• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ja, jag tänker högt ibland och jag har inte heller luktat på Aventus på länge, har aldrig haft den heller. Men visst fan tyckte jag (Eucris) påminde om något av någon Creed jag doftat på innan... Fick gräva fram ett sample jag har av Aventus och jämförde sida vid sida (med dem kvar på armarna as we speak). Jo, de har vissa beröringspunkter som påminner om varandra tamejfan. I sin drydown. Fick ju fråga damen här hemma om hon tyckte de var lika och svaret blev "mmm... samma eftertoner..." Nu menar jag inte att den ena skulle vara ett alternativ till den andre utan mer bara en överraskande reflektion. Noterna enligt fraggan är ju inte på motsatt sida av spektrumet heller, från varandra.

Eucris Edp
1701805292008.png

Aventus
1701805340817.png
Hade helt missat/glömt/förträngt/aldrig riktigt noterat att det fanns svartvinbär i Aventus notlista…

Hade Carlisle, gillade inte den. Ingen idé att köra på Red tobacco ifall man ej gillar Carlisle?
Nej det skulle jag säga. Gillar man inte Carlisle så lär man inte gilla RT. De är väldigt lika på samma nivå som de parfymerna jag nämnde tidigare. Har haft båda och RT fick lämna då Carlisle känns mer välblandad och ”smooth”.

Vet inte varför jag gillar den här så mkt för den är inte på ngt sätt speciell, särskilt nytänkande, intressant eller modern.
Den är snarare lite stickig, rörig och irriterande vid applikation men den har ngt som gör att den dels blir bättre och bättre hela tiden men också ngt jag inte kan sätta fingret på… hur som helst gillar jag den skarpt. Lutar åt en flaska.

IMG_9900.jpeg

Vet inte varför jag gillar den här så mkt för den är inte på ngt sätt speciell, särskilt nytänkande, intressant eller modern.
Den är snarare lite stickig, rörig och irriterande vid applikation men den har ngt som gör att den dels blir bättre och bättre hela tiden men också ngt jag inte kan sätta fingret på… hur som helst gillar jag den skarpt. Lutar åt en flaska.

IMG_9900.jpeg
Då får du väl snabba på? Var inte SB en av dem som skulle diskas?

Hade helt missat/glömt/förträngt/aldrig riktigt noterat att det fanns svartvinbär i Aventus notlista…
Sammanfattar denna trådens inställning till Aventus, rent generellt... 😄

Fick hem en Dior Sauvage Parfum häromdagen. Det är ju trots allt redan december så det börjar bli hög tid att fokusera på sommardofterna. Men vettekatten alltså. Gillade den i butik för några månader sedan, och gillade den initialt hemma också.. Men likt Zefiro från Xerjoff så började drydownen klämma lite hos mig. Tror det är Elemi-noten jag har svårt för. Någon annan som har svårt för den? Tänkte denna kunde hamna i samma rotationsfack som Colonia Intensa men så blir det icke. Colonia är väldigt mkt bättre.
375x500.43977.jpg

(Lånad bild).

IMG_9900.jpeg

Samma med Gris Charnel för min del! Inte groundbreaking på något vis men bra gjord.

Då får du väl snabba på? Var inte SB en av dem som skulle diskas?
Jo den ska diskas... Men tydligen fick de fortfarande leveranser av den på NK till skillnad från Feve... Sen tänker jag att Spice Blend är en sån doft som man bör kunna ramla över rätt billigt på FB eller liknande då det är en doft som inte är särskilt uppskattad.

Senaste tidens tillskott.

Versace Eros Flame:
En mer ”mogen” doft än EDT-varianten. Håller länge och är stark. Max tre sprut här.

PDM Haltane:
Hade en i somras som jag sålde, eftersom jag tyckte den luktade mat. Köpte en nu igen. Samma sak nu, tycker den luktar mat. Men jag uppskattar lukten på något vis ändå. Använder denna med försiktighet, eftersom jag är smårädd för att folk ska tycka jag luktar mat. Hatkärlek till denna.

Chopard Oud Maliki:
Trä, oud, läder, tobak och kryddor. Söt och manlig doft, gillar den ca första tre timmarna. Efter ca tre timmar luktar man indisk kök pga kryddorna.

Xerjoff Torino21:
Väldigt kontorvänlig doft! Påminner om tandkräm och tuggummi från Extra, gillar det! Dock besviken på prestandan med hänsyn till priset.

