• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kötider, tillgänglighet, mm.

Det finns ingen standardleverans alls. Alla är helt olika, butik till butik. Gällande Sverige. Utomlands kan jag inte säga men har svårt att tro att det fungerar så.

Det var en AD i Frankfurt som berättade detta för mig. Men det som är ännu mer intressant var att just Rolex skulle strypa rätt kraftigt leveranser av SS-modeller från Juli-månad denna år. Har du fått samma signal här i Sverige?

Senast ändrad:
Det var en AD i Frankfurt som berättade detta för mig. Men det som ännu mer intressant var att just Rolex skulle strypa rätt kraftigt leveranser av SS-modeller från Juli-månad denna år. Har du fått samma signal här i Sverige?

Inte fått någon signal i Sverige alls senaste året då jag inte bor där längre. :)

Tråden är nu uppe i tre sidor. Ingen som kommit fram till hur lång kötid det är på nya Pepsin?
Innan jul skulle jag säga från mitt perspektiv iaf...men det är ju lite många om och men innan man är där också.
Men att vara "top dog" i en svensk AD "kö" är nog få förunnat (jag är själv miljoner ifrån att vara tjenis med någon AD på det sättet)
Mitt tips är att leta i svaga ekonomier, där dom som väl har pengar är helt ointresserad av stål sport rollar utan vill ha diamant prydda oljetorn som pumpar på urtavlan.
My two cents

Jag fattar inte riktigt. Man skall alltså köpa mindre populära (finns i lager) klockor till listpris, flippa dem, köpa några till, flippa dem också för att kanske, kanske få chansen att köpa typ nya GMT, BLNR eller nån Daytona till listpris?
Jag vet inte, men jag skattar både pengar, tid och horologi högre än så. Det finns andra märken.

Jag fattar inte riktigt. Man skall alltså köpa mindre populära (finns i lager) klockor till listpris, flippa dem, köpa några till, flippa dem också för att kanske, kanske få chansen att köpa typ nya GMT, BLNR eller nån Daytona till listpris?
Jag vet inte, men jag skattar både pengar, tid och horologi högre än så. Det finns andra märken.
Om man ska köpa deras lager och sedan flippa, då är det billigare och snabbare att köpa en gmt, blnr eller daytona direkt från en gråhandlare.

Jag hävdade bara att det är OMÖJLIGT att veta något sådant genom att titta på mannens klockor. Han kan juh ha fått allihop, eller betalt en agent för att införskaffa dem, alt pröjsar en mille styck etc.. ja, du förstår min poäng.:)
Jag ska ge en ledtråd om mig själv. Just nu spelar jag fotboll i USA, skrivit en omtyckt självbiografi och lottar just nu ut en yachtmaster på tv. Låter min agent förhandla fram bra priser på klockor dessutom ;):):)

Vet att det verkar knasigt och orimligt till en början. Men så är spelet ifall du vill att AD ska lägga till dig i deras prioriterade listor kring exklusiva och sällsynta klockor. Men ganska logiskt om man tänker efter.

Känd kund med stora fickor kommer alltid längst. För det mesta.

Vet att det verkar knasigt och orimligt till en början. Men så är spelet ifall du vill att AD ska lägga till dig i deras prioriterade listor kring exklusiva och sällsynta klockor. Men ganska logiskt om man tänker efter.

Känd kund med stora fickor kommer alltid längst. För det mesta.
Jag tycker ändå att det torde spara tid och pengar att bara köpa de modellerna från gråhandlare, över listpris. Men vi är alla olika.

Jag tycker ändå att det torde spara tid och pengar att bara köpa de modellerna från gråhandlare, över listpris. Men vi är alla olika.

Där har du lite av ett problem. Även gråhandlare kan få svårt att få tillgång till eftertraktade modeller. När de väl gör det blir priserna rätt absurt höga. Som hysterin kring Hulken numera. Kolla priserna på Blocket och KS som exempel. Mellan 95 och 115k.

Där har du lite av ett problem. Även gråhandlare kan få svårt att få tillgång till eftertraktade modeller. När de väl gör det blir priserna rätt absurt höga. Som hysterin kring Hulken numera. Kolla priserna på Blocket och KS som exempel. Mellan 95 och 115k.
Vad är väntetiden för en ss sub

Tillbaka
Topp