• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kör själv MEM idag, som jag personligen tycker är hur bra som helst.
Du som inte verkar ha något emot lite mer animaliska dofter borde testa MAAI om du inte redan gjort det. Det är verkligen ett mästerverk i mitt tycke.
Inte hunnit testa MAAI ännu men det kommer😃
MEM är en fantastisk doftupplevelse, man kan inte sluta sniffa på armen, är ändå inte förälskad i parfymen (ännu).
Ibland skaver en doft några dagar innan man faller för den👍

KD: Roja - Enigma Cologne. Haha, vilken upplevelse. Den är riktigt, riktigt bra men otroligt annorlunda.
haribo-happy-cola-500g.jpg

Inte hunnit testa MAAI ännu men det kommer😃
MEM är en fantastisk doftupplevelse, man kan inte sluta sniffa på armen, är ändå inte förälskad i parfymen (ännu).
Ibland skaver en doft några dagar innan man faller för den👍

Nej MEM är den typen av doft som man kan behöva lite tid med för att uppskatta. Samma sak med MAAI för övrigt.
Jag är ingen jättestor fan av lavendel generellt, men just MEM älskar jag.

EM/Kväll: Bortnikoff - Mysterious Oud

Jag gillar den som fasen trots att det är väldigt tydligt varifrån inspirationen kommer. Mysterious Oud är Jubilation XXV fast med en öppning fylld med oud. En oud som balanserar på rätt sida av gränsen för vad jag tycker är en hanterbar smutsighet. Inte helt olik den som också återfinns i Kemi Blending Magic -Hayat.

Min frus första ord är ”stark” när hon kommer in i samma rum men den får höga frupoäng trots det.

48DF6591-E1EA-4CFB-A91F-7AD6A55C34A1.jpeg

EM/Kväll: Bortnikoff - Mysterious Oud

Jag gillar den som fasen trots att det är väldigt tydligt varifrån inspirationen kommer. Mysterious Oud är Jubilation XXV fast med en öppning fylld med oud. En oud som balanserar på rätt sida av gränsen för vad jag tycker är en hanterbar smutsighet. Inte helt olik den som också återfinns i Kemi Blending Magic -Hayat.

Min frus första ord är ”stark” när hon kommer in i samma rum men den får höga frupoäng trots det.

48DF6591-E1EA-4CFB-A91F-7AD6A55C34A1.jpeg

welcome to the dark side of high end oud 😁

Bara jag som inte använder Hacivat så mycket längre på grund av hur länge doften hänger kvar i kläder? Har en skjorta som tvättats och forfarande doftar starkt av Hacivat. Vill ju använda andra dofter utan att de ”störs”… 😅

Sålde min 50ml häromdagen, trodde jag hade använt den flitigt men det var max 7ml nyttjat… nu har jag 100ml kvar. Kommer stå med i arvet.

jag har aldrig vågat nyttja mer än 3 sprays som max.
Jag förstår. Jag försöker inte spela Allan eller vara en obscen jävel, men finns inte många dofter jag kör färre än 6-8 spray av. Jag gillar bara när det är mycket och att det känns. Tankar på min omgivning? Not so much... Med det sagt, så skulle jag kanske inte köra Interlude 30-gradig värme. :)

Senast ändrad:
Jag förstår. Jag försöker inte spela Allan eller vara en obscen jävel, men finns inte många dofter jag kör färre än 6-8 spray av. Jag gillar bara när det är mycket och att det känns. Tankar på min omgivning? Not so much... Med det sagt, så skulle jag kanske inte köra Interlude 30-gradig värme. :)

Helt rätt. Vi svenskar bombar generellt alldeles för lite. Jag har ökat upp min dos till samma mängd jag också. Varför dofta lite gott när man kan dofta väldigt gott :)

Jag vet inte exakt vad det beror på i mitt fall, men jag kan bara hålla med... Jag tänker mig helt enkelt inte för, vilken sorts odör det är, innan jag sprayar på. Det sitter liksom i muskelminnet att avfyra atomizern 3 gånger på varje sida om halsen, sen två gånger på varje handled. Det blir inte mindre än 10st hur jag än vrider och vänder på det. Minst. Ibland blir där några bonusskott också, "för den är ju bara för jävla fin den här!" 😁

Tillbaka
Topp