Invictus Victory:
Väldigt söt och luktar väldigt mycket chokladdeon från Axe, påminner om omklädningsrummet i högstadiet. Håller länge!

5B60E31D-7B75-4D51-BB20-00A5D003106F.jpeg
Spara Torino21 till sommaren istället. ”Fel” årstid nu. Tycker prestandan är grym men då använder jag den enbart under den varmare delen av året…

Då kom Aramis hem. Ja, vad ska man säga? Hoppas hon vill ligga ikväll för han blev ju minst 5cm längre...
Ganska manlig doft, typ i linje med Lagerfeld Classic. (Och med den så blir det aldrig något dopp i grytan. Hon är lite omogen, brukar jag konstatera för mig själv).
Inte helt fel faktiskt utan ganska spännande och jag gillar den även om jag förstår att tanten inte kommer göra det.
Trä, ekmossa (eller "slånlav") och torrt läder blir mina initiala intryck fast den är mycket mer komplex än så i själva verket. Prisvärd, helt klart.
IMG_20231206_173007.jpg

(Min Colonia Leather som jag tjatat om av och till har av någon outgrundlig anledning hamnat under julgranen. Man ska inte dela med sig av allt för då kan man ge andra inom hushållet allsköns idéer).

Var inte du bland annat ute efter ett extrait på Rose de Taif från Perris MC @Tjabo?

AMONAT25E

Var inte du bland annat ute efter ett extrait på Rose de Taif från Perris MC @Tjabo?

AMONAT25E
Vad lustigt att du säger det, den ligger i varukorgen just nu!
Men Notino har "good night kiss" som också ligger i varukorgen. Den kostar dock 11k.

Decisions decisions!

Vad lustigt att du säger det, den ligger i varukorgen just nu!
Men Notino har "good night kiss" som också ligger i varukorgen. Den kostar dock 11k.

Decisions decisions!
Allt är ju relativt när det kommer till priser men jag tycker 15% på det där priset är lite för kass.

Undrar om Bortnikoff kommer köra sin julspecial 3för2 även i år? Han hade väl några olika rabattvarianter man kunde åtnjuta förra julen. @S.L slog väl till på det medans jag snålade lite och tog snäppet under.

Allt är ju relativt när det kommer till priser men jag tycker 15% på det där priset är lite för kass.

Undrar om Bortnikoff kommer köra sin julspecial 3för2 även i år? Han hade väl några olika rabattvarianter man kunde åtnjuta förra julen. @S.L slog väl till på det medans jag snålade lite och tog snäppet under.

Jag hade en för 6 på fejjan som jag missade. Fick Musk Aoud däremot.
Nån som testat Absolue Precieux? Har en Aoud sån jag kan köpa.

DD:
3515253C-B521-4137-8597-B6E08F034243.jpeg

Denna och Havana landade in i veckan. Första intrycket är lite ”halleluja” faktiskt, rejält fina dofter för pengarna!
Körde en "full wear" idag. Applicering vid 07:30. Sitter nu och faktiskt njuter lite av doften, den är i sin sena drydown men projicerar ännu och den är faktiskt riktigt fin. Dammsugade upp lite av allt skit skorna drar in i hallen så här års och fick upp pulsen så pass att Aramis vaknade till liv med besked. Riktigt trevligt!

Jag hade en för 6 på fejjan som jag missade. Fick Musk Aoud däremot.
Nån som testat Absolue Precieux? Har en Aoud sån jag kan köpa.
Nu har jag doftat på extremt lite från Roja, men en solig dag när jag trillar över en bra deal - då är Amber Aoud min! Gillar inte Roja sådär "skitmycket" men just den där, den har jag svårt att släppa tankarna på.

Nyanlänt här med:
IMG_20231207_165351.jpg

Initialt: Mycket mörk amber med en rejäl touch av läder. Mörk juice. Sned etikett på flaskan (kvalitetsstämpel i min bok), känner att denna kommer bli beroendeframkallande likt Au Coeur du Désert från Andy Tauer. Denna är där lite, lite mer "fladder" i dock. Mumma!
Fick du din idag också? @Spincini

Spray bjöd också på lite strössel, i vanlig ordning, samt en rabattkod som gäller januari ut: XMAS23 (15%).

Creed - Royal Oud
Astrophil and Stella - Into The Oud
Place des Lices - Pomme Amoris
L'Artisan Parfumeur - Histoire d'Orangers

Tillbaka
Topp