• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2020

Julens höjdpunkt när man öppnar hemliga tomtens present

Ett handskrivet meddelande
En cool vintageklocka plus passande band
Ett seiko urverk
Polywatch
Verktyg för att öppna klocka
Plus en cool klockförvaring i canvas

Stort tack Secret Santa, bra stalkat och genomtänkt present!

7B67AF9C-B089-4C20-A6F9-84CBD1BBBEB8.jpeg
Tuff Olma!
 
Då var det dags för min tur!!
20201227_110618.jpg


Spännande spännande, vad kan detta vara!
20201227_112021.jpg


Jag smäller av!
20201227_112301.jpg


Och vilket brev! En ypperlig research, mina smilband är uppe ovanför öronen
20201227_112308.jpg


Den beryktade Aerospacen
20201227_112330.jpg


Och till sist, den franska terroristen!
20201227_112423.jpg


STORT TACK secret santa! Klart den bästa julklappen i år! Kanske någonsin 😉
 
Wow, stort tack Secret Santa!!! Hemma i Stockholm igen har jag fått ytterligare ett paket. Otroligt bra research, och herregud vad fina. Vet inte om jag nämnt på KS att jag håller på med en tavelvägg i vardagsrummet. Nu blev motiven genast mycket enklare. Stort, stort tack återigen!!!
E6AF34B7-A592-4A5C-ABF5-680714C6AB98.jpeg
1E51ECB5-69E3-4ED9-992C-9A3554B59A6C.jpeg
3F46B850-E055-4222-89FB-92425EB2D47E.jpeg
B56E570A-D56E-49D1-885A-E389F4C087B7.jpeg
 
Då var det min tur. Bättre sent än aldrig! Inte tomtens fel dock, jag som har varit på annan ort i några veckor. Stort tack tomten! Grymt kul läsning!
IMG_20210105_213953.jpg

IMG_20210105_213755.jpg


Sen får tomten på nåt smart sätt bekräfta att allt var med i paketet, kartongen var skadad och typ halvöppen.

Grymt bra ordnat detta och ser redan fram emot nästa år!
 
Stort tack till alla deltagare och generösa tomtar där ute! 😍 Jag kikade på SS 2019 och jämförde statistik och det verkar som att det gick betydligt bättre detta år. Bara en enda urflippning men bortsett från det så var det (någorlunda) smooth sailing!

Anmälda deltagare SS 2019: 52st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 8st (15%) 😢

Anmälda deltagare SS 2020: 68st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 0(!)st :woot:

Det var en hel del strul med fördröjda notiser, uteblivna aviseringar och annat krångel med postnords system men i slutändan hittade alla paket fram trots ett större deltagande så i efterhand kan vi nog konstatera att kravet på spårbar frakt verkar ha bidragit till den förbättrade statistiken. Eller så hade vi bara flax? Vem vet, men 0<15%! 🤷‍♂️
 
Stort tack till alla deltagare och generösa tomtar där ute! 😍 Jag kikade på SS 2019 och jämförde statistik och det verkar som att det gick betydligt bättre detta år. Bara en enda urflippning men bortsett från det så var det (någorlunda) smooth sailing!

Anmälda deltagare SS 2019: 52st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 8st (15%) 😢

Anmälda deltagare SS 2020: 68st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 0(!)st :woot:

Det var en hel del strul med fördröjda notiser, uteblivna aviseringar och annat krångel med postnords system men i slutändan hittade alla paket fram trots ett större deltagande så i efterhand kan vi nog konstatera att kravet på spårbar frakt verkar ha bidragit till den förbättrade statistiken. Eller så hade vi bara flax? Vem vet, men 0<15%! 🤷‍♂️
Kul att höra att alla fick sina paket. Kanske skulle vara med 2021. Tappade sugen efter att vara bland dom 15% 2019 men det låter som nya riktlinjer gjort skillnad 👍
 
Stort tack till alla deltagare och generösa tomtar där ute! 😍 Jag kikade på SS 2019 och jämförde statistik och det verkar som att det gick betydligt bättre detta år. Bara en enda urflippning men bortsett från det så var det (någorlunda) smooth sailing!

Anmälda deltagare SS 2019: 52st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 8st (15%) 😢

Anmälda deltagare SS 2020: 68st
Antal personer som inte verkar ha fått något paket: 0(!)st :woot:

Det var en hel del strul med fördröjda notiser, uteblivna aviseringar och annat krångel med postnords system men i slutändan hittade alla paket fram trots ett större deltagande så i efterhand kan vi nog konstatera att kravet på spårbar frakt verkar ha bidragit till den förbättrade statistiken. Eller så hade vi bara flax? Vem vet, men 0<15%! 🤷‍♂️
Du förstår säkert att det innebär att du även håller i ks ss 2021?

Bra styrt :)
 
Du förstår säkert att det innebär att du även håller i ks ss 2021?

Bra styrt :)
Syftet med inlägget var inte att framhäva mig själv på något sätt eller ta åt mig äran för något även om jag inser nu att det kan uppfattas som ett ganska oskönt inlägg utan det var bara ett konstaterande kring att de förslag som lades fram tidigare år faktiskt verkar ha gjort skillnad och lett till att fler fått sina paket. 😊

Vi får väl se vems tur det är att köpa tidningen vad det lider... 😉
 
:DSyftet med inlägget var inte att framhäva mig själv på något sätt eller ta åt mig äran för något även om jag inser nu att det kan uppfattas som ett ganska oskönt inlägg utan det var bara ett konstaterande kring att de förslag som lades fram tidigare år faktiskt verkar ha gjort skillnad och lett till att fler fått sina paket. 😊

Vi får väl se vems tur det är att köpa tidningen vad det lider... 😉
Asså du är ju en uppstyrare, så är det ju bara. :)

Men riktigt bra utfall. Hoppas alla blev vänner tillslut. :D
 
Syftet med inlägget var inte att framhäva mig själv på något sätt eller ta åt mig äran för något även om jag inser nu att det kan uppfattas som ett ganska oskönt inlägg utan det var bara ett konstaterande kring att de förslag som lades fram tidigare år faktiskt verkar ha gjort skillnad och lett till att fler fått sina paket. 😊

Vi får väl se vems tur det är att köpa tidningen vad det lider... 😉
Tycker absolut inte ditt inlägg var oskönt :)
 
Påminnelse från förra året.
Exakt!! Det är ett klart lågvattenmärke, påminn mig om det här nästa år.
- Det här var helt klart mitt sista år!
Jag skickade saker inkl frakt för ca 800kr den här skulle kosta 35kr på eBay inkl frakt

Hüllar min snåla, fattiga-grinch till Affordable Santa med en tillfällig profilbild
Det här var mitt absolut sista år också!
Pinsamt!!
 
Tillbaka
Topp