• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Stort tack för svar.
Ska kolla in förslagen.

Nån som är mästare på Vetiver-dofter? Fått en låsning på lelabos vetiver men även LL är svindyrt...

LL är dyrt men ruskigt bra! Jag har haft min Santal i ett år och halva flaskan kvar, räcker med 2 sprut! Gillar också vetiver och testade deras Baie 19 igår, även den riktigt bra!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
LL är dyrt men ruskigt bra! Jag har haft min Santal i ett år och halva flaskan kvar, räcker med 2 sprut! Gillar också vetiver och testade deras Baie 19 igår, även den riktigt bra!

Håller med dig. Nu snurrar jag på säkert 15 parfymer men min Santal har jag haft sen 2013. Dock är det ju en av de starkaste dofterna som iaf jag känner till så jag är relativt sparsam med den.

Vetiver 46 har tyvärr inte samma performance på mig. Men jag älskar den. Luktar paradoxalt lite skitigt tvålig vilket min näsa av nåt skäl gillar!
 

Reverso

Panerai
Colonia Essenza är en grym doft men inte är den väl vidare lik GIT?

Snarare en "tvålig neroli" eller vad man ska säga.

Eller?

Jag får testa dem heads up vid tillfälle. ;)

GIT är grönare och Colonia Essenza är lite mer åt det klassiska italienska colognehållet. Annars är de väldigt lika tycker jag och jag anser dessutom att de delar samma användningsområden
 

Reverso

Panerai
Senaste tillskottet i samlingen

Tack @Spincini

20191210_121607.jpg
 
Precis fått hem Floraiku Discovery set med 11 samplers. Aldrig testat märket så ska bli spännande, men 3.2k/flaska känns i överkant...
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Dags för ny doft. Har 1805 från Truefitt & Hill samt Colonia Intensa från Aqua di Parma sedan innan. Letar nu något lite tyngre.

Fallit för Sellier från Byredo och Oud Wood Intense från Tom Ford. Lutar mest åt Oud Wood Intense. Några tankar?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Dags för ny doft. Har 1805 från Truefitt & Hill samt Colonia Intensa från Aqua di Parma sedan innan. Letar nu något lite tyngre.

Fallit för Sellier från Byredo och Oud Wood Intense från Tom Ford. Lutar mest åt Oud Wood Intense. Några tankar?


TF gör grymma parfymer. Gillar du och den har bra performance på dig - kör!
 

otisred

Omega
Någon som vet om Byredos Baudelaire försvinner? Läste någon kommentar om det men ser inget officiellt utlåtande. Verkar som att den är slutsåld på hemsidan och fanns inte på Åhlens igår.

Har en flaska och det är kanske min favoritdoft från dem.
 

otisred

Omega
Vad tycker folk om Creed Bois du Portugal? Luktade på den igår och tyckte den verkligen var något extra. Den stack ut för mig i jämförelse med Aventus och Vetiver. Jag har varit en av dem som också 'vägrat' Creed i o m prislappen och det var faktiskt första gången som jag luktade på dem igår.

Efter att ha kikat lite noggrannare så verkar det ju bara vara Aventus som kostar lite extra. Bois du Portugal kostar t.ex. mindre än vad en parfym från Tom Fords Private Blend gör...
 
Senast ändrad:

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Vad tycker folk om Creed Bois du Portugal? Luktade på den igår och tyckte den verkligen var något extra. Den stack ut för mig i jämförelse med Aventus och Vetiver. Jag har varit en av dem som också 'vägrat' Creed i o m prislappen och det var faktiskt första gången som jag luktade på dem igår.

Efter att ha kikat lite noggrannare så verkar det ju bara vara Aventus som kostar lite extra. Bois du Portugal kostar t.ex. mindre än vad en parfym från Tom Fords Private Blend gör...
I mitt tycke en av de bästa Creed har att erbjuda.
Ypperlig!

Inte minst när man kliver ut bland de gulnade höstlöven iklädd Harris Tweed.
 

Lindrothh

Cartier
Min go-to parfym. Väldigt nöjd faktiskt!
D93A9ED8-3025-4751-83F3-2B48A700CEF2.jpeg
Vad rekommenderar ni inbitna parfymentusiaster överlag för märken som inte kostar upp mot en 3000? Som student är de lite saftigt för plånboken:(
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Min go-to parfym. Väldigt nöjd faktiskt!
D93A9ED8-3025-4751-83F3-2B48A700CEF2.jpeg
Vad rekommenderar ni inbitna parfymentusiaster överlag för märken som inte kostar upp mot en 3000? Som student är de lite saftigt för plånboken:(
Har du provat L'Eau d'Issey Pour Homme Intense? Fantastisk bang for the buck. Riktigt fräsch med en märkbar ton av rökelse. Bra performance, åtminstone på mig. Annars när det kommer till billiga go to-dofter gillar jag Nautica Voyager Edt samt YLS Y Edt. Den senare får inte mycket kärlek av kännarna men är den doft vid, sidan om Dior Sauvage jag har burit som jag fått mest komplimanger för.
 

Lindrothh

Cartier
Har du provat L'Eau d'Issey Pour Homme Intense? Fantastisk bang for the buck. Riktigt fräsch med en märkbar ton av rökelse. Bra performance, åtminstone på mig. Annars när det kommer till billiga go to-dofter gillar jag Nautica Voyager Edt samt YLS Y Edt. Den senare får inte mycket kärlek av kännarna men är den doft vid, sidan om Dior Sauvage jag har burit som jag fått mest komplimanger för.
Inte provat, kanske får bli nästa då!
 

daniel_se

Omega
Dags för ny doft. Har 1805 från Truefitt & Hill samt Colonia Intensa från Aqua di Parma sedan innan. Letar nu något lite tyngre.

Fallit för Sellier från Byredo och Oud Wood Intense från Tom Ford. Lutar mest åt Oud Wood Intense. Några tankar?
Jag har Oud Wood och Gypsy Water, och haft Cedar i närtid. Alla är väldigt fina tycker jag, kanske testa någon av dessa också innan du bestämmer dig. Lycka till!
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Nån som har koll på Encre Noire och Encre Noire A L'Extreme, EdP? Hört en del bra om de bägge men har verkligen noll koll....
Encre Noir är en prisvärd doft, nästan "gotiskt" mörk Vetiver. Inte subtil eller så men bra bang for the buck!
Vill du betala mycket mer och tona ner doften så kan du testa Chanels Sycamore istället.
 
Topp