• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
7945AA4D-06BF-44D0-98DC-D2B5900FF670.jpeg

 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag gillar Tuscan Leather, men den kan vara lite påträngande på kontoret. Dessutom är inte min fru ett fan av den.

Tips på andra bra läderdofter? Gärna lite friskare inslag, kanske blommigt? Förstår att de flesta i tråden är djupt i nicheträsket men designerdofter går också bra, bara de sitter i ett tag. Testat Floris Leather Oud, men den går fetbort.
Friskare läder för kontor? Designer ok? Denna har precis noll kokain-känsla och jag skulle klassa den semifreshie. Enda tråkiga är att den håller dåligt, men man får överspraya. Underbar frisk läderdoft, som dock inte har något gemensamt med TL.
 

Kingpin

Omega
Boaocea the victorious - Monarch (inte alls frisk men otroligt bra)
Widian - London (väldigt väldigt snäll läder)
Spirit of Dubai - Meydan (samma spektra som Monarch men om möjligt ännu bättre).
Histoires de Parfums - 1740
Idag är det Monarken på dotterns dans, fyra sprut så jag får känna doften själv- jag får ALDRIG komplimanger för dofterna jag bär, inte ens av min fru - och det hände äntligen. Trevlig mamma, någon slags centraleuropeisk brytning, cirka 40 år, blev ”tvungen att fråga vad jag hade för parfym för den doftade fantastiskt”.

Monarch for the win!👍
 

JB_XII

Rolex
Dags att förnya sig på doftfronten.
Sitter någon här inne på några parfymsplittar som man kan få köpa? Gärna på de förslag som getts i tråden det senaste. Ser väldigt trevligt ut! 🙂
 

Nilas

Patek
2-Faktor
En snabb fråga till proffsen 🙂.
Jag är sugen som tusan på att köpa en Herod från PDM, har redan Mugler Pure Havane och tycker att den är oerhört bra.
Blir det så att säga "kaka på kaka" eller är det värt det i ert tycke 🤔? Layton har jag och det har gett mersmak på mer från PDM.
 
Senast ändrad:

G.Clooney

Cartier
En snabb fråga till proffsen 🙂.
Jag är sugen som tusan på att köpa en Herod från PDM, har redan Mugler Pure Havane och tycker att den är oerhört bra.
Blir det så att säga "kaka på kaka" eller är det värt det i ert tycke 🤔? Layton har jag och det har gett mersmak på mer från PDM.
Det blir inte kaka på kaka. "Pure Havane" är mycket sötare i sin komposition, med ett tydligt inslag av honung och en känsla av sliskig "cherry tobacco".
"Herod" är mycket torrare och tobaksnoten är bättre i mitt tycke.
Faktum är att jag inte tycker de påminner om varandra alls.
Herod säljer jag aldrig. Pure Havane sålde jag igen ganska omgående efter att ha fått hem den.
Hade du sagt "Xerjoff Naxos" istället, så hade jag sagt: "Kaka på kaka".
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det blir inte kaka på kaka. "Pure Havane" är mycket sötare i sin komposition, med ett tydligt inslag av honung och en känsla av sliskig "cherry tobacco".
"Herod" är mycket torrare och tobaksnoten är bättre i mitt tycke.
Faktum är att jag inte tycker de påminner om varandra alls.
Herod säljer jag aldrig. Pure Havane sålde jag igen ganska omgående efter att ha fått hem den.
Hade du sagt "Xerjoff Naxos" istället, så hade jag sagt: "Kaka på kaka".

Tackar för svaret 👍. Då får det nog bli en Herod känner jag. För egen del så tycker jag att Pure Havane är ganska trevlig, har dock svårt för Tobacco Vanille 🤔.
 
Topp