresta ända fram till julafton! Det är väldigt uppskattat att posta bilder i tråden och man är så klart fri att öppna paketet när man vill men jag tänker att det kan vara kul att vänta så nära inpå julen som möjligt men å andra sidan, vad fan vet jag och vem fan är jag att bestämma när någon öppnar sitt paket?! :rage: Slit upp skiten och posta bilder direkt från postombudet vettja! :snaphappy: Bilder uppmuntras!

Nytt för i år är att alla paket ska skickas spårbart.
Detta görs enklast genom att boka frakt (förslagsvis tjänsten "skicka lätt" 1kg = 63kr) på Postnords hemsida och vill man inte uppge sin riktiga identitet så är det inga problem att fylla i en pseudonym och en påhittad avsändaradress. Detta p.g.a. att det tidigare år har försvunnit en hel del paket längs vägen och genom att skicka spårbart finns det alltid bevis på att det faktiskt har skickats samt att det finns möjlighet att spåra för att förhoppningsvis kunna jaga rätt på paket som har hamnat fel i efterdyningarna av black friday och en stundande julhandel med miljontals paket som ska skickas kors och tvärs över hela landet. Har man inte tillgång till skrivare så går det dessutom bra att uppvisa mailbekräftelsen från Postnord hos närmaste ombud så skriver de ut en fraktsedel att fästa på paketet.

Med förhoppning om ett stort deltagande, många lyckliga mottagare och en riktigt god jul,
Sankt Nikolaus


BY98XJ-696x442.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kul, på! :)

Kom igen nu KS'are, förra året var det flera undermåliga "presenter", och några medlemmar som faktiskt inte ens fick present öht.

Det handlar inte om att det behöver vara dyrt men lägg lite tanke bakom presenten så blir det roligare, och skicka paketet i tid så det kommer fram innan jul.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Topp