• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

1F4F38F4-BFC4-4024-910A-F43A23923E03.jpeg

Nyanlänt!

På köpet kom också:
Bortnikoff - Zemfira
Bortnikoff - Symphonie de Neroli
Bogue - MAAI
Bogue - MEM
Hiram Green - Shangri La
Papillon - Bengale Rouge
Papillon - Salome
Rogue - Jasmine Antique
Prin - Anatolia Anatolia
Prin - Homa
Prin - Mandodari Mandodari
Prin - Saringkarn

Toppen, testa av MAAI och Shangri la så kör vi med dem i paketet till mig 😁😁

Körde en "full wear" idag. Applicering vid 07:30. Sitter nu och faktiskt njuter lite av doften, den är i sin sena drydown men projicerar ännu och den är faktiskt riktigt fin. Dammsugade upp lite av allt skit skorna drar in i hallen så här års och fick upp pulsen så pass att Aramis vaknade till liv med besked. Riktigt trevligt!
Kul!
Har bara kört den en dag själv ännu. Jag har lite märklig OCD över att rotera istf att köra samma doft igen alltför snabbt men känner suget efter att gärna lära känna den bättre, mersmak helt enkelt. Problemet är bara att jag gick från en naiv ambition om ”köpstopp” till närmast ett crescendo av inköp och det har formligen rasat in nya dofter senaste tiden och ytterligare ett gäng är på väg in as we speak. Men när doftåret summeras så kommer Aramis vara värd ett omnämnande, om inte annat så högt upp på listan i kategorin ”mycket doft för pengarna”!

Kul!
Har bara kört den en dag själv ännu. Jag har lite märklig OCD över att rotera istf att köra samma doft igen alltför snabbt men känner suget efter att gärna lära känna den bättre, mersmak helt enkelt. Problemet är bara att jag gick från en naiv ambition om ”köpstopp” till närmast ett crescendo av inköp och det har formligen rasat in nya dofter senaste tiden och ytterligare ett gäng är på väg in as we speak. Men när doftåret summeras så kommer Aramis vara värd ett omnämnande, om inte annat så högt upp på listan i kategorin ”mycket doft för pengarna”!
Haha! Känner igen din OCD. Lider av den själv, med rotationerna, men ibland bryter jag mig loss! Gud nåde den som fettar ner flaskorna med sina fingrar dock!
Jo, köpstopp ja... Ibland är det bättre att bara hålla tyst... Man får kanske sälja av lite grejer istället, ta smällen, och inse att nytillskotten aldrig kommer till att sina. Använder inte FB men tycker Tradera har rätt så bra ruljangs på köpkraften. Jobbigare från DK måhända...

Ser fram emot årssummeringen! Det är ju en tradition numera! 🎄☃️

Haha! Känner igen din OCD. Lider av den själv, med rotationerna, men ibland bryter jag mig loss! Gud nåde den som fettar ner flaskorna med sina fingrar dock!
Jo, köpstopp ja... Ibland är det bättre att bara hålla tyst... Man får kanske sälja av lite grejer istället, ta smällen, och inse att nytillskotten aldrig kommer till att sina. Använder inte FB men tycker Tradera har rätt så bra ruljangs på köpkraften. Jobbigare från DK måhända...

Ser fram emot årssummeringen! Det är ju en tradition numera! 🎄☃️
Tradera är helt ok från DK, valutaperspektivet har ju varit bra och Traderas fraktpriser är ju kalas jmf med att handla från privata svenska säljare utanför Tradera. Köpt en hel del därifrån i år och mer kan det fortfarande bli! 🙂

Nyanlänt här med:
IMG_20231207_165351.jpg

Initialt: Mycket mörk amber med en rejäl touch av läder. Mörk juice. Sned etikett på flaskan (kvalitetsstämpel i min bok), känner att denna kommer bli beroendeframkallande likt Au Coeur du Désert från Andy Tauer. Denna är där lite, lite mer "fladder" i dock. Mumma!
Fick du din idag också? @Spincini

Spray bjöd också på lite strössel, i vanlig ordning, samt en rabattkod som gäller januari ut: XMAS23 (15%).

