Hjulet stannar inte. Det kan snurra lite långsammare, men hacka gör det inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dags att lägga till det alternativet?
Quartz borde väl vara mänskliga framsteg om man tänker så? Mekaniskt är gammal teknik. Ingenjörskonst och framsteg handlar ju om att ständigt göra något bättre. Resultatet blev quartz.Det handlar om ingenjörskonst och mänskliga framsteg. Att få hundratals mekaniska komponenter att arbeta perfekt tillsammans, ofta med ofattbart små toleranser (exempelvis urverk med co-axial gång), i ett så begränsat utrymme är en enastående bedrift. There are movements so perfect, you'd hardly think they were made by humans...
Men även med en smartwatch är ju batteritid ett konstant problem då du inte kommer längre än 2dagar på en full laddning (på smartklockorna jag kollade på för ett år sedan har inte koll längre) och det var en av anledningarna jag letade ett nytt ur just på grund av att jag inte orkar ladda klockan varje dagMekaniskt, om jag ändå skulle köra en quartz med elektroniska kretsar och batteri på grund av t.ex precision så hade jag mycket hellre kört en smart watch. Det är mekaniken i urverket som tilltalar mig, den svepande sekundvisaren (finns förvisso även i vissa quartz-drivna klockor), ingenjörskonsten, något som är byggt för att hålla i generationer (givetvis med regelbundna service:ar) och avsaknaden av elektroniska komponenter. Ser personligen inte meningen i att köpa en dyrare klocka i quartz-utförande då jag får den precision som kommer med elektroniska komponenter samt ytterligare funktionalitet i en smart watch eller till och med i telefonen.