• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2

Jag har några mer eller mindre halvluddiga löften, eller man kanske kan kalla det planer. 2016 blir trots allt bara mitt andra klockår.
1. Jag vill skaffa mig en kul, billigare vintageklocka, exempelvis Seiko. Ska dock se om jag kan övertala min far om att få ärva en gammal Tissot Seastar som han fick av min morfar för 35 år sen, som är i behov av service/reparation.
2. Jag vill skaffa mig en JDM-Seiko av något slag, samt eventuellt den nya Turtlen i blått eller pepsi.
3. Jag vill EVENTUELLT skaffa mig en Rolex Datejust årsklocka, 1985.
Sen har jag lite annat som jag är sugen på, som en Orient GMT och en Seagull 1963.

Lovar och svär på KS heder att en omega seamaster 300 master co-axial skall inhandlas förhoppningsvis från en KS medlem annars blir de från Italien...in SKA den. Och lovar att flippa minst 1 klocka. Bjuder på en stulen bild på "kommande" klocka :)
image.jpg

Lovar och svär på KS heder att en omega seamaster 300 master co-axial skall inhandlas förhoppningsvis från en KS medlem annars blir de från Italien...in SKA den. Och lovar att flippa minst 1 klocka. Bjuder på en stulen bild på "kommande" klocka :)
image.jpg
Borstad mittenlänk?? Hade önskat att min hade det :(

Köpa lite mindre skor och på så sätt lyckas spara ihop till en ny klocka. Siktet är inställt på en Hublot men dyker det upp en keramisk Panerai så kan det bli en sådan istället..

Siktar högt, en helguld GMT eller en Patek borde bäras under en period i alla fall. Speciellt på semester på Ibiza som är inbokad i Juli.

Att köpa en Explorer I eller II från 90-talet, Reverso eller såklart speedy. Hade nog haft alla 4 vid det här laget om jag inte varit så velande :confused:

Jag kommer köpa något svartsvart, något med barometer och höjdmätare och något med tachymeter. Det svartsvarta ligger högst på listan.

Jag lovar att bara posta i vintage, k&s, officiella tävlings- eller gtg-trådar, välgörenhetsauktioner och i en eller annan fredagstråd.

Däremot får jag köpa och sälja klockor hur och när jag vill, det är bara sunt och uppbyggligt.

Senast ändrad:
Spara till något som kompletterar min 1680 och DD. PP-tråden inspirerar! Inte köpa en massa halvbra klockor utan vänta på "rätt klocka". (En DJ med vit tavla kan få slinka in under tiden :)).

Jag vill köpa en helguldare! Det är mitt mål, kan till och med tänka mig att bli en owg för det. (Nästan i alla fall hehe)

1. Sälja min Sinn och Seiko.
2. Köpa en Quartzklocka från Swatch
3. Avsluta klockjakten. Hitta en fin Explorer 14270 eller Datejust 1601.

Jag har sedan ett tag suktat efter en 16570 "polar", hittar jag ett exemplar som passar mig så kommer jag köra.

Detta betyder dock att jag kommer behöva sälja lite av mina vintage dressare som jag skaffade under 2015.
Denna landade tidigare i år, nästa löfte är att köpa en 116610.

Och jag skulle lagt ribban lite högre uppfyllde mina innan semestern plus att det kom in en Rolex GMT ll i samlingen :D

Tillbaka
Topp