• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Sedley tillverkad oktober 2020 med sex siffror enligt checkcosmerics. Inte så mycket använd så inte så mycket luft i, men tycker den håller ruggigt bra nu för var den är = lätt citrus/mint.
9F8B763B-6B25-4A08-BAB7-ECF4DC3B5126.jpeg

Oja 78% Vol tycker jag personligen är mycket bättre än de nya med 82%. Är ju ändå 4% lägre oljekoncentration på de nya.

Det är doften jag personligen tycker är annorlunda på de nya än gamla. Upplever den syntetisk på något sätt men det är bara min personliga åsikt 😁.
Har jämfört din samle och min nya flaska nu och känner faktiskt viss skillnad, åtminstone i öppningen. 78% ger mer vanilj än 82%. Men jag upplever dem ändå väldigt lika och inte som två helt olika parfymer, vissa kommentarer på fragran är ju helt urballade.

Har jämfört din samle och min nya flaska nu och känner faktiskt viss skillnad, åtminstone i öppningen. 78% ger mer vanilj än 82%. Men jag upplever dem ändå väldigt lika och inte som två helt olika parfymer, vissa kommentarer på fragran är ju helt urballade.
Jag håller absolut med att vaniljen träder fram mer på de äldre. Nu blev inte mina nyare Layton flaskor värst långvariga 🤷‍♂️ men den ena jag öppnade upplevde jag doften som syntetisk tråkigt nog. Den skulle säkert behöva gotta till sig i flarran en tid 😊. Hahaha jag tar kommentarerna på Fraggan med en stor nypa salt 😁. Generellt urballade kommentarer på de flesta dofterna minst sagt.

Köpte tf white suede nyligen, upplever att performance är riktigt dålig. Är tf så kasst generellt?
De blandar och ger lite men generellt sett så är de riktigt bra tycker jag… t.ex Black Orchid, Noir Extreme, Tobacco Oud, Tobacco Vanille, BdJ och Grey Vetiver presterar alla bra för mig medans Oud Wood och Neroli Portofino är klappkassa.

Köpte tf white suede nyligen, upplever att performance är riktigt dålig. Är tf så kasst generellt?
De blandar och ger lite men generellt sett så är de riktigt bra tycker jag… t.ex Black Orchid, Noir Extreme, Tobacco Oud, Tobacco Vanille, BdJ och Grey Vetiver presterar alla bra för mig medans Oud Wood och Neroli Portofino är klappkassa.
Lite förenklat skulle man väl kunna säga att vår-/sommardofterna från TF har tveksam performance även för att vara just vår-/sommardofter medan de tyngre höst-/vinterdofterna levererar med råge. Sen finns det några undantag!

Tillbaka
Topp