• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Topplista? Den ändras varje dag men visst. Just nu är jag mest kär i:

Fragrance du Bois - Parisian Oud
Fragrance du Bois - Sahraa
Roja - Danger
Roja - Semi bespoke no 4.
Roja - Reckless
Roja - Enigma parfum
Roja - H the Black tier
Boadicea the Victorious - Blue Saphire
Nasomatto - Baraonda

Av de jag har i besittning för närvarande.

Nu klarar jag mig ett tag framöver 👍. Ena från 2019 och andra 2020.
A0A8D82E-8CD7-4A55-8FD0-DB94FA2DA305.jpeg
ABB0035E-3086-4DFA-A6C4-C08758EC14C6.jpeg

Min fru ska till London i helgen. Som straff har jag tvingat henne till lite parfymbutiker, däribland Roja och Boadicea.
Slår mig nu att hon måste gå förbi Jovoy också.

Roja har jag järnkoll på men vilka är era favoriter från Boadicea och Jovoy (inte bara deras egna märken)?

Jag uppmanar faktiskt alla i tråden som läser detta att slänga in er nuvarande top 5/top 10. Gör det inte så krångligt och invecklat utan bara vad ni just nu känner är era bästa! 😊
Min dagsaktuella 10-i-topp. Just nu är det mycket ros har jag märkt.

Kilian - Musk Oud
Fragrance du Bois - New York 5th Avenue
Tom Ford - Noir de noir
MFK - Oud Satin Mood Extrait
Xerjoff - Zefiro
Roja - Enigma PC
Widian - London
Creed - Royal Oud
Nishane - Pachuli Kozha (Ja, faktiskt!)
Rochas - Moustache Edp

Hedersomnämnd som skall inhandlas en vacker dag:
Roja - Amber Aoud

Min dagsaktuella 10-i-topp. Just nu är det mycket ros har jag märkt.

Kilian - Musk Oud
Fragrance du Bois - New York 5th Avenue
Tom Ford - Noir de noir
MFK - Oud Satin Mood Extrait
Xerjoff - Zefiro
Roja - Enigma PC
Widian - London
Creed - Royal Oud
Nishane - Pachuli Kozha (Ja, faktiskt!)
Rochas - Moustache Edp

Hedersomnämnd som skall inhandlas en vacker dag:
Roja - Amber Aoud
Har faktiskt precis fått hem en split Kilian - Musk Oud! Ska bli väldigt spännande att se hur den är!
Kul att du har vänt gällande AA 😁

1. Creed, Original Vetiver.
2. Creed, Spice & Wood.
3. Dior, Homme (äldre versionen).
4. Frederic Malle, Carnal Flower.
5. Dior, Eau Sauvage EDP.
6. Roja, Enigma Parfum.
7. Hermes, Vetiver Tonka.
8. Houbigant, Fougere Royale EDP.
9. Lagerfeld, Classic.
10. Mugler, Cologne.

Likt parfymrecensenterna på Youtube så slänger jag in några hedersomnämnaden. Ej rangordnade.

Roja, Musk Aoud Parfum.
Montale, Red Aoud.
Creed, Viking.
Creed, Vetiver Geranium.
Härligt, tror min Vetiver landar idag vad jag kan se🤗

100 känns ju asmycket bättre. Om du köper små flarror blir det ju 16 667 SEK för 100 ml. Så egentligen sparar du 8867 SEK på att köpa 100 ml direkt.
#fucklogic
Även om 30ml säkert hade räckt fint tills att jag tröttnat och hittat nåt annat att haka upp mig på, så hade jag aldrig kunnat köpa en småflaska med den där ekvationen. Möjligtvis om den kostat 3000kr.

Trevligt kör Aventus Cologne idag faktiskt den är bra tycker jag. Ska tillägga jag inte föll pladask för vanliga Aventus hjärta och bas.
Tog själv två sprays på ena armen och den överraskar verkligen 😍. Skäms att jag inte provat Aventus Cologne tidigare :banghead:.
Upplever den som betydligt fräschare än Aventus som är helt utesluten hemma då sambon tycker den luktar mest mossa och skog 😂🤣. Känner ingen mossa på Aventus Cologne men sambon får avgöra ikväll och då kan det bli en flarra av den.

Tog själv två sprays på ena armen och den överraskar verkligen 😍. Skäms att jag inte provat Aventus Cologne tidigare :banghead:.
Upplever den som betydligt fräschare än Aventus som är helt utesluten hemma då sambon tycker den luktar mest mossa och skog 😂🤣. Känner ingen mossa på Aventus Cologne men sambon får avgöra ikväll och då kan det bli en flarra av den.
Håller med. Aventus Cologne är så sjukt mycket bättre än Aventus.
Synd att jag som björkallergiker inte kan ha den då den framkallar nysattacker hos mig.

Håller med. Aventus Cologne är så sjukt mycket bättre än Aventus.
Synd att jag som björkallergiker inte kan ha den då den framkallar nysattacker hos mig.
Det är den verkligen! Riktigt fräsch. Nu håller jag tummarna att sambon inte heller upplever någon doft av mossa då blir det en flarra. Precis lagt ut på en köpes annons för att försöka ligga steget före ifall sambon godkänner den haha. Jaså fan vad tråkigt 😔!

Det är den verkligen! Riktigt fräsch. Nu håller jag tummarna att sambon inte heller upplever någon doft av mossa då blir det en flarra. Precis lagt ut på en köpes annons för att försöka ligga steget före ifall sambon godkänner den haha. Jaså fan vad tråkigt 😔!
Är jag helt fel ute om jag säger att jag får lite Aqua di gio vibbar. Kanske det beror på att det är över 20 år sen jag sniffade på den🤗

Tillbaka
Topp