• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kvarts eller mekaniskt urverk? POLL

Kvart eller mekaniskt urverk?

• Kvarts

Röster: 70 14.7%
  • Mekaniskt (manuellt eller automatiskt)

Röster: 407 85.3%

• Totala väljare
    477
Quartz it is för min del.
Har haft så många automatklockor, jag håller mig till en automatklocka numera.
Idag vill jag ha det enkelt, ta på mig en klocka och veta att den visar rätt tid utan behöva justera tid och datum. Höga servicekostnader vill jag också undvika, värt att ta med sig i beräkningen särskilt med dagens batterier som håller upp till 10 år.
Och sen gör det lägre priset att jag kan köpa flera klockor!

Senast ändrad:
Upptäckte igår (blev en j-a massa klockor att ställa om iom sommartiden) att andelen kvartsklockor i samlingen ökat lavinartat. Praktiska rackare är vad de är (förutom två gånger per år:mad:)! Så det verkar som att jag går mer och mer mot batteridrivna klockor. Med det sagt tycker jag fortfarande att det är mysigt att dra upp och ställa min mekaniska/automatiska klocka för dagen.:)

Föredrar automatare just nu, känns roligare och lagom praktiskt. Är dock lite sugen på en GS Quartz :)

För mig handlar det om vad jag ska göra. Ska jag ha den på jobbet, så skulle jag aldrig välja annat än quartz. Det kopplat till att jag jobbar i grön uniform och det då är ganska tråkigt om klockan inte är exakt dag efter dag. Men utanför jobb älskar jag att få ställa tiden på dagens klocka innan jag lämnar huset. Känns på något sett med riktigt och exklusivt. Svår att förklara, men det handlar ju som så många ändra trycker på om känslan.

Tillbaka
Topp