• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Snabba puckar ifrån supershop. Order i måndags, hämtat idag...bra start på helgen...
F188480A-721E-4358-A6F3-350E31A02D94.jpeg
Jag har kollat lite om att köpa därifrån. Men vissa parfymer är ca. 50% billigare än på andra ställen, vilket gjorde mig skeptiskt och fick mig att Googla en del och många säger att de säljer fejk. Hur upplever du grejerna? Handlat där förut?

Jag har kollat lite om att köpa därifrån. Men vissa parfymer är ca. 50% billigare än på andra ställen, vilket gjorde mig skeptiskt och fick mig att Googla en del och många säger att de säljer fejk. Hur upplever du grejerna? Handlat där förut?
Tjena,

första gången därifrån. Svårt att tror att detta är fejk. Kartongerna(yttre och inner)och flaskan ifrån xerjoff är exakt som den jag har innan(Naxos). Luktar underbart.
allt har känts seriöst.

Jag har också handlat därifrån jag lutade mig delvis på trustpilot och gjorde lite annan efterforskning. Min erfarenhet är att ytterst få näthandlare har 5.0 utan det är alltid nån knäppgök som hävdar det ena eller det andra eller så har det gått åt skogen för nån, sånt händer överallt. Hemsidan är ganska kass men jag tror de beror på att de har flera lokala sidor kanske också att de slimmar för bästa pris. Även tyska sidan har bra omdöme.

D7EE8118-E933-4A30-B57A-6B7BA7333A6D.jpeg
7F27D8D8-39F9-43A6-93C6-8A61D6C564D6.jpeg

Jag har också handlat därifrån jag lutade mig delvis på trustpilot och gjorde lite annan efterforskning. Min erfarenhet är att ytterst få näthandlare har 5.0 utan det är alltid nån knäppgök som hävdar det ena eller det andra eller så har det gått åt skogen för nån, sånt händer överallt. Hemsidan är ganska kass men jag tror de beror på att de har flera lokala sidor kanske också att de slimmar för bästa pris. Även tyska sidan har bra omdöme.

Kan se två kommentarer om att de skulle sälja fakes. En är baserad på att de inte är ”AD” för Chanel, en annan är att en parfym för 400kr är fejk. Vet inte riktigt var vinsten ligger i en sådan kopia.

Trustpilot litar jag ej på. Jobbar med e-handel. Vet hur kunder manipulerar dessa med enkelhet..

Jag hamnade i någon tråd någonstans när jag tänkte beställa därifrån och det var betydligt fler än två st. Som sagt att de fått fejk :)

Var ett tag sen nu, man kanske ska våga iaf. De var som sagt 50% billigare på flera dofter från xerjoff om man jämför med Gents..

Ska leta och se om jag hittar tråden sen :)
Deras priser är inte speciella. Brukar hitta det mesta billigare på andra ställen, men ibland har det blivit köp därifrån. Senast min backup-fahrenheit le parfum. Ibland är de billigast på något, men långt ifrån på allt. Bara fått legit grejer.

Någon var ju orolig för att en av europas största onlinehandlare (och ad) för chanel och dior sålde fejk för att de var billiga, my-origines. Som dessutom är billigare än supershop på det mesta. ;)

Deras priser är inte speciella. Brukar hitta det mesta billigare på andra ställen, men ibland har det blivit köp därifrån. Senast min backup-fahrenheit le parfum. Ibland är de billigast på något, men långt ifrån på allt. Bara fått legit grejer.

Någon var ju orolig för att en av europas största onlinehandlare (och ad) för chanel och dior sålde fejk för att de var billiga, my-origines. Som dessutom är billigare än supershop på det mesta. ;)

Måste dubbelkolla så jag tänker på samma sida nu eller blandat ihop med någon annan. :D haha.

Jag kollar typ bara gents och nu boozt emellanåt, vilka andra sidor bör man hålla koll på?:)

En del lurar nog sig själva också för att vissa tillverkare har lite olika förpackningar för olika regioner. YSL har ofta det t ex. När man köper från gråhandel så kan det ju vara sourcade grejer från olika marknader och sakerna kan se aningen olika ut.

Skummaste stället är väl polska perfumedeal24/gapra/nova (samma bolag) om man kollar skeva prisbilder, en del svinbilligt och en del dyrt. Men även här verkar det levereras äkta grejer, men ibland kommer inte sakerna och då får man refund.

Måste dubbelkolla så jag tänker på samma sida nu eller blandat ihop med någon annan. :D haha.

Jag kollar typ bara gents och nu boozt emellanåt, vilka andra sidor bör man hålla koll på?:)
Boozt kan ju vara löjligt billigt ibland när man kan lägga kod på rea (vilket det numera verkar slut med).

Myorigines, notino, spray, supershop, noseparis, computersalg, parfumdreams är några...

Trustpilot litar jag ej på. Jobbar med e-handel. Vet hur kunder manipulerar dessa med enkelhet..

Jag hamnade i någon tråd någonstans när jag tänkte beställa därifrån och det var betydligt fler än två st. Som sagt att de fått fejk :)

Var ett tag sen nu, man kanske ska våga iaf. De var som sagt 50% billigare på flera dofter från xerjoff om man jämför med Gents..
50% billigare på xerjoff är det inte, tex Naxos är dyrare där än på tex Boozt.

