• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens fångst! 🙌
IMG_5587.jpeg

Den stora är memoire du futur av Les eaux primordiales.

En helt magisk aldehydisk tvålig iris och viol-doft.

De små är vintage parfum av Chanel no 19 och Guerlain Mitsuoko.

Enormt nöjd med detta!

image.jpg

Dessutom fick jag hem en sniph, Akro - Awake. Rätt ball kaffehistoria som lutar på rätt sida både gourmand och kemikalie-hållet. Men det senare kunde de verkligen hållit igen på. Tog två spray på underarmen och hela kåken är fylld med doft. Och då har jag 7 meter i takhöjd.

40 Knots är en av de märkligaste upplevelserna jag haft i detta intresse. Mentalt förväntade jag mig nåt somrigt/akvatiskt men möttes av en söt(sliskig) amber, jag hade lätt rakat benen istf att spraya den på mig en varm sommardag. Tror att krocken mellan förväntningarna gjorde att jag nästan äcklades av den, lite som om man nån gång trott att man druckit ett glas mjölk men inte förrän mitt i första klunken inser att det är apelsinjuice i glaset…

Haha! Ja, det är väl just däri problematiken uppstår; i förväntningarna. Jag gillar Ambre Nuit men i den får jag vad jag kan snudd på förutspå bara av att se namnet och notlistan. Jag hade helt andra förväntningar, likt dig och förmodligen de flesta andra, på 40 knots. Man ser sol och saltigt hav framför sig, en blandning av Acqua di Sale och Acqua di Gio. Men det levereras nåt helt annat än vad jag vill ha på mig när jag sitter bakom pulpeten på min 4,65m långa "megalyxyacht", i solgasset. Den kunde lika gärna ha hetat "Ali Baba och de 40 rövarna" faktiskt.
Det var fan! Den är ju dö-fin! Älskar den. Min 9-åriga dotter som varken sett flaska, namn eller tagit del av noter/marknadsföring kände den i luften när jag använt den och sa ”gud va gott, det luktar Italien” 😂

Tillbaka
Topp