• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Testar by Kilian intoxicated ikväll. Lät intressant i teorin med kardemumma och kaffe. Mest en kardemummabomb för min näsa dock.

6E67AF10-CD9D-428A-9315-75EA3EF63A03.jpeg

Gillar Intoxicated men kardemumma tenderar sannerligen att ta över det mesta.
Verkligen! Jag känner inget jag kan likna vid kaffe, kardemumma dominerar helt. Likadant med oud wood för mig. Har haft siktet inställt på Straight to heaven men ville testa denna först. Skönt för plånboken att båda inte föll mig i smaken.

Verkligen! Jag känner inget jag kan likna vid kaffe, kardemumma dominerar helt. Likadant med oud wood för mig. Har haft siktet inställt på Straight to heaven men ville testa denna först. Skönt för plånboken att båda inte föll mig i smaken.

Tycker en hel del kaffesdofter ofta drar åt chaihållet istället.

• Like
Reactions: bvb
F#ck. Gick på youtube-hypen om den billiga och ”fantastiska” freshien Nautica Voyage.

De kan inte vara seriösa alla yt-infuensers?Den luktar billig dubbel dusch kombinerat med tvål.

Måste sluta kolla youtube. 😡

Nåja. Nästan gratis. 😀

Någon som vet när det går att lägga vantarna på Sauvage Elixir? Inget jättefan av varken edt/edp eller Parfum men Elixir ska ju vara rätt egen och ha lite fougere-stuk om jag förstått det rätt.

Någon som vet när det går att lägga vantarna på Sauvage Elixir? Inget jättefan av varken edt/edp eller Parfum men Elixir ska ju vara rätt egen och ha lite fougere-stuk om jag förstått det rätt.
Inget fan av Sauvage, även om jag äger en flaska. Köpte den pga hype när den lanserades. Aningen huvudvärksframkallande. Kommer prova Elixir när jag ser den i butik, men hoppas innerligt att man inte kommer tycka om den. Känns som en dyr höst om man även känner sig tvingad till att prova Tobacolor nu när hypen även där verkar vara befogad.

PXL_20210821_153744343.jpg

Testar denna idag, för första gången. En underbar doft faktiskt. Får mig att vilja prova mer med läder-inriktning. Denna var ju t.o.m. godkänd av sambon.
Ombré Leather (som jag själv gillar) var ett big no no för hennes del, ännu mer så Gucci Guilty Absolute. GGA är väl även lite too much för min del också, fast jag uppskattar att den trots allt kommer från Gucci (att de vågar), och den växer på en lite.

Får nu för mig att jag måste ha helflaska av TF Tuscan Leather eller kanske PdM Godolphin, de sägs vara lika. Inte luktat på någon av dem dock. Det blir blindköp.
(Några inputs från panelen?)
Widian London ligger också hett till på helflaskan.

Testar denna idag, för första gången. En underbar doft faktiskt. Får mig att vilja prova mer med läder-inriktning. Denna var ju t.o.m. godkänd av sambon.
Ombré Leather (som jag själv gillar) var ett big no no för hennes del, ännu mer så Gucci Guilty Absolute. GGA är väl även lite too much för min del också, fast jag uppskattar att den trots allt kommer från Gucci (att de vågar), och den växer på en lite.

Får nu för mig att jag måste ha helflaska av TF Tuscan Leather eller kanske PdM Godolphin, de sägs vara lika. Inte luktat på någon av dem dock. Det blir blindköp.
Jag har både tuscan leather, London och Godolphin.
London är inte så tydligt lik varken TL eller godolphin. TL är minst crowdpleasing. Lik Ombre leather men inte fullt så söt och mer läder.

Godolphin är en fruktigare variant av TL. Inte så söt som ombre leather, men fruktigare.

TF TL har samma hallon som London men mer rustik, kraftig och tung läder i botten. Men lite som TF TV så lugnar lädret (Tobaken på TV) sig efter någon timme och en söt hallon/saffransblandning tar mer utrymme. Kanske inte lika angenäm för gemene man men definitivt mer punching power. Jag gillar båda väldigt mycket. TF TL är en av mina första riktiga kärlekar. 😁

För att vara en läderdoft så är den väldigt snäll. Tycker TL har en del gemensamt men är ändå olika, TL är också fantastisk men inte lika lätt att gilla som London. London är en av mina klara favoriter och kan nästan bäras när som helst enligt mig.

Tillbaka
Topp