Jag brukar alltid öppna den direkt, vet att andra brukar väntaHur gör folket? Sparar ni klappen till julafton eller öppnar innan när den anländer?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag brukar alltid öppna den direkt, vet att andra brukar väntaHur gör folket? Sparar ni klappen till julafton eller öppnar innan när den anländer?![]()
Spännande! Ser fram emot att se paketen flyga rakt in i tråden!!YES! Första julklappen har landat!![]()
Kanske innehåller en sån här?Helgpeppen är total!
KS-Tomten har levererat klapp idag.
Viss vikt har den dessutom.
Återkommer med paketöppning under kvällen.
![]()
Kanske innehåller en sån här?![]()
Precis min tankeDet vore ju drömmen
tänk vilken fin klocksamlingsmöbel det vore i vardagsrummet.
Klocka att ställa dagen ur mot. Hyllor för att visa upp klockorna och skåp för lösa band, länkar och för fina klockboxar![]()
Men shit, vilken julklapp! Du har visst varit riktigt snäll
Ett rungande tack till denne KS-tomte som nu krönt denna fredagkväll i december med en alldeles utomordentlig julklapp! Stämningen spred i kroppen sig likt en oxytocin-kick efter en mys-session med corgin!
![]()
Här har vi en häftig Casio med vintageelement som den här mögeldiggaren verkligen uppskattar (kolla den elektrifierade dämpade lumen - high tech!), men inte nog med det: totalt fyra band varav två nato som det råder brist på i det här hemmet. Nu ska jag hitta en lämplig 20mm-kandidat, för det mesta som sitter runt den här handleden har luggar på 18mm. Mission accepted! Vidare en klockbox för tre, modell gedigen!(… har jag verkligen varit såhär snäll?).
![]()
… och mycket riktigt, en godbit till På Spåret!
Sist men inte minst ett unikt artwork som får sitta på kylskåpet under julhelgerna, för sådan är traditionen.
![]()
God jul till samtliga på KS och ett särskilt tack till min utsände!
![]()
Vilken schysst rulle! Härlig julklapp!
Ett rungande tack till denne KS-tomte som nu krönt denna fredagkväll i december med en alldeles utomordentlig julklapp! Stämningen spred sig i kroppen likt en oxytocin-kick efter en mys-session med corgin!
![]()
Här har vi en häftig Casio med vintageelement som den här mögeldiggaren verkligen uppskattar (kolla den elektrifierade dämpade lumen - high tech!), men inte nog med det: totalt fyra band varav två nato som det råder brist på i det här hemmet. Nu ska jag hitta en lämplig 20mm-kandidat, för det mesta som sitter runt den här handleden har luggar på 18mm. Mission accepted! Vidare en klockbox för tre, modell gedigen!(… har jag verkligen varit såhär snäll?).
![]()
… och mycket riktigt, en godbit till På Spåret!
Sist men inte minst ett unikt artwork som får sitta på kylskåpet under julhelgerna, för sådan är traditionen.
![]()
God jul till samtliga på KS och ett särskilt tack till min utsände!
![]()
Sjukt cool! Rör sig pacman och spökena på nåt sätt?Helgens lugn har lagt sig och med en trevlig Negroni i handen så kunde jag ej vänta längre
Spänningen...
![]()
En massa inslaget i paketet.
![]()
Och ett mycket välarbetade rim.
![]()
![]()
Ett fint paket med ett mycket coolt innehåll.
![]()
![]()
Tack snälla snälla tomten. Du har hittat helt rätt. Är mycket nöjd och glad.
Sen får jag se om jag får behålla klockan. Min ej klockbärande sambo påstår att hon borde få använda denna.
Sjukt cool! Rör sig pacman och spökena på nåt sätt?
Inget ännu. Men det är ju fortfarande 100% bättre än förra åretsHur är det? Har @Margarinkungen fått någon julklapp ännu? Framförallt, har hans julklapp kommit fram![]()
Då finns det hopp vännenInget ännu. Men det är ju fortfarande 100% bättre än förra årets
JulkramInget ännu. Men det är ju fortfarande 100% bättre än förra årets
Så kom då tomten tillslut!
![]()
![]()
stort tack kära tomten! Eller iaf Emergency Santa, bra stalkat och stort STORT tack!
(Tidningen kom med vanliga posten, men utgjorde ett bra underlag!)
Men du, smöris, förra året slutade ju faktiskt med både en cool vintage Zenith och cigarrer för dig efter att andra tomtar förbarmat sig över ditt blodtryck. Karman måste ju, så att säga, ha jämnat ut sig och du satt till slut med ganska fina klappar.så kom min 3:e tomte!
![]()
Margarinkungen och jag, personen bakom aliaset och mina galanta damer i avatar och banner vill ödmjukast tacka.
![]()
![]()
![]()
Jag säger som Tyko! Nu blir jag fanimig tårögd, det var det finaste som jag någonsin fått, här eller nästan någon annanstans!
Varm och tårögd tacktack!
![]()
sa jag tack?
- tack!![]()
Jag har fått 2 hemma-rökta julskinkor från en KS vän, och några väldigt fina vällagrade kubaner från en annan och ikväll ska vi i ett större KS sällskap äta julbord i en svensk stad.Men du, smöris, förra året slutade ju faktiskt med både en cool vintage Zenith och cigarrer för dig efter att andra tomtar förbarmat sig över ditt blodtryck. Karman måste ju, så att säga, ha jämnat ut sig och du satt till slut med ganska fina klappar.
Kanske dags att släppa bitterheten över den första snåltomten?
2019 fick jag fyra natoband i storlek 21mm. Ägde jag någon klocka med 21mm mellan hornen? Nej. Gnällde jag om det ett år senare? Nej.
Kram och god jul
Edit: jo, jag gnällde om det. Men inte tillräckligt mycket tydligen för jag fick inga extrapresenter.
Enligt registret blev det 34 styckenInga fler som har fått sitt paket ännu? Att se vad alla har fått är ju det roligaste med den här tråden. Hur många blev vi förresten i år @thewordfox?