Blev en MM300, köptes i mars så mitt löfte infriades tidigt. Ser fram emot att avlägga klocklöfte inför 2018!En MM300, ingen återvändo nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev en MM300, köptes i mars så mitt löfte infriades tidigt. Ser fram emot att avlägga klocklöfte inför 2018!En MM300, ingen återvändo nu!
Ganska enkelt löfte och höll det gjorde jag också. Var uppe på 6 som mest men nu har jag 5 och planen är att satsa på 3-4 framöver.Mitt löfte blir att hålla mig till max 6 klockor samtidigt.
Jahapp, det gick ju inte som planerat. Ut med OP36, in med 14060M och en Nomos Club. Men inte gnäller jag, jag trivs oförskämt bra med dom. Ändå innehåller kassan utrymme för köp nästa år...Jag har inga planer - tänker njuta av de jag har och fortsätter spara ihop till nästa nivå... Sen får vi se om planen håller
Visar sig att jag hade rätt!Blir väl som vanligt, skall bara serva några keepers men köper något jag inte visste jag ville ha.
En JLC Reverso förhoppningsvis en duo om jag hittar någon i rätt storlek
Ingen AP och verkligen ingen 15400 vilket jag är glad för. Nära på en 15202 men blev Batman och Hulk iallafall.Svårt. Antingen en 15400, 15300 eller 15202. Kanske en BLNR. Vi får se, men någon av dom. Vet inte hur en 15202 sitter på mina fågelhandleder och det kryllar ju inte av dom att testa.
Blev inte fler Certinor, snarare färre, och ingen Halios men annars så gick det bra. Två chronografer, Seiko 6138 och CWC, och Seiko srp755. Men nästa år då.....Minst två Seiko, en chronograph och en dykare till, och förhoppningsvis fler Certina. Eller en kanske Halios Seaforth eller ........ bara fler klockor.
Made it.En 116613 eller 116621 ska införskaffas, eller kanske en 116655.
Sen kanske en rolig kronograf, får se lite på den biten.
Hade gärna blivit med IWC 3239 men det lär inte hända, så mer realistiskt är att utöka Sinn-duon till en trippel. Har en modell i huvudet som jag inte tror att jag kommer få tag på, så 103 st ligger bäst till att komplettera U1:n och 144st. Blir en ganska bra trippel med dykare, sportkronograf och flygare.
Dåligt med bilder i tråden förresten, (sista bilden är lånad).
Gick inte i år heller.....Sälja fler klockor än jag köper (lyckades nästan i år)
Reduced eller datejust blev en G-shock .1-2 nya klockor varav en chronograf.
Börjar bli sugen att kolla på en speedmaster reduced.
Sen börjar ögat gå mot en datejust också...
Result: pretty good, but low volume. Switched out an SKX007 for an 009, picked up a g-shock 5610. Vintage Seiko was a poor-man's 62 mas, but I picked it up in the spring, which is a poor time to buy vintage and I was pretty much bored with it by the time fall came and I started wearing it. The SKX009, I got it in January, which is too early for a summer watch, but at the same time it was too good as a summer watch to get anything else. The fall has been slow as I wait, and wait, and WAIT, for the new Halios Seaforth release.