• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Jag hoppas kunna köpa min första premiumklocka i år. Vad? Vet inte än..

Jag skulle vilja ha en schysst gmt, en dykare, nåt dressvintage och så mycket mer, men det får ta den tid det tar..

Fyller 30 i år och har sparat lite.
Får se om pengarna räcker till en beg AP 15300 eller kanske tom. en PP aquanaut - men ny klocka blir det i alla fall!

Sambon är med på noterna då jag har indoktrinerat henne "klockköp är lika säkert som pengarna på banken"
:)

Ny klocka ska in, lovar jag. Vad det blir har jag ingen aning om. Fyller 30 till hösten och är pappaledig hela våren. Kommer alltså hinna ändra mig ex antal gånger. Ska bli spännande och se vart det slutar. :)

Jag skall spana intensivt efter en Habring2 deadbeat med svart tavla & Bremont Supermarine 500 på stål länk gecko, blå eller svart spelar ingen roll. Klipper så fort jag hittar en till ett rimligt pris!

Löftet blir dels bibehålla kvalitet framför kvantitet, och dels att AP 15710 ska in. Den bara ska in.

IMG_6907.JPG

Lovar inget, kök ska renoveras under året(om sambon får bestämma)... Men sneglar rätt mycket på SM300. Gärna en 14755. Sen har jag varit sugen på en semivintage 500m dykare typ Sinn 801, squale eller liknande.

Jag ska försöka:
1: Surfa mindre på KS. Tar så mycket tid och ger bara mer ha-begär hela tiden.
2: Ha en klocktrio som jag känner mig nöjd med, som jag inte ska byta ut under ett bra antal år. Helst OWG egentligen, så att jag bygger min egen patina tills jag blir gammal.

Ska banta ner från 8 klockor till max 4, alltså ner i kvantitet och upp i kvalitet.
Är riktgt sugen på en Speedmaster eller ytterligare en Rolex. En sak är helt säkert i alla fall, 2 av nuvarande klockor lämnar INTE!

Tillbaka
Topp