• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kötider, tillgänglighet, mm.

Den modellen måste vara grymt svår att få tag på ny. Du behöver jobba mer med ADt, köp någon klocka där då och då. Byt dom ofta så borde du inte förlora allt för mycket. Få dig själv att bli känd inom affären. Tyvärr är det så det måste gå till.

Har du provat utomlands? Vet inte hur det ser ut för PP Aquanaut rent allmänt, men nog värt ett försök.

Tror nog han vet det du:)

Ja, men mitt svar syftade mer på att bygga upp relationen med ADt. Vill han få tag på eftertraktade modeller behöver han en mycket tightare relation till säljaren. Han påpekade att han inte lagt ner en krona i affären. Tror du han blir en prioriterad köpare? Vi kan nog svaret båda två. Dessutom nämnde jag möjligheten att titta utomlands. Vet dock inte om det blir snabbare kötider för det.

Ja, men mitt svar syftade mer på att bygga upp relationen med ADt. Vill han få tag på eftertraktade modeller behöver han en mycket tightare relation till säljaren. Han påpekade att han inte lagt ner en krona i affären. Tror du han blir en prioriterad köpare? Vi kan nog svaret båda två. Dessutom nämnde jag möjligheten att titta utomlands. Vet dock inte om det blir snabbare kötider för det.
Haha är helt 100 att @SIRdavid vet det du. Har du sett hans klockor?

Nej, svaret var riktat mot @SIRdavid. Svenska AD har en tendens att glorifiera vissa modeller och det kan vara lättare utomlands. Därför ställde jag frågan.
Men jag upprepar det igen, det var ett tips. Kan inte kötiderna på PP, men 6 år låter horribelt.
Tänkte mer på att du citerade ditt egna inlägg och svarade på det, såg lite roligt ut :)

Bra initativ att samla köfrågor i en tråd men samlingstrådar brukar tyvärr sällan lyckas. Skulle önska att tråden "vilken klocka skall jag välja" användes istället för oräkneliga nya.
Angående relationsbyggande med AD är det väl det man ser försök till då det annonseras diverse oavplastade DJ's etc på KoS?

Menar du en svensk AD? Råkar du vara någon premiumkund hos ADt? Det kan väl ge vissa fördelar.
Det var en AD utomlands som jag handlat en sub av tidigare. Har nog verkligen ingen förtur eller så. Ska tilläggas att det var för ett par månader sedan jag satte upp mig på listan hos honom och att han då sa att han borde kunna ordna en till mig inom ett par månader med en blink :)

Nja, nämnde det där med aquanauten för att belysa att i dom allra flesta fall så existerar ingen ”kö”. Så det du påpekar är ju rena självklarheter vilket jag såklart är väl medveten om. Jag har en bra relation till min kran. Förlåt jag menar AD ;)

• Like
Reactions: NRE
Kötider är rätt otydliga kan jag säga av erfarenhet som säljare.
Alla butiker och säljare jobbar olika, och olika butiker får olika leveranser.
Ena butiken får tre leveranser i rad utan en enda hulk, Batman eller Daytona och kanske någon enstaka svart sub, resten är DJ och DD. Har sett andra leveranser med 5+ Hulk, Batman och Daytona i samma leverans.
Tror ni butikerna smäller ut alla dessa direkt så fort de fått dem?
Nej.
De väntar tills slutet av månaden för att se om de klarat budget överlag mot föregående år. Om inte = ring några kunder och säg att man fått in en klocka så kommer de på studs.
Butikens ekonomi spelar in i det till viss del också.

Sedan så är en personlig relation till någon i butiken eller att man är en långvarig, god kund en annan sak som KAN göra att man ställs utanför kön och får vänta en ”symbolisk” väntetid. Inte alltid eller garanterat, men det händer.

Nja, nämnde det där med aquanauten för att belysa att i dom allra flesta fall så existerar ingen ”kö”. Så det du påpekar är ju rena självklarheter vilket jag såklart är väl medveten om. Jag har en bra relation till min kran. Förlåt jag menar AD ;)

Då så, antar att du får hålla ut och vänta :). Grym val av klocka måste jag säga!

Kötider är rätt otydliga kan jag säga av erfarenhet som säljare.
Alla butiker och säljare jobbar olika, och olika butiker får olika leveranser.
Ena butiken får tre leveranser i rad utan en enda hulk, Batman eller Daytona och kanske någon enstaka svart sub, resten är DJ och DD. Har sett andra leveranser med 5+ Hulk, Batman och Daytona i samma leverans.
Tror ni butikerna smäller ut alla dessa direkt så fort de fått dem?
Nej.
De väntar tills slutet av månaden för att se om de klarat budget överlag mot föregående år. Om inte = ring några kunder och säg att man fått in en klocka så kommer de på studs.
Butikens ekonomi spelar in i det till viss del också.

Kul att läsa detta från någon som är insatt. Grymt intresant.

Men jag trodde att de levererade samma antal modeller till alla AD för att inte gynna specifika affärer? Så har jag fått det förklarat av en AD utomlands. Men så klart så kan det skiljas mellan länder.

Då så, antar att du får hålla ut och vänta :). Grym val av klocka måste jag säga!
Fast min poäng är att ingen kommer någonsin höra av sig, spelar ingen roll om det går 6 år till. För det finns ingen sådan lista. Annat för premium kunder som slåss sinsemellan för att få köpa vissa referenser.

Fast min poäng är att ingen kommer någonsin höra av sig, spelar ingen roll om det går 6 år till. För det finns ingen sådan lista. Annat för premium kunder som slåss sinsemellan för att få köpa vissa referenser.

Då har du svarat på lösningen själv. Du ser till att bli premiumkund med det stora boxningshandskarna på :)

Kul att läsa detta från någon som är insatt. Grymt intresant.

Men jag trodde att de levererade samma antal modeller till alla AD för att inte gynna specifika affärer? Så har jag fått det förklarat av en AD utomlands. Men så klart så kan det skiljas mellan länder.

Det finns ingen standardleverans alls. Alla är helt olika, butik till butik. Gällande Sverige. Utomlands kan jag inte säga men har svårt att tro att det fungerar så.

Tillbaka
Topp