Creed - Royal Oud
Astrophil and Stella - Into The Oud
Place des Lices - Pomme Amoris
L'Artisan Parfumeur - Histoire d'Orangers
Japp, min har också trillat in👍
Kommer bli den perfekta go-to'n denna vinter.

Fick ett sample av Chanel Sycomore EDP och den var riktigt nice. Mindre sugen på prislappen för hel flaska. Någon som kan tipsa om liknande med bra performance i liknande noter?

Encre Noir var någon som tipsade om på fraggan men den känns lite väl billig? To good to be true tänker jag.

Det är nog värt att testa, inte bara någon enstaka som tycker att de är lika!
A613E45E-01FA-410C-AE76-65CBAE21866D.jpeg

EN är rejält prisvärd om mörkare vetiver är det man letar efter.

Är på resa i Amsterdam, tog med mig en parfym bara (tyckte Byzantine Amber skulle få hårdnötas, passande relevans så att säga. Helt fantastisk doft).
Någon som har ett tips på en ytterst central parfymbutik man inte bör missa, så där på rak arm?
En parfym med sig... Vet inte riktigt hur jag tänkte...

• Wow
Reactions: S.L
Har ni några tips på parfymer som påminner om min favorit hittills; Kajal Dahab?
Jag vill framförallt åt godissockerbitsdoften.

71725D46-1766-438C-9BA8-1255FE002D76_4_5005_c.jpeg

Senast ändrad:
Det är nog värt att testa, inte bara någon enstaka som tycker att de är lika!
A613E45E-01FA-410C-AE76-65CBAE21866D.jpeg

EN är rejält prisvärd om mörkare vetiver är det man letar efter.
Tja! Jag får inte samma stats - är det samma parfym?

Din säger ju typ 50/50 medans min är närmare 3/4 som gett tummen ner?

Bilagor

• IMG_0301.png
    IMG_0301.png
    143 KB · Visningar: 1
Har ni några tips på parfymer som påminner om min favorit hittills; Kajal Dahab?
Jag vill framförallt åt godissockerbitsdoften.

71725D46-1766-438C-9BA8-1255FE002D76_4_5005_c.jpeg

Jag snokade nu lite på YouTuben och hittade de här (3 första) som iallafall ska vara fruktiga och testades tillsammans med Dahab av lite folk där.
Det blev en beställning från coolpriser.se:

1CD0E85E-8BBE-4D64-8363-5E1D4BF4E8C1_1_201_a.jpeg

Blindköpte Floris Vert Fougere för mer än 1 år sedan. Jag växlar mellan hat och kärlek för denna parfym och därför är jag är nyfiken på vad era intryck är av den. När kamfern (?) väl lägger sig tycker jag att den ger mig en härlig upplevelse av skog på en höstdag. Men innan dess så är det typ askfat+rökelse i något oheligt äktenskap. Jag gillar askfat (tänk Floris Elite) och rökelse i ren form. Men jag blir alltid tveksam efter att jag applicerat denna. Har ni testat? Och vad är era upplevelser?
https://www.fragrantica.com/perfume/Floris/Vert-Fougere-59474.html

Blindköpte Floris Vert Fougere för mer än 1 år sedan. Jag växlar mellan hat och kärlek för denna parfym och därför är jag är nyfiken på vad era intryck är av den. När kamfern (?) väl lägger sig tycker jag att den ger mig en härlig upplevelse av skog på en höstdag. Men innan dess så är det typ askfat+rökelse i något oheligt äktenskap. Jag gillar askfat (tänk Floris Elite) och rökelse i ren form. Men jag blir alltid tveksam efter att jag applicerat denna. Har ni testat? Och vad är era upplevelser?
https://www.fragrantica.com/perfume/Floris/Vert-Fougere-59474.html
Aldrig testat VF men varit nyfiken länge. Jag får absolut (kallt) askfat i Elite, och det är en mycket trevligare doft än vad det låter som! Om du kör dekanter så skulle jag gärna byta nåt mot den för att testa?

Tillbaka
Topp