• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Jag har inga planer - tänker njuta av de jag har och fortsätter spara ihop till nästa nivå... Sen får vi se om planen håller :D
Jahapp, det gick ju inte som planerat. Ut med OP36, in med 14060M och en Nomos Club. Men inte gnäller jag, jag trivs oförskämt bra med dom. Ändå innehåller kassan utrymme för köp nästa år...

Blir väl som vanligt, skall bara serva några keepers men köper något jag inte visste jag ville ha. :D
Visar sig att jag hade rätt! :D

Det blev en OQ.

WP_20171123_07_13_31_Rich (2).jpg

och del mögel...

Minst två Seiko, en chronograph och en dykare till, och förhoppningsvis fler Certina. Eller en kanske Halios Seaforth eller ........ bara fler klockor.
Blev inte fler Certinor, snarare färre, och ingen Halios men annars så gick det bra. Två chronografer, Seiko 6138 och CWC, och Seiko srp755. Men nästa år då.....

Senast ändrad:
Hade gärna blivit med IWC 3239 men det lär inte hända, så mer realistiskt är att utöka Sinn-duon till en trippel. Har en modell i huvudet som jag inte tror att jag kommer få tag på, så 103 st ligger bäst till att komplettera U1:n och 144st. Blir en ganska bra trippel med dykare, sportkronograf och flygare.

Dåligt med bilder i tråden förresten, (sista bilden är lånad).

IMG_20161102_092421.jpg
IMG_20161102_092433.jpg
maxresdefault.jpg

Det har varit ett helt fantastiskt år även om det inte blev någon 3239. Blev erbjuden första tjing på en begagnad i finfint skick, men pengarna fanns inte just då.

Det blev först en ny Chronolink med ett gäng nya tavlor så nu är det 12st totalt. En kolfibertavla och den dubbelvita till Swedish Blonde har tillkommit efter bilden.

https://klocksnack.se/threads/sjöö-sandströmtråd.48302/page-43#post-1721175

IMG_20170128_095609.jpg

fullsizeoutput_a6c.jpg

Sinn-modellen jag hade i huvudet är nu i samlingen och den tänkta Sinn-trion blev en Sinn-sjua. Här är de fem nya i år.

Ezm3
IMG_20170312_152635.jpg

103B
IMG_20171106_123923.jpg

141S GMT
IMG_20171106_123904.jpg

256
fullsizeoutput_c61.jpeg

101B
IMG_20171219_134004.jpg

Senast ändrad:
Result: pretty good, but low volume. Switched out an SKX007 for an 009, picked up a g-shock 5610. Vintage Seiko was a poor-man's 62 mas, but I picked it up in the spring, which is a poor time to buy vintage and I was pretty much bored with it by the time fall came and I started wearing it. The SKX009, I got it in January, which is too early for a summer watch, but at the same time it was too good as a summer watch to get anything else. The fall has been slow as I wait, and wait, and WAIT, for the new Halios Seaforth release.

Too quick to sum up the year! The seiko dress-diver got moved and a vintage Sinn 144 came in. So followed the plan pretty good, but the more recent plan to get a Seaforth is now up in the air...

Tillbaka
Topp