• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

PdV 23 testas idag. Sett till beskrivningen lät den på förhand som en av de mer intressanta.

"An elegant dance of the world’s finest Rose and Jasmine adds a dusting of powdery violet to the bouquet, which centres around a creamy note of Ylang Ylang. Here the demure disposition of flowers depart, making way for hints of indulgent delights that come out under the cover of night.

A swirl of Tobacco enshrouds this graceful perfume, like smoke from Turkish cigarettes clinging to a fur coat, as a dosing of Leathers and animalic notes take the wearer of Number 23 to the hedonistic parties hosted by the Bright Young Things."

Jag tänker mig något maskulint rökigt, ackompanjerat av blommiga toner. Vid första sniffen slås man direkt av en blommighet. Ros och Jasminblommor. Minnet slänger mig tillbaka till min farmors tvålar i badrummet på 90-talet. Hittills så långt ifrån tobak, läder och vetiver som man kan komma..

Sitter fortfarande och velar över ROJA Burlington 1819.
Var på Manlig Depå tidigare idag och körde ett spray på armen som fortfarande projicerar.
Känner mig helt schizofren, en del av mig älskar den men den andra delen tycker den är alltför fruktig & sötsliskig. Är det någon här som kör den fullt ut och som kan övertyga mig på riktigt?

Sitter fortfarande och velar över ROJA Burlington 1819.
Var på Manlig Depå tidigare idag och körde ett spray på armen som fortfarande projicerar.
Känner mig helt schizofren, en del av mig älskar den men den andra delen tycker den är alltför fruktig & sötsliskig. Är det någon här som kör den fullt ut och som kan övertyga mig på riktigt?
Haha, tyvärr! Vi är nog på samma spår här. Den är bättre än Oligarch, så mycket kan jag säga! Det är något med det där sötsliskiga som är fint men samtidigt inte. Jag kan tipsa om Bois - Oltremare som har samma lite samma effekt på mig. En sötsliskig rabarber som samtidigt är svår att hålla sig borta från!

Va trött jag blir på mig själv.
helt snöat in på att jag måste köpa en flaska FdB - OBI… en doft jag tyckte var högst medioker initialt men nu inte kan tänka mig att inte ha på hyllan.
Tyvärr kostar den ju alldeles för mycket i alla aspekter men det verkar mitt förstånd bortse från. Så nu lär man väl sälja av halva samlingen för att bekosta den :banghead:

Haha, tyvärr! Vi är nog på samma spår här. Den är bättre än Oligarch, så mycket kan jag säga! Det är något med det där sötsliskiga som är fint men samtidigt inte. Jag kan tipsa om Bois - Oltremare som har samma lite samma effekt på mig. En sötsliskig rabarber som samtidigt är svår att hålla sig borta från!
Min sambo tyckte den luktade en lite för gammal sydeuropeisk strandraggare så den stryks nu från listan om jag vill ha kvar min sängplats här hemma.
Fan…

helt snöat in på att jag måste köpa en flaska FdB - OBI… en doft jag tyckte var högst medioker initialt men nu inte kan tänka mig att inte ha på hyllan.
Tyvärr kostar den ju alldeles för mycket i alla aspekter men det verkar mitt förstånd bortse från. Så nu lär man väl sälja av halva samlingen för att bekosta den :banghead:

Så dyr är den väl ändå inte? Blunda, dra kort, gå hem glad.

Så dyr är den väl ändå inte? Blunda, dra kort, gå hem glad.
Haha nej inte i jämförelse med en del av dina köp. Men runda slängar 6 loppor (vill ha 100ml) blir svåra att gömma i blöjbudgeten under pappaledigheten…

41B1E02C-2124-4D89-AA63-2EA1B35DEFAE.jpeg

Detta strider visserligen mot vår "CoC"-policy, där vi alltid måste uppmuntra nya inköp, men jag måste nog hävda att jag sitter kvar här med samma känsla som du hade initialt och avråder därmed till inköp. Medioker. Överprisad. Icke flaskvärdig. Den är skön i starten men den avtar ganska så hastigt och lämnar kvar ganska lite... Tror jag håller den som en 4/5:a personligen, och där på fyrorna lägger vi inga sådana summor.

Står med mössan i handen och undrar vad jag precis slängt ur mig

Detta strider visserligen mot vår "CoC"-policy, där vi alltid måste uppmuntra nya inköp, men jag måste nog hävda att jag sitter kvar här med samma känsla som du hade initialt och avråder därmed till inköp. Medioker. Överprisad. Icke flaskvärdig. Den är skön i starten men den avtar ganska så hastigt och lämnar kvar ganska lite... Tror jag håller den som en 4/5:a personligen, och där på fyrorna lägger vi inga sådana summor.

Står med mössan i handen och undrar vad jag precis slängt ur mig

Ge den bara lite mer tid, få en komplimang av frugan sen står du där precis som jag och undrar vad fan som hände… du behöver inte oroa dig för din avrådan, sånt biter inte på det här skadade sinnet.

Ge den bara lite mer tid, få en komplimang av frugan sen står du där precis som jag och undrar vad fan som hände… du behöver inte oroa dig för din avrådan, sånt biter inte på det här skadade sinnet.
Ja, det är det som är det jävliga... Ger man vilken doft som helst lite tid så... Tillsammans med ens ytterst selektiva minne (alla som inte är förstfödda kan skatta sig lyckliga över att minnet är selektivt hos de flesta).

Sitter själv och undrar vilken gravyr jag ska välja på min Oud Satin Mood Extrait på MFK's hemsida. Jag hade ju redan bestämt mig för att inte köpa den. Men så gick det lite TID. Och man provade sitt sample igen. Dumt. Mycket dumt.

Vad tror ni om "Pooowaaah!"? Kan passa bra?

Berätta för en gammal sosse vad ni pratar om, fdb obi?
Är det FRAGRANCE DU BOIS OUD BLEU INTENSE eller vad är det jag har missat?

Är den värd att testa? Något mer kul från Gents ni kan rekommendera?
Tänkte lägga en order från dem :)

Ja precis det är den… 😂
Initialt var den enbart en överprisad designer för mig men något hände längs vägen.
Kanske slog jag huvudet i något hårt men nu tycker jag den är fantastisk.
För att vara tydlig, förvänta dig inte en svår doft med mycket oud.

Haha, den är det. Långt ifrån någon höjdare i min bok men kan förstå att man gillar den. FDB’s, enligt mig, bästa verkar slutsålda på Gents. Parisian & Sahraa. Det mesta verkar slut när jag kikar igenom övriga märken!

https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-x-masculine-edition Denna är faktiskt riktigt trevlig, prislappen kan ju dock ifrågasättas (om man är sosse)…

Haha, den är det. Långt ifrån någon höjdare i min bok men kan förstå att man gillar den. FDB’s, enligt mig, bästa verkar slutsålda på Gents. Parisian & Sahraa. Det mesta verkar slut när jag kikar igenom övriga märken!

https://www.gents.se/clive-christian-original-collection-x-masculine-edition Denna är faktiskt riktigt trevlig, prislappen kan ju dock ifrågasättas (om man är sosse)…
Jag är villig att blind köpa, kan alltid skylla på dig och @bleppo sen :D eller tacka

Är det värt ett köp?

Är det värt ett köp?
Ingen aning 🤷‍♂️ men KBK 😆!
P.S Du är min nya idol…

Jag är villig att blind köpa, kan alltid skylla på dig och @bleppo sen :D eller tacka
Om du har provat och gillar Roja - Reckless så kommer du gilla X! Orientaliskt varm, kryddig fougere med fin sötma! Ska du ta en riktigt jäkla elegant och sensuell rackare så kör du på Musk Aoud! Men då måste ros vara något man verkligen gillar!
https://www.gents.se/roja-musk-aoud-parfum-100-ml

Är det värt ett köp?
Inte provat men skulle gissa på att du bör gilla ren oud för att uppskatta den, verkar rätt snäll om man läser någon kommentar dock!

Om du har provat och gillar Roja - Reckless så kommer du gilla X! Orientaliskt varm, kryddig fougere med fin sötma! Ska du ta en riktigt jäkla elegant och sensuell rackare så kör du på Musk Aoud! Men då måste ros vara något man verkligen gillar!
https://www.gents.se/roja-musk-aoud-parfum-100-ml

Inte provat men skulle gissa på att du bör gilla ren oud för att uppskatta den, verkar rätt snäll om man läser någon kommentar dock!
Toppen, ska kolla vad som blir bäst. Sitter med kundvagnen nu och kollar
Sweetie aoud eller musk aoud? Vad tycker ni

Båda två är bland mina absoluta favoriter, alla kategorier. Två helt skilda dofter där Sweetie är en smörig gourmand. Nybakta croissanter, hasselnötstårta, muffins, franskt patisserie. Inte alls sliskig och söt som andra gourmander utan en salt smörighet som är unik och beroendeframkallande!

Musk Aoud är sex på flaska! Söt, lätt muskig ros och oud som bara blir bättre och bättre för varje minut du bär den.

Båda två är bland mina absoluta favoriter, alla kategorier. Två helt skilda dofter där Sweetie är en smörig gourmand. Nybakta croissanter, hasselnötstårta, muffins, franskt patisserie. Inte alls sliskig och söt som andra gourmander utan en salt smörighet som är unik och beroendeframkallande!

Musk Aoud är sex på flaska! Söt, lätt muskig ros och oud som bara blir bättre och bättre för varje minut du bär den.
Intressant, hur länge sitter musk på dig? :D

Musk! Sweetie doftar som en jävla hasselnötstårta.
Parisian är grym, min favorit från FdB, tätt följd av Sahraa. Oud bleu är riktigt bra men snäll.

Roja har hur mkt som helst som jag gillar:

Aoud, musk, amber, Oman, Qatar, UAE bland de orientaliska. Enigma parfum är också grym!

Läder (ish): Fetish, Great britain, Diaghilev

Klassisk man: Midsummer dream, Danger, Reckless, Scandal

Boadicea: blue saphire tex. Valiant är ball också.

Musk! Sweetie doftar som en jävla hasselnötstårta.
Parisian är grym, min favorit från FdB, tätt följd av Sahraa. Oud bleu är riktigt bra men snäll.

Roja har hur mkt som helst som jag gillar:

Aoud, musk, amber, Oman, Qatar, UAE bland de orientaliska. Enigma parfum är också grym!

Läder (ish): Fetish, Great britain, Diaghilev

Klassisk man: Midsummer dream, Danger, Reckless, Scandal

Boadicea: blue saphire tex. Valiant är ball också.
Tack, det hjälper att få lite klarhet i dofterna :)
Har bara 3 av dem nu nämner

Tillbaka
Topp