• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

Hur går det för er? Jag har hållt mina löften hittils.
Ja kanske det. Spännande.... Då kanske mitt löftw blir lättare att infria - att köpa min första solida guldklocka :greedy: (vit eller gul)
Cartier Tank Louis, Santos Carree, Santos Dumont eller Rolex Day Date blir det nog men får se...

Efter en "bytes"affär med @essGunnar blev det visst ett tidigt infriande av nyårslöftet (hoppas det räknas ändå) :)
IMG_20191216_134347.jpg
IMG_20191216_135229.jpg

Känns helt rätt och väldigt otippat!
(ursäkta dåligt ljus...)
efter lite rockad måste guldlöftet ansett uppfyllt :).
IMG_20200801_130025.jpg

DJ 16018 18k
IMG_20200731_185933_578.jpg

Eska 18k
IMG_20200801_133723.jpg

Omega Constellation Piepan 18k och Manuell Omega 18k
IMG_20200620_220549_370.jpg

Nån manuell enkel Certina 18k
hd_item_1401961_0164d778f1.jpg

Senast ändrad:
Tight med ekonomin nästa år precis som det blev i år så det blir nog inget större köp..
Öh ja, tight är det. Men vet inte hur men klämde ut slantar för att lägga vantarna på min Ingenjör dual tid. Någon klassisk halvlögn för sig själv att det var nu eller aldrig för att få tag på den. Gått ett halvår nu och är fortsatt mycket nöjd. Börjar dock fundera på hur många klockor och till vilket värde jag vill äga..

Satte upp tre personliga mål för mig själv i år och tänkte att jag skulle fira med en Grand Seiko (GS) om jag nådde alla tre.

1: 7-åringen ska få ett syskon, check,
2: köpa hus, check,
3: skaffa ett nytt jobb.

Ser mörkt ut för 3an än så länge. Om jag lyckas med 3an innan föräldraledigeten i april så ska jag införskaffa mig en GS quartzare för att fira :cigar:

Misslyckades med trean så blev ingen GS för mig :( Köpte dock en DJ som tröst istället #logic

Mitt hopp om löfte är uppgradering GS Snowflake innan året är slut ;) Handlar väl mer om budget än något...

Löfte eller snarare förhoppning:)
  • ska försöka prioritera lite roligare band till två klockor som jag inte vill sälja (arvegods, stor emotionell värden med inte värt många kronor rent monetärt) i förhoppning om att dem ska få mer tid på handleden.
  • Antalet klockor ska vara detsamma när året börjar och slutar.
  • Hitta en riktigt bra beater som med mina mått inte är alltför dyr men samtidigt känns lite påkostad (återigen med mina mått)
Förvisso en dag kvar att uppfylla eller förstöra detta års löfte, men tror morgondagen innehåller få överraskningar på klockfronten så kör nu.

Punkt 1. Fixade jag faktiskt
Punkt 2. Trodde jag aldrig men är faktiskt en minus i samlingen jämfört med förra året (så då borde jag ju ha den tillgodo för 2021.
Punkt 3. Nja... beater har både kommit och gått, men ingen som riktigt stämmer 100.

Har skrivit i Datejust i "Posta dina klocklöften för 2018" och i "Posta dina klocklöften för 2019" så fortsätter på det spåret och lovar Datejust-köp igen.

Utöver det så hoppas jag på mer vintage. Nya men också tillbehör som tidskorrekