Där ser man, tack. Då avstår jagJa, idag på flygplatsen. Syntetiskt skräp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där ser man, tack. Då avstår jagJa, idag på flygplatsen. Syntetiskt skräp.
Bör vara lugnt om det är Amazon själva som skickar.God afton, är det come il faut att köpa parfym på Amazon.se (om det är amazon som är säljare och skeppare) eller går det ej garantera autencitet?
Noterar att de säljer mkt parfym för halva priset jämfört med rekordeliga handlare men det kanske de måste för att sälja något via sin gräsliga hemsida.
Tack för tips, skall kika där.Bör vara lugnt om det är Amazon själva som skickar.
Annars finns ju exempelvis deelox.se, legit och bra priser.
Tack för tips, skall kika där.
Noterar att det är oerhörda prisskillnader. Märkligt.
Den där är man ju otroligt nyfiken på. Hur pass matigt örtig är den?
Fick hem den idag och första intrycket är att det finns en hel del likheter med TF Plum Japonais. Dom har en typ av mystisk rökighet som jag verkligen gillar. Tycker nog TF är "ljusare" i doften och mer unisex medan The King är mer åt det manliga hållet.Kul! Återkom gärna med tankar!Escentica är skitbra!
Den där är man ju otroligt nyfiken på. Hur pass matigt örtig är den?
“Matigt örtig” för mina tankar till spiskummin av nån anledning och så är dock inte fallet. Ingen matig vibe alls för min del. Den är aromatisk, inte på något typiskt grönt vis utan mycket varmare (jaja, iofsig kanske rätt ”kryddig” på så sätt men inte direkt på ett sätt som för tankarna till föda). En närvaro av läder finns men det gifter sig väldigt bra med resten av kompositionen och spelar inte huvudrollen. Iofsig har jag nog ännu inte (bara två användnigar hittills) identifierat någon not som dominerar. I mitt tycke väldigt maskulin i sin karaktär, skriker inte men håller i länge. Jag förstår att den rubriceras Fougere men jag tycker verkligen att den känns nutida och inte alls old school. Väldigt nöjd, helt klart ett av de bättre inköpen i år. Sultan Pasha kommer medverka på nästa Polaris event i Stockholm 29-30/11 så alla som huserar i eller nära den stora människobyn har ett utmärkt tillfälle att testa själv där! Jag fick med samples på hans övriga tre dofter i Perfumes serien (Thebes, Quintessensially Amber och Irisoir), har testat som hastigast de två sistnämnda och de är inte min typ av dofter men de är spontant imponerande och jag tror att de kan vara fullträffar för någon som inte är så insnöad på gubb-genren som undertecknad.
P.S
Även JMP Artisan Perfumes (missa inte deras fantastiska nutida Kouros tolkning: ”Retrospection”) och Hiram Green kommer att vara på Polaris eventet, måste fan se om jag kan styra upp ett Sverige besök i samband med detta…
![]()
Låter riktigt trevlig!“Matigt örtig” för mina tankar till spiskummin av nån anledning och så är dock inte fallet. Ingen matig vibe alls för min del. Den är aromatisk, inte på något typiskt grönt vis utan mycket varmare (jaja, iofsig kanske rätt ”kryddig” på så sätt men inte direkt på ett sätt som för tankarna till föda). En närvaro av läder finns men det gifter sig väldigt bra med resten av kompositionen och spelar inte huvudrollen. Iofsig har jag nog ännu inte (bara två användnigar hittills) identifierat någon not som dominerar. I mitt tycke väldigt maskulin i sin karaktär, skriker inte men håller i länge. Jag förstår att den rubriceras Fougere men jag tycker verkligen att den känns nutida och inte alls old school. Väldigt nöjd, helt klart ett av de bättre inköpen i år. Sultan Pasha kommer medverka på nästa Polaris event i Stockholm 29-30/11 så alla som huserar i eller nära den stora människobyn har ett utmärkt tillfälle att testa själv där! Jag fick med samples på hans övriga tre dofter i Perfumes serien (Thebes, Quintessensially Amber och Irisoir), har testat som hastigast de två sistnämnda och de är inte min typ av dofter men de är spontant imponerande och jag tror att de kan vara fullträffar för någon som inte är så insnöad på gubb-genren som undertecknad.
P.S
Även JMP Artisan Perfumes (missa inte deras fantastiska nutida Kouros tolkning: ”Retrospection”) och Hiram Green kommer att vara på Polaris eventet, måste fan se om jag kan styra upp ett Sverige besök i samband med detta…
![]()
”I once wore this to a gay leather bar and people got really mad.”
HahahahaLäsvärda Fragrantica reviews:
Spännande noter!
Ny bekantskap, första intryck är aprikos/persika initialt men störst plats tar amber/benzoin. För mig drar den nästan lite chokladigt. Väldigt mjuk och mysig. Hade aldrig gissat att vetiver skulle finnas med.Spännande noter!
Får du mycket amber och aprikos/peach ur den eller hur ter den sig egentligen?
Låter som min kopp av té. Vart hittade du den nånstans? Ser att hemsidan bara skickar inom USA...Ny bekantskap, första intryck är aprikos/persika initialt men störst plats tar amber/benzoin. För mig drar den nästan lite chokladigt. Väldigt mjuk och mysig. Hade aldrig gissat att vetiver skulle finnas med.
Den är ett resultat av mitt och @Tjabo ’s konstanta kretslopp. Tror att han köpte den i nån svensk FB grupp, kan det ha varit så att OSM varit med på nåt Polaris event och att den ursprungligen såldes där kanske?Låter som min kopp av té. Vart hittade du den nånstans? Ser att hemsidan bara skickar inom USA...
De var med på Polaris, den där var bäst i deras line-up tycker jag.Den är ett resultat av mitt och @Tjabo ’s konstanta kretslopp. Tror att han köpte den i nån svensk FB grupp, kan det ha varit så att OSM varit med på nåt Polaris event och att den ursprungligen såldes där kanske?
Den är ett resultat av mitt och @Tjabo ’s konstanta kretslopp. Tror att han köpte den i nån svensk FB grupp, kan det ha varit så att OSM varit med på nåt Polaris event och att den ursprungligen såldes där kanske?
Ja, om du en vacker dag skulle tröttna så anmäler jag härmed mitt intresse till kretsloppet!Den är ett resultat av mitt och @Tjabo ’s konstanta kretslopp. Tror att han köpte den i nån svensk FB grupp, kan det ha varit så att OSM varit med på nåt Polaris event och att den ursprungligen såldes där kanske?