• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

JayJay

Rolex
jepp, ämnet är avhandlat. Jag förstår inte att mina Google-foo skillz har svikit mig så här mycket så länge. Nu sitter jag här med dödsångest och en flickvän som gör sittbänk för att hindra mig från att trycka till min ekonomi ordentligt. 2016 kommer att bli ett spännande år.
Vi har pratat om det här. Tvekan dödar (och dö vill du ju inte).
Dessutom är flickvännen än så länge just bara en flickvän. Det här är inget du vill vänta med att försöka genomföra tills när hon är fru och mor.
Se så, spring iväg och kööööp NU.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
2015 års löfte höll inte (blev massa små köp här å där) Så mitt löfte i år är att spara pengar och inte göra massa små köp :D
 

Fredig

Cartier
Har redan hunnit med ett av mina 2016 löften. En Datejust från -80 landar i brevlådan någon dag under nästa vecka. Får se om den flippas under 2016 eller om det är en keeper. Nästa köp som mål blir en Speedy eller en Black Bay!
 
Senast ändrad:

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Nästa år blir det en JLC:
(snodd bild)
JLC_NavySeals_Opener_LG.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har sedan ett tag suktat efter en 16570 "polar", hittar jag ett exemplar som passar mig så kommer jag köra.

Detta betyder dock att jag kommer behöva sälja lite av mina vintage dressare som jag skaffade under 2015.
 

månljus

Panerai
Mitt klocklöfte 2016 blir att flippa ett par klockor som får för lite handledstid, inte spontanköpa klockor i det billigare segmentet när jag har tråkigt, samt att om något ska in så ska det vara vintage. Hade även tänkt inhandla en ultraljudstvätt och lite nya band.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Mitt löfte 2016 blir att plocka hem en Black Bay, eller en OQ!
Alternativt att PO:n får lämna sin plats i lådan och isåfall klickar jag hem båda två!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har klockor jag i princip inte nyttjat på 6 månader, mkt av de klockorna som inte används kommer säljas. Vet vad jag gillar och testat mig fram och kommer landa i ett fåtal sportklockor med svart vridring.

Håll utkik på K&S i början på året :)
 

Kakob

Cartier
15300st...gick ju inte så bra förra året, men efter en hel del grubblerier börjar det falla på plats, det är den jag ska ha

Edit: DETTA året ska det såklart stå... har redan ställt om
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
2016 ska jag införskaffa min första Sjöö Sandström UTC ORC. En modell jag verkligen gillar, fösta digitala klocka jag fastnat för. Håll tummarna att ekonomin tillåter!
 
Topp