Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har jämfört din samle och min nya flaska nu och känner faktiskt viss skillnad, åtminstone i öppningen. 78% ger mer vanilj än 82%. Men jag upplever dem ändå väldigt lika och inte som två helt olika parfymer, vissa kommentarer på fragran är ju helt urballade.Oja 78% Vol tycker jag personligen är mycket bättre än de nya med 82%. Är ju ändå 4% lägre oljekoncentration på de nya.
Det är doften jag personligen tycker är annorlunda på de nya än gamla. Upplever den syntetisk på något sätt men det är bara min personliga åsikt.
Jag håller absolut med att vaniljen träder fram mer på de äldre. Nu blev inte mina nyare Layton flaskor värst långvarigaHar jämfört din samle och min nya flaska nu och känner faktiskt viss skillnad, åtminstone i öppningen. 78% ger mer vanilj än 82%. Men jag upplever dem ändå väldigt lika och inte som två helt olika parfymer, vissa kommentarer på fragran är ju helt urballade.
Jag köpte precis en Layton från senaste batchen, tycker den är precis lika bra som den tidigare batchen.Jodå det stämmer att du gjorde.
Tror det var en batch från 2020 om jag inte missminner mig. Bra performance på dom. Det är de ”nya” med 82% Vol som är katastrof
.
Skönt att du känner såJag köpte precis en Layton från senaste batchen, tycker den är precis lika bra som den tidigare batchen.
3 spray tar över hela huset under flera timmar
De blandar och ger lite men generellt sett så är de riktigt bra tycker jag… t.ex Black Orchid, Noir Extreme, Tobacco Oud, Tobacco Vanille, BdJ och Grey Vetiver presterar alla bra för mig medans Oud Wood och Neroli Portofino är klappkassa.Köpte tf white suede nyligen, upplever att performance är riktigt dålig. Är tf så kasst generellt?
Ännu mera attraktivt om din Layton har en batchcode på 6 siffrorVad bra, då kan man byta sin Layton mot en ny njure (om man skulle behöva en sådan) när alla fragheads börjar jaga 78%-Layton.![]()
![]()
Som att vinna på lotto!Ännu mera attraktivt om din Layton har en batchcode på 6 siffror, då kanske det kan bli njure och något annat välbehövande organ
.
Köpte tf white suede nyligen, upplever att performance är riktigt dålig. Är tf så kasst generellt?
Lite förenklat skulle man väl kunna säga att vår-/sommardofterna från TF har tveksam performance även för att vara just vår-/sommardofter medan de tyngre höst-/vinterdofterna levererar med råge. Sen finns det några undantag!De blandar och ger lite men generellt sett så är de riktigt bra tycker jag… t.ex Black Orchid, Noir Extreme, Tobacco Oud, Tobacco Vanille, BdJ och Grey Vetiver presterar alla bra för mig medans Oud Wood och Neroli Portofino är klappkassa.
Lite förenklat skulle man väl kunna säga att vår-/sommardofterna från TF har tveksam performance även för att vara just vår-/sommardofter medan de tyngre höst-/vinterdofterna levererar med råge. Sen finns det några undantag!
Kan tillägga att jag kör fler spray (4) med tf än vad jag nånsin gjort med någon annan parfym men efter en dag på kontoret så är doften som bortblåst..Har postat den förut men här förklarar han lite kring det:
Sole di Positano och Neroli Forte levererar bra ska tilläggas.
Varför spraya lite när du kan spraya mycket? Du får ta TF’s råd, köpa en flacon och dränka dig i den om du ska dofta något!Kan tillägga att jag kör fler spray (4) med tf än vad jag nånsin gjort med någon annan parfym men efter en dag på kontoret så är doften som bortblåst..
Varför spraya lite när du kan spraya mycket? Du får ta TF’s råd, köpa en flacon och dränka dig i den om du ska dofta något!
![]()
Har du testat fler av dessa? Funderar på ett discoveryset av PV eller Roja Dove semi-bespoke.DD:
![]()
Äntligen hemma efter två veckor på resande fot, denna hade anlänt i min frånvaro så ett enkelt val denna fredag, trevlig helg på er!
Har du testat fler av dessa? Funderar på ett discoveryset av PV eller Roja Dove semi-bespoke.
Det har jag inte bestämt än, läser om dem och har beslutsångest i vanlig ordningVi är ett gäng som testat av ett discovery-set av PV. Vilka ingår i det du ska testa?
Dra mig ett pm med din adress så skickar jag ett PdV sample set.Har du testat fler av dessa? Funderar på ett discoveryset av PV eller Roja Dove semi-bespoke.
Nooo nooo det är 78% och sju siffror som är transitional och hyperpremium...Ännu mera attraktivt om din Layton har en batchcode på 6 siffror, då kanske det kan bli njure och något annat välbehövande organ
.
DD: Electimuss - Trajan
Ja vad ska jag säga.
![]()
(Lånad bild.)
![]()
Haha eller hurBara den styrkan betyder flaskvärdig![]()
De lämnar en del att önska jämfört med andra Roja, i mitt tycke. Med det sagt; #25 är bra, Amour är riktigt bra.Det har jag inte bestämt än, läser om dem och har beslutsångest i vanlig ordning. Vad tyckte ni som testat?