• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ah lite billigare kanske men rabattkoden gällde bara om man beställa en fullstor flaska nästa gång, samt att frakten låg på 15 euro såvida jag inte handlar > 150 euro.

Nä? Frakten va 5€ på skins.nl.
Item Sku Qty Subtotal
Sample Service Bundle



Samples
Sample Black Afgano (S02502)
Sample WONDEROUD (S99083)
Sample WONDERWOOD (S99011)
Sample Vetiver 46 (S53065)
Sample Aventus (S154655)
sample_service_bundle 1 €20
Subtotal €20
Shipping & Handling €5.50
Grand Total (Excl.VAT) €21.07
VAT €4.43
Grand Total (Incl.VAT) €25.50

Köpte den där igår nämligen.. :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Nä? Frakten va 5€ på skins.nl.


Köpte den där igår nämligen.. :)
Ah gött! Tog för givet att vi gick under EU Zone 2, men då kan man köra World mailbox istället?
upload_2019-8-17_10-26-53.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ah gött! Tog för givet att vi gick under EU Zone 2, men då kan man köra World mailbox istället?
upload_2019-8-17_10-26-53.png

Jag kanske gör fel men det gick utmärkt förra ggn jag beställde iaf!

Nu får jag testa Aventus, ska bli spännande. Men den är (givet sitt pris) sannolikt inte ett köp. Ska jag dundra iväg 2700 spänn på en parfym så ska det vara super-kärlek. I synnerhet när CDG kostar 1100 för 100 ml och var kärlek!

Nasomatto Black Afgano är riktig märklig. Den doftar cannabis (vilket jag egentligen ogillar, mår illa i Amsterdam tex) men den här parfymen är förtrollande.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag kanske gör fel men det gick utmärkt förra ggn jag beställde iaf!

Nu får jag testa Aventus, ska bli spännande. Men den är (givet sitt pris) sannolikt inte ett köp. Ska jag dundra iväg 2700 spänn på en parfym så ska det vara super-kärlek. I synnerhet när CDG kostar 1100 för 100 ml och var kärlek!

Nasomatto Black Afgano är riktig märklig. Den doftar cannabis (vilket jag egentligen ogillar, mår illa i Amsterdam tex) men den här parfymen är förtrollande.
Precis samma här med Aventus. Vad menas med CDG?
 

Richard1987

Panerai
Sett Jeremy Fragrance kommentera och rekommendera Uomo Moschino som är en mkt billig parfym. Fick syn på flaskan i tax freen på Kastrup idag och fick möjlighet att dofta...

149 danska kronor för 75 ml edt, var sjukt skeptisk utifrån priset men gillade den skarpt! Luktar riktigt gott, fräsch och lite utmärkande :D

20190823_214643.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag äger också Aventus, men inget fan längre, det är något med den som kan ge mig huvudvärk. TV är trevlig, men även den kan vara för mycket och påträngande.

TV är riktigt tung tycker jag. Den kan ge mig huvudvärk. Den är jag försiktig med.. max 2 spray på den. Men den sitter bra länge! Aventus känner jag inte efter typ 4h..
 
TV är riktigt tung tycker jag. Den kan ge mig huvudvärk. Den är jag försiktig med.. max 2 spray på den. Men den sitter bra länge! Aventus känner jag inte efter typ 4h..
Creed har alltid varit inkonsekventa när det kommer till sina dofter. Jag trodde det inte först, men efter att ha sprayat min Aventus på armen och sedan en kompis exemplar, så är det märkbar skillnad i doft. Vissa är betydligt fruktigare och den jag äger har en betydligt mer "rökighet".
 

16610

Patek
2-Faktor
Creed har alltid varit inkonsekventa när det kommer till sina dofter. Jag trodde det inte först, men efter att ha sprayat min Aventus på armen och sedan en kompis exemplar, så är det märkbar skillnad i doft. Vissa är betydligt fruktigare och den jag äger har en betydligt mer "rökighet".

Jasså.. jag har bara testar sample på 3 och fastna för aventus ( sambon sa direkt att den skall du ha ) men har förstått att vi uppfattar olika... kul med parfym är det iaf:)
 

Lolle

Panerai
Hur gör ni med atomisers? Trött på att släppa en 100ML flaska vid resor, kan man spraya ner eller måste man använda typ spruta? Såg att Careofcarl tagit in Creed Atomiser men ifrågsatt priset då man kan köpa från UK för 1000 kr billigare.

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/creed-new-vaporizer-10ml-silver-black-.html

Jag kör en enkel reseflakong ifrån gents, funkar fint för flaskor med sprayfunktion, har oftast med mig två sådana här så jag har olika dofter att välja mellan.

https://www.gents.se/benjamin-barber-reseflakong
 

McManaman

Cartier
Vilken härlig tråd! Jag kör just nu tester med ett gäng olika parfymer som jag har snappat upp här i tråden. Kommer att få svårt att välja! Tom Fords Tuscan Leather, Ombre Leather samt Tobacco Oud är alla helt grymma. Jag kan inte sluta sniffa på handlederna..
 
Har testat Black Afgano, Le Labo vetiver, Aventus mfl men inte hittat någon ny doft jag gillar. Favoriterna sedan tidigare är Tom Ford Tobacco Vanille samt Le Labo santal 33.

Har någon testat Le labos city exclusive? Tar gärna emot tips på lite tyngre höstparfymer :)
 

Richard1987

Panerai
Beställde nyss ett gift set med D&G light blue edt + after shave (ej intense), har för mig att jag gillade doften när jag luktade i butik. Vad tycker ni om den? :)
 
Senast ändrad:
Topp