• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS Secret Santa 2021

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hej alla klocksnacksvänner! Det är redan den 1/12 och jag tar mig därför friheten att ikläda mig tomtemössan och starta och sköta årets KS Secret Santa och skriva Secret Santas sång:

Midnatt råder, det är tyst på Klocksnack, tyst på Klocksnack,
alla sova, vaken äro servern, äro servern.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Se, då krypa tomten upp ur källarn, upp ur källarn,
putsa, klappa, vrida upp sin Speedy, upp sin Speedy.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Klocksnacks forum, bäst i hela världen, bäst i världen,
låter tomten sprida lite glädje, sprida glädje.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Samla in de som vill vara med här, vara med här,
slumpa namnen, dela ut adresser, ut adresser.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Alla postar bilder på presenten, på presenten,
här i tråden så vi kan få glädjas, vi få glädjas.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Alla glada, stolta över gåvan, över gåvan,
Juleglädjen skänkes oss tillsammans, oss tillsammans.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.

Natten lider. Snart är tomten färdig, tomten färdig,
Ner i källarn, njuta av en julöl, av en julöl.
Tick tack, ticke-ticke-tick-tack, tick, tick, tack.



För att deltaga i KS Secret Santa 2021:

Skriv ett ett inlägg här i tråden och skicka din adress till mig i PM. Inkludera gärna ditt mobilnummer för sms-avisering. Jag kommer att "gilla" din kommentar i tråden som bekräftelse på att du är med.

Deadline för deltagande sätter vi till 8/12 klockan 23:59. En vecka från i dag alltså.

Dagen efter deadline kommer tomten med hjälp av julmagi att para ihop alla deltagare och distribuera de relevanta adresserna. Adresserna kommer som svar i det PM varje deltagare skickat till mig. Tomten kommer under inga som helst omständigheter att lämna ut några namn eller adresser till någon annan än den som en deltagare ska skicka till. Tomten kommer att radera alla adresser när julen är över och tråden läggs att vila.

Tomten förstår att alla har olika förutsättningar för att kunna deltaga. Det finns ingen undre eller övre gräns för vad klappen får kosta och tomten har inga förväntningar eller krav på dyra, exklusiva klappar. Tomten tycker däremot att varje deltagare ska göra lite efterforskningar om sin mottagare så att en lämplig och hjärtlig julklapp kan väljas. Titta igenom vilka trådar mottagaren skriver i och titta i GG-tråden för att se vad som handlas. I slutändan är det dock tanken som räknas. Men i år är tiden knapp, så försök att göra era efterforskningar i god tid så att alla paket hinner fram innan julafton. Tomten kan inte kräva det, men tomten önskar verkligen att alla paket är skickade (inlämnade till ombud) innan den 16 december, kl 23:59. Då har alla en vecka på sig och tomten har gett Postnord mer marginal än de själva kräver för leverans innan jul.

Alla paket ska skickas spårbart. Antingen med Postnords Skicka Lätt eller med Rek. Boka på Postnords webbplats eller i appen för enkel hantering. Den som inte vill uppge sin riktiga identitet för mottagaren kan fylla i pseudonym och en påhittad avsändaradress. Tomten vill däremot ha varje spårningsnummer skickat till sig i PM så att tomten kan se hur juleglädjen sprider sig och om eventuella leveransproblem uppstår.

När så paketen dimper ner hos varje deltagare tycker tomten att TRÅDEN SKA BOMBAS MED BILDER PÅ PAKETÖPPNINGEN. Den som vill vänta till julafton med att öppna, vilket givetvis är HELT OK, får så klart göra det, men skriv gärna en rad i tråden att paketet anlänt så att avsändaren vet :)

Med förhoppning om ett stort deltagande, många lyckliga mottagare och en riktigt god jul,
Julrävtomten


TLDR:
1. Deadline för deltagande är 8/12. Skicka namn och adress till mig i PM.
2. Deadline för att skicka julklappen är 16/12. Skicka spårningsnummer till mig.
3. Posta bilder på din mottagna julklapp. Ös julglädje över andras klappöppningar. Var snäll.
4. Var glad, hela julen lång.

1638356529601.png
 

martaSM30

Audemars
Strålande bra! 🌟🧑🏼‍🎄
Jag är på 🙌🏼
Jag hade den stora turen att få en generös och genomtänkt klapp förra året. Ser fram emot att klura ut en bra klapp till hemlig KS-kompis i år!🧑🏼‍🎄🌲
 
Topp