• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samarbete KS x Tradera

HansWilsdorf

Breitling
KS x Tradera inleder samarbete.


Klocksnack har nu funnits i över 10år och blivit en viktigt plats för alla oss som älskar klockor. Nu börjar det återigen bli dags en uppdatering!

Under åren har det varit mycket frågor om auktioner, säkra betalningar och frakter. Därför kommer vi börja samarbeta med Tradera, för att leverera säkra lösningar inom dess områden.

Klocksnacks köp och sälj kommer få ett syskon, en helt egen KS brandad tradera butik där man som medlem på KS kan lägga ut sina klockor och tillbehör för att nå en större publik än bara på KS. Och så klart dra fördel av alla Traderas fördelar med smidiga betalningar, frakter och möjlighet till att sälja på auktion.

Men lugn, Köp och Sälj på KS försvinner inte. Det fortsätter leva precis som innan. Med Tradera ombord får ni nu helt enkelt utökade försäljningsmöjligheter.

Och det kommer vara gratis att annonsera på KS x Tradera året ut!

Annonsen skapar du via knappen Sälj på KS x Tradera under Köp & sälj delen av KS.
Använder du länken så kommer annonsen automatiskt fylla i kampanjkoden KLOCKSNACK för att annonsen ska synas i KS x Tradera utbudet och vara gratis under resten av 2022.
Startar man annonsen från Tradera direkt behöver kampanjkoden fyllas i manuellt.


Länk till FAQ: https://info.tradera.com/klocksnack...e&utm_medium=referral&utm_campaign=klocksnack

Vänligen,
Leben, Hook & Tradera
KS x Tradera inleder samarbete.


Klocksnack har nu funnits i över 10år och blivit en viktigt plats för alla oss som älskar klockor. Nu börjar det återigen bli dags en uppdatering!

Under åren har det varit mycket frågor om auktioner, säkra betalningar och frakter. Därför kommer vi börja samarbeta med Tradera, för att leverera säkra lösningar inom dess områden.

Klocksnacks köp och sälj kommer få ett syskon, en helt egen KS brandad tradera butik där man som medlem på KS kan lägga ut sina klockor och tillbehör för att nå en större publik än bara på KS. Och så klart dra fördel av alla Traderas fördelar med smidiga betalningar, frakter och möjlighet till att sälja på auktion.

Men lugn, Köp och Sälj på KS försvinner inte. Det fortsätter leva precis som innan. Med Tradera ombord får ni nu helt enkelt utökade försäljningsmöjligheter.

Och det kommer vara gratis att annonsera på KS x Tradera året ut!

Annonsen skapar du via knappen Sälj på KS x Tradera under Köp & sälj delen av KS.
Använder du länken så kommer annonsen automatiskt fylla i kampanjkoden KLOCKSNACK för att annonsen ska synas i KS x Tradera utbudet och vara gratis under resten av 2022.
Startar man annonsen från Tradera direkt behöver kampanjkoden fyllas i manuellt.


Länk till FAQ: https://info.tradera.com/klocksnack...e&utm_medium=referral&utm_campaign=klocksnack

Vänligen,
Leben, Hook & Tradera
Worked perfectly, many thanks!
 

Barnängen

Breitling
För en slapp lurker med långt kvar till de 50 verkar det som ett bra sätt att delta i marknadsdelen med m halvofficiell koppling till forumet. Alltså om man är lite mer inne på klockor än snack om klockor.
 

fredrikwts

Breitling
Största nackdelen med tradera är deras fullständigt inkompetenta kundtjänst, godtyckliga bedömning och nedstängningar av annonser som de känner för hur de vill utan att behöva bemöta eller svara på nåt. Men det är väl såklart frivilligt att använda sig av tradera så tummen upp för initiativet.
 

Tradera

Breitling
Hej allihopa! Vill börja med att säga att vi på Tradera är stolta över att lansera det här samarbetet med Klocksnack och alla medlemmar. Jag kommer försöka besvara frågor och hjälpa till att besvara eventuella frågor. Har ni idéer och/eller saker ni tycker vi kan förbättra tar vi mer än gärna emot dessa tips! Tack på förhand!
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Nu åker det upp allt möjligt som skor, jackor bestick etc. på denna shop KS x Tradera shop. Det var inte tanken som jag förstod det. Eller så har jag kollat fel, inte alls omöjligt..

B94D94D7-7009-478A-A801-2DB2CE40AC3A.jpeg
 

SKX009

Omega
Hej allihopa! Vill börja med att säga att vi på Tradera är stolta över att lansera det här samarbetet med Klocksnack och alla medlemmar. Jag kommer försöka besvara frågor och hjälpa till att besvara eventuella frågor. Har ni idéer och/eller saker ni tycker vi kan förbättra tar vi mer än gärna emot dessa tips! Tack på förhand!
Hej Tradera!

När tänker ni lansera möjligheten att kunna filtrera bort Sellpy bland sökresultaten? Är tämligen trött på att behöva bläddra förbi deras annonser som till 99% består av suddiga och dåligt belysta bilder av skräp.
 

Mr. Potatohead

Omega
2-Faktor
Fråga till @hook eller @Leben om jag te x vill lägga upp en annons via KS med ett "KS pris" och ett annat till högstbjudande på Tradera kommer detta vara tillåtet? Just nu inte aktuellt för min del men kan tänka mig om att det kommer att bli diskussion där medlemar har dubbla annonser med olika prissättning (speciellt om säljaren börjar smygändra priset på KS när hen ser att Tradera buden går upp).
Har du en auktion på Tradera så kan du ju inte sälja den på KS samtidigt eftersom auktionen är bindande?
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Nu åker det upp allt möjligt som skor, jackor bestick etc. på denna shop KS x Tradera shop. Det var inte tanken som jag förstod det. Eller så har jag kollat fel, inte alls omöjligt..

B94D94D7-7009-478A-A801-2DB2CE40AC3A.jpeg
Förvirrande oavsett om det var tanken eller inte. En vanlig traderare som inte känner till Klocksnack som klickar in sig på KS × Tradera kommer klia sig i huvudet och undra: "Vad har skor och jackor med klockor att göra?"
 
Jag ger tumme ner på den här iden. Tycker det har vart fett att klocksnack haft sitt eget säljforum med ett riktigt bra (inte felfritt) system för att lita på varann. Som bygger på vårt gemensamma samarbete.
Då känns det tråkigt att vi ska knyta ihop oss med tradera. Vi behöver ju fler bra alternativ, inte allt mer grejer sugs upp i de stora jättarna.
Vad kommer härnäst? Ks blir en grupp på Facebook eller server på discord? Tacka vet jag gamla vanliga forum som är självorganiserade.
Tack för gott jobb från ks admins , mods och användare för att lyckas med att göra detta till ett bra forum!

Mvh,
Dagens surgubbe
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag ger tumme ner på den här iden. Tycker det har vart fett att klocksnack haft sitt eget säljforum med ett riktigt bra (inte felfritt) system för att lita på varann. Som bygger på vårt gemensamma samarbete.
Då känns det tråkigt att vi ska knyta ihop oss med tradera. Vi behöver ju fler bra alternativ, inte allt mer grejer sugs upp i de stora jättarna.
Vad kommer härnäst? Ks blir en grupp på Facebook eller server på discord? Tacka vet jag gamla vanliga forum som är självorganiserade.
Tack för gott jobb från ks admins , mods och användare för att lyckas med att göra detta till ett bra forum!

Mvh,
Dagens surgubbe
Håller fullständigt med om att forumformatet är viktigt att bevara. Sjukt rörigt och omöjligt att hitta något i facebookgrupperna. Tror också att många fortfarande kommer att fortsätta sälja och köpa här med alla fördelar det innebär
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Omfattas KS x Tradera-annonser av Paynova? Jag har lagt ner Tradera på grund av att det några gånger inträffat att Tradera håller pengarna tills leverans skett. Köparen måste då godkänna leveransen.

Nervöst om det sker med en klocka för tiotusentals kronor och det blir en tvist med en oärlig köpare.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Omfattas KS x Tradera-annonser av Paynova? Jag har lagt ner Tradera på grund av att det några gånger inträffat att Tradera håller pengarna tills leverans skett. Köparen måste då godkänna leveransen.

Nervöst om det sker med en klocka för tiotusentals kronor och det blir en tvist med en oärlig köpare.
Det är väl perfekt med paynova, då slipper vi bump 1 ggr om dagen eftersom det är så lätt att ta lån 👍
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Omfattas KS x Tradera-annonser av Paynova? Jag har lagt ner Tradera på grund av att det några gånger inträffat att Tradera håller pengarna tills leverans skett. Köparen måste då godkänna leveransen.

Nervöst om det sker med en klocka för tiotusentals kronor och det blir en tvist med en oärlig köpare.
Samtliga möjligheter som finns på Tradera kan appliceras på KS-shopen på Tradera.
Jag förstår kanske inte frågan.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Inte om du bara tittar i KS-shopen
Det innebär alltså att vi KS-are numera måste leta både på KS K&S och i KS-shopen på Tradera för att hitta de annonser som fram tills nu enkelt kan hittas enbart på KS.

Hur många icke KS-are kommer egentligen att titta i KS-shopen på Tradera? Förmodligen försvinnande få. Alltså lär exponeringen sannolikt inte alls öka i särskilt stor utsträckning för annonserna jämfört med om man annonserar som vanligt på Tratten.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Såg att det finns en annan med mitt användarnamn på Tradera. Får hoppas att han inte är en klockskojare. Jag håller mig därifrån av denna anledning.
 
Topp