• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ny i samlingen!

Aprikos, päron och whiskey. Rätt bra skit detta!

image.jpg

Mm den bästa i samplekitet (som jag givetvis tappade efter andra användningen), tyckte disco pop var lite rolig också.

Den är ju inte direkt banbrytande men boozy och fruktig. De där syntetiska amber-noterna som alla envisas med nuförtiden ligger på ”rätt sida”. Kommer nog köras en del framförallt på höst/vinter.

Haha, du ser! Vi får lösa det snart!
Jag tror att jag är lite skraj för att testa den faktiskt.
RP/Manuel Cross är ett av mina favorithus/näsor och med ett (markant) undantag av Derviche II har jag verkligen gillat alla hans dofter, och älskat flera. Fram tills Absolue de Mousse som ju är hans näst senaste släpp. Trots det uppenbara dna:t från MI så kändes den otypisk på nåt modernt vis och väldigt snabbt fick den flaskan hitta ett nytt hem. Det var lite som när ens favoritartist släpper en ny platta och uppenbarligen går i en riktning som man inte förstår/uppskattar. Blir det samma känsla igen med Bonded så kanske det bara är att inse att det är lite som när Depeche Mode släppte Ultra och att inget längre kan tas för givet.

Jag tror att jag är lite skraj för att testa den faktiskt.
RP/Manuel Cross är ett av mina favorithus/näsor och med ett (markant) undantag av Derviche II har jag verkligen gillat alla hans dofter, och älskat flera. Fram tills Absolue de Mousse som ju är hans näst senaste släpp. Trots det uppenbara dna:t från MI så kändes den otypisk på nåt modernt vis och väldigt snabbt fick den flaskan hitta ett nytt hem. Det var lite som när ens favoritartist släpper en ny platta och uppenbarligen går i en riktning som man inte förstår/uppskattar. Blir det samma känsla igen med Bonded så kanske det bara är att inse att det är lite som när Depeche Mode släppte Ultra och att inget längre kan tas för givet.
Jag förstår EXAKT vad du menar.

Jag har inte samma kärlek till RP som du även om jag älskar F&F, BM, CS. Håller även MI & TV är oerhört högt. Men inte heligt på det viset 😄

Värt ett försök, tänker jag 😄

• Like
Reactions: S.L
Funderar på göra en rensning i förrådet. Men då blev frågan, hur tusan gör man för att beräkna kvarvarande mängd i alla dessa heltäckande flaskor? Ex. ett gäng PDMs och Initio? Någon som sitter inne med tips?

Funderar på göra en rensning i förrådet. Men då blev frågan, hur tusan gör man för att beräkna kvarvarande mängd i alla dessa heltäckande flaskor? Ex. ett gäng PDMs och Initio? Någon som sitter inne med tips?
De flesta går att lysa igenom ändå med en starkare ficklampa eller rentav mobiltelefonen.
Annars får man väga och försöka hitta vad de väger nya på nätet.

KD: Laurent Smal - S’ Wonderful.
IMG_5471.jpeg

Ja, vår kära @Tjabo har ju lyckats lura in mig på något som inte alls är bra för plånboken. Han skickade mig en sample av sin Rider on the Moon och den var så jäkla bra att jag köpte ett paket med 4 andra samples. Då fastnade jag för denna rackare och kände direkt att en flaska av denna är ett måste. Det absolut bästa jag någonsin doftat på i saffrans-väg. Glöm BR540, OFG, Liwa och annat jäkla bajs. Detta är mammas nybakade saffransbullar på jul. I kombo med ros, oud, iris, oakmoss, ambergris osv osv på ett sätt som gör det otroligt svårt att plocka ut enskilda noter. Man kan bara konstatera att det är sanslöst jäkla bra.

En sån där 10/10-doft man väldigt sällan stöter på men som direkt bara sveper undan benen på en!

Nu försöker @Tjabo pracka på mig sin flaska också och jag är otroligt svag i både köttet och anden just nu och det känner han ju av direkt, som en blodhund! 🥵

Tillbaka
Topp