• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kötider, tillgänglighet, mm.

galácticon

Diamant
2-Faktor
Den senaste tiden har flera trådar (främst gällande Rolex, men även andra märken) kommit att, gissningsvis i kölvattnet av Basel, handla väldigt mycket om kötider och tillgänglighet. Startar därför en tråd där detta fritt kan diskuteras. Mycket nöje.

Jag hajar den lite skämtsamma spydiga jargongen här inne efter diskussionerna i GMT-tråden.

Men då denna tråd rimligtvis fyller ett syfte kan vi väl försöka hålla den seriös?

Låter som en surgubbe, men det var väl ett önskemål av bland annat några här att en separat tråd skulle sättas upp för att hålla övriga trådar rena.

Senast ändrad:
Jag hajar den lite skämtsamma spydiga jargongen här inne efter diskussionerna i GMT-tråden.

Men då denna tråd rimligtvis fyller ett syfte kan vi väl försöka hålla den seriös?

Låter som en surgubbe, men det var väl ett önskemål av bland annat några här att en separat tråd skulle sättas upp för att hålla övriga trådar rena.
+1

Senast redigerad av en moderator:
Någon pallade inte köa längre o fyndade denna nyss :D
66A36AE4-B8FB-435F-9658-979CC24583E9.png

Kötid varierar ju helt och hållet på vilken AD det är :) En ad har i princip lovat mig en hulk inom ett par månader och en annan har stängd lista då kötiden beräknas vara över 15 år.

Min gissning är att han inte syftar på topic, utan på tramset som fyllde många inlägg i början...

Du tror väl inte på fullaste allvar att du kommer att få slippa de trötta kötidsdiskussioner och samla dessa i denna tråd? Har du inte förstått att flera av kötidsdiskussionerna är trolleri, hokus pokus och abrakadabra? Du matar ju bara trollen med denna tråd.
Jovisst var det ämnet det var fel på.

Förstår inte det där med kötid, min upplevda erfarenhet är att få köpa dom klockor jag är intresserad av utan onödig kötid ;)
För precis som dom allra flesta redan vet, det finns hos dom allra flesta ingen kö. Annat än för dom som spenderar massa pengar i just den butiken.

Nu när vi har denna tråd, borde vi inte också skapa en evig Chrono24 tråd samt "jag har ärvt/hittat en klocka och undrar vad den är värd" evig tråd :banghead:

Förstår inte det där med kötid, min upplevda erfarenhet är att få köpa dom klockor jag är intresserad av utan onödig kötid ;)
För precis som dom allra flesta redan vet, det finns hos dom allra flesta ingen kö. Annat än för dom som spenderar massa pengar i just den butiken.

Nu när vi har denna tråd, borde vi inte också skapa en evig Chrono24 tråd samt "jag har ärvt/hittat en klocka och undrar vad den är värd" evig tråd :banghead:

#humblebrag Äh...skippa humble förresten ;)

Förstår verkligen inte aversionen mot tråden. @galácticon startade den på grund av att specifika modelltrådar spammades sönder av diskussioner kring kötid.

Det är väl toppen om man kan hänvisa hit i de fall när fokus hamnar fel i andra trådar.

#humblebrag Äh...skippa humble förresten ;)

Förstår verkligen inte aversionen mot tråden. @galácticon startade den på grund av att specifika modelltrådar spammades sönder av diskussioner kring kötid.

Det är väl toppen om man kan hänvisa hit i de fall när fokus hamnar fel i andra trådar.
OK, jag erkänner (ödmjukar mig lite) att jag ställde mig i "kö" på en PP Aquanaut (den var het men inte lika het som idag) i Stockholm för minst 6 år sedan. Tog namn, nummer, och jag erbjöd en handpenning. Inte lagt en krona i den butiken och väntar därför inte på att dom någonsin ska ringa mig. Ever! :(

OK, jag erkänner (ödmjukar mig lite) att jag ställde mig i "kö" på en PP Aquanaut (den var het men inte lika het som idag) i Stockholm för minst 6 år sedan. Tog namn, nummer, och jag erbjöd en handpenning. Inte lagt en krona i den butiken och väntar därför inte på att dom någonsin ska ringa mig. Ever! :(

Den modellen måste vara grymt svår att få tag på ny. Du behöver jobba mer med ADt, köp någon klocka där då och då. Byt dom ofta så borde du inte förlora allt för mycket. Få dig själv att bli känd inom affären. Tyvärr är det så det måste gå till.

Tillbaka
Topp