• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Min go-to parfym. Väldigt nöjd faktiskt!
D93A9ED8-3025-4751-83F3-2B48A700CEF2.jpeg
Vad rekommenderar ni inbitna parfymentusiaster överlag för märken som inte kostar upp mot en 3000? Som student är de lite saftigt för plånboken:(

Vill du ha en doft som passar till i princip allt året runt så rekommenderar jag Chanel Bleu de Chanel EDP

100 ml för 1350 kr

En fråga till er i tråden.

Använder ni parfym till jobbet/skolan? Jag förstår att vissa måste vara fri från dofter på jobbet. Men ni andra, hur gör ni?

Personligen studerar jag, och då blir det beroende på parfym 2-4 sprut. Mer än så blir nog för mycket för skolmiljö.

En fråga till er i tråden.

Använder ni parfym till jobbet/skolan? Jag förstår att vissa måste vara fri från dofter på jobbet. Men ni andra, hur gör ni?

Personligen studerar jag, och då blir det beroende på parfym 2-4 sprut. Mer än så blir nog för mycket för skolmiljö.
Man får beakta sillage och long lasting effekten. Koncentrrade kanske litet sprut på handled och hals.

Vilken doft använder Ni på julafton respektive nyårsafton?

Julafton: Tom Ford Tobacco Vanille

Nyår: Dior Homme Parfum

Sjukt. Skulle kunna ha varit jag som skrev detta inlägg... men sålde min Dior Homme Parfum förra veckan. Det är något hos den som inte riktigt klickade till 100% hos mig. Jag hade lite svårt för den 'pudriga' doften...

Har någon testat Dior Homme Intense? Verkar vara ännu populärare?

Sjukt. Skulle kunna ha varit jag som skrev detta inlägg... men sålde min Dior Homme Parfum förra veckan. Det är något hos den som inte riktigt klickade till 100% hos mig. Jag hade lite svårt för den 'pudriga' doften...

Japp, och ännu pudrigare/läppstift. Jag är inget fan av Dior Homme-serien. När Dior Homme först lanserades 2005 var den verkligen någonting helt nytt på parfymfronten, riktigt unik, jag gillade den då, men som sagt, inget fan idag.

Just nu lutar det åt Roja Dove Enigma Parfum Cologne vid båda tillfällena.

Sedärja, intressant, är du nöjd med den? Värd priset?

Kör nog YSL la nuit på julafton. Tycker den är lite julig :)

Den var en kandidat även för mig. Kör den nu ikväll istället : )

Gillar du inte Parfum gillar du antagligen inte Intense heller ... de är väldigt snarlika

Sedärja, intressant, är du nöjd med den? Värd priset?

Den var en kandidat även för mig. Kör den nu ikväll istället : )

Gillar du inte Parfum gillar du antagligen inte Intense heller ... de är väldigt snarlika
Jag har inte testat den heads up mot Enigma EDP men den är väldigt trevlig får jag säga. Och trots angiven koncentration håller den förvånansvärt bra.

Tycker dock att "Danger" är ännu strået vassare! Gillar du Guerlain Heritage EDT borde du ta och få nosen på denna.

Jag har inte testat den heads up mot Enigma EDP men den är väldigt trevlig får jag säga. Och trots angiven koncentration håller den förvånansvärt bra.

Tycker dock att "Danger" är ännu strået vassare! Gillar du Guerlain Heritage EDT borde du ta och få nosen på denna.

Kan man provlukta dessa någonstans i Stockholm eller måste jag ta mig till Gents och Skåne för det?

Rolig tråd! Helt missat den, jag har alltid haft ett intresse för doft men på senare år har det blivit ett stort intresse. Sitter med ca 15 olika dofter och en egen kreation just nu.

Köpte för någon dag sedan DG The One EDP gillar den skarpt framförallt basnoterna men är väldigt besviken på dens ”performance” tycker den dör ut efter någon enstaka timme.

Rolig tråd! Helt missat den, jag har alltid haft ett intresse för doft men på senare år har det blivit ett stort intresse. Sitter med ca 15 olika dofter och en egen kreation just nu.

Köpte för någon dag sedan DG The One EDP gillar den skarpt framförallt basnoterna men är väldigt besviken på dens ”performance” tycker den dör ut efter någon enstaka timme.
Provade the one edp på Emporia idag, typ noll performance :s doften försvann direkt.

Provade även rich, warm, addictive (tobacco) från Zara som är rätt poppis vad jag förstått. Luktar riktigt gott och doftar fortfarande :D köpte dock inte den...har redan tillräckligt med parfymer.

Provade the one edp på Emporia idag, typ noll performance :s doften försvann direkt.

Provade även rich, warm, addictive (tobacco) från Zara som är rätt poppis vad jag förstått. Luktar riktigt gott och doftar fortfarande :D köpte dock inte den...har redan tillräckligt med parfymer.

Zara jobbar på med rätt mycket kloner i sin parfymavdelning. De har en ”Zara Winter Collection” som är en rätt ok klon av The One faktiskt. Vet inte hur den som säljs nu doftar men den som hade en röd flaska och släpptes runt 2012-2013 är en tydlig klon.

Skulle vilja hitta en bra parfym med mycket peppar i just nu, Sauvage är lite gjord av alla andra så den orkar jag inte med.

Zara jobbar på med rätt mycket kloner i sin parfymavdelning. De har en ”Zara Winter Collection” som är en rätt ok klon av The One faktiskt. Vet inte hur den som säljs nu doftar men den som hade en röd flaska och släpptes runt 2012-2013 är en tydlig klon.

Skulle vilja hitta en bra parfym med mycket peppar i just nu, Sauvage är lite gjord av alla andra så den orkar jag inte med.
Gillar du peppar skulle jag rekommendera dig Marc Jacobs - Bang (den silvriga flaskan, ej den blå) eller Hermès - Poivre Samarcande.

Ah, så det är mestadels kloner Zara kör? Inte så kul ju---

På tal om peppar, började precis se massa videos om Missoni Parfum, verkar vara en väldigt trevlig doft som ska vara lik både Sauvage/Blue de chanel (t.o.m bättre?) etc...kan vara värt att kika på :) Har dock inte doftat på den ännu..funderar på en blind buy

Ah, så det är mestadels kloner Zara kör? Inte så kul ju---

På tal om peppar, började precis se massa videos om Missoni Parfum, verkar vara en väldigt trevlig doft som ska vara lik både Sauvage/Blue de chanel (t.o.m bättre?) etc...kan vara värt att kika på :) Har dock inte doftat på den ännu..funderar på en blind buy
Den är väldigt lik Bleu de Chanel. BdC och Sauvage tycker jag inte doftar speciellt lika.

Tänkte testa ny parfym. Favoriten är Dior Intense. Varit inne på Tom Ford tobacco vanille, men finns tyvärr ej att prova där jag bor. Tankar/alternativ?:)

Tillbaka
Topp