Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Longines är bra grejer! Bulova och Enicaren var riktigt läckra också!Dags att väcka liv i tråden med några nya fynd.
Hade gärna hittat dina burkar efter mina föräldrarDags att väcka liv i tråden med några nya fynd.
Det enklaste om du vill sälja dem är att göra en annons här på forumet istället. Det är inga jättedyrgripar och arvodet för auktionerna kommer nog äta upp en stor del av det du får ut.En del av klockorna kommer nog att åka på auktion så småningom. Alla ni kunniga som sett lite vad som finns i samlingen, har ni något råd att ge om vilka som kan vara "roliga" (om man nu kan kalla det det), vettiga att spara själv. Självklart har jag lite blick för vad jag gillar utseendemässigt men tar tacksamt emot tips.
Jo misstänker det. Till saken hör att det finns en hel del fickur i andra lådor. En del har ovisst värde. Intresset för fickur kanske är svalare på detta forum?Det enklaste om du vill sälja dem är att göra en annons här på forumet istället. Det är inga jättedyrgripar och arvodet för auktionerna kommer nog äta upp en stor del av det du får ut.
Jo, så kan det vara. Men du kan ju alltid dela upp det och sälja fickuren på auktion, om du nu inte vill prova här. Det kostar ju inget på klocksnackJo misstänker det. Till saken hör att det finns en hel del fickur i andra lådor. En del har ovisst värde. Intresset för fickur kanske är svalare på detta forum?
Sant! Ska titta igenom vilka jag vill fortsätta titta på och vilka någon annan kan använda iställetJo, så kan det vara. Men du kan ju alltid dela upp det och sälja fickuren på auktion, om du nu inte vill prova här. Det kostar ju inget på klocksnack
Bulovan fungerar i alla fall just nu vad jag kan se. Den har en inskription på baksidan som inte säger mig nåt. Present för lång och trogen tjänst? Ska ta en bild.Det är himla svårt att värdera allt du har för man vill gärna ha en titt inuti och en klocka som din Bulova har ett helt annat värde om man vet att den fungerar då dessa stämgaffelur ofta är söndriga på grund av att de bara legat oanvända.
Oj, missade att det var en automat så glöm det jag skrev.Bulovan fungerar i alla fall just nu vad jag kan se. Den har en inskription på baksidan som inte säger mig nåt. Present för lång och trogen tjänst? Ska ta en bild.
Nä, det är väl en av dina Longines?Baksida Bulova
Blev fel först. Sen rättNä, det är väl en av dina Longines?
Krånglar med överföringen där jag är. Gör ett nytt försök.Ser ingen bild.
Tycker det ser ut att det står Gold Filled så lite finare än pläterad. Skicket på guldytan avgör då värdet och görKrånglar med överföringen där jag är. Gör ett nytt försök.
Herregud hur ser du det? Jag ser ju knappt fast jag har klockan framför migSer att det står Gold Filed så lite finare än pläterad. Skicket på guldytan avgör då värdet och gör
Jag var tvunget att ändra och skriva "Tycker".Herregud hur ser du det? Jag ser ju knappt fast jag har klockan framför mig
Det ser ut att stå ungefär IOK ROLLER GOLD PLATE BACKJag var tvunget att ändra och skriva "Tycker" .
Men tror nu att det står electroplate och då är det vanligt pläterat.