Boozt kan ju vara löjligt billigt ibland när man kan lägga kod på rea (vilket det numera verkar slut med).

Myorigines, notino, spray, supershop, noseparis, computersalg, parfumdreams är några...
Eller jag korrigerar mig från att rekommendera Notino. De är såklart kosher, men jäkla dålig kundservice. Deras hemsida hängde sig en gång under betalning så det inte blev beställt något, men pengar drogs ändå. Mycket mail fram och tillbaka, med bifogade kontoutdrag på att de hade dragit. De vill ändå inte kreditera något. Mitt kreditkortsbolag tog reklamationen dock.

Så aldrig mer Notino för mig.

Däremot My-Origines har bra service. Två chanel-flarror verkade fastnat i franska posten innan de ens lämnade landet, säkert stulna. De skickade nya flaskor utan knussel. Dessutom får man alltid lite prover med vilket är trevligt. :)

Eller jag korrigerar mig från att rekommendera Notino. De är såklart kosher, men jäkla dålig kundservice. Deras hemsida hängde sig en gång under betalning så det inte blev beställt något, men pengar drogs ändå. Mycket mail fram och tillbaka, med bifogade kontoutdrag på att de hade dragit. De vill ändå inte kreditera något. Mitt kreditkortsbolag tog reklamationen dock.

Så aldrig mer Notino för mig.

Däremot My-Origines har bra service. Två chanel-flarror verkade fastnat i franska posten innan de ens lämnade landet, säkert stulna. De skickade nya flaskor utan knussel. Dessutom får man alltid lite prover med vilket är trevligt. :)

Tack för listan.. Ska titta igenom

Förutom att säga skål och trevlig helg 🥂skulle jag vilja slå ett slag för Creed Original Vetiver. Har samplat lite under ett par veckor och den är riktigt bra precis som nån sa här tidigare.

Det tar några gånger innan man hajjar doften som är lite ”tvålig” vid första bekantskapen men efter några användningar så växer den både map öppning och dry down för mig. Kommer bli en flaska av denna är jag ganska säker på.😊

DCACFB24-0B89-405B-AB48-463FF2B6831C.jpeg
lånad bild

Ja man kan ju undra vad som är meningen med att man själv måste skriva in en rabattkod som ändå står på varan. Vore väl bättre o säga 50% direkt, men men, säkert ngn smart person som räknat ut att folk köper mer eller dylikt.

Men nu blev jag åter igen sugen på att klicka hem en Initio Oud for Happiness för 10+20%... svårt o se att man får ett bättre pris ngn annanstans. (måste bara bestämma mig för om man vill ha en hel flaska av den)

Fan då var det gjort!
SmartSelect_20220128-194851_Outlook.jpg

Jag som inte skulle köpa mer parfym på ett tag! Skyller till 100% på @Widowmaker 😂

De sidor som jag har landat i bedömningen att det är viktigast att hålla koll på, samt vara registrerad för nyhetsbrevet, är följande:

Sprayparfums

Escentica

Boutique Ideale

Boozt

My-Origines

Åhléns

Tallinks Webshop

Obs! På samtliga hemsidor (förutom My-Origines), så är det olika sorters kampanjrabatter man inväntar för bästa pris. Samtliga sidor har dem då och då, och med dessa sidor har man det allra mesta som erbjuds på marknaden som kan vara av intresse.

För vad det är värt kan jag flika in i skaran av tillfredsställda kunder hos Supershop. Inga problem överhuvudtaget med de få köpen jag gjort hos dem.

Edit: Lade till "boutique ideale".

Senast ändrad:
Måste bara flika in att "satan va dyrt flaskor har blivit"...
Alltså prisjakt.nu så fort man hittar något så är det out of stock
50ml Burberry hero 500 spänn liksom... Kom igen jag förstår att den är ny osv.
Jag köper mkt hellre decants än helflarror nuförtiden det har spårat ur!
Jag började med parfym 2011, jag köpte 120ml Aventus Z01 batch för 1700kr då.

Måste bara flika in att "satan va dyrt flaskor har blivit"...
Alltså prisjakt.nu så fort man hittar något så är det out of stock
50ml Burberry hero 500 spänn liksom... Kom igen jag förstår att den är ny osv.
Jag köper mkt hellre decants än helflarror nuförtiden det har spårat ur!
Jag började med parfym 2011, jag köpte 120ml Aventus Z01 batch för 1700kr då.
Vi är ändå på ett klockforum, finns mycket som spårat ur bra mycket mer än parfymer om man ska jämföra priser med 2011 😁

Senast ändrad:
Hahaha. Tar på mig den :D snyggt, men håller med. Tycker den är bättre än sitt rykte
😁

Jag verkar va en av de få som gillar den (och dessutom betydligt mer än Oud for Greatness). Första 10-15 är fantastiskt fräscha ingefära, bergamott sen har den ca 30min med väldigt tydlig lakrits (som tyvärr är lite too much, men det går över) där efter är den riktigt varm, mysig, trevlig vanilj, musk och en svag cannabis not (liknande black afgano men inte alls så overwhelming som BA) och fortfarande en liten hint av bergamott och lakrits.

Om man bedömer den som en egen doft och inte jämför med OFG (de är inte alls lika till annat än namnet) så är jag förvånad över att den inte hyllas mer, tycker den är skitbra!!

Tillbaka
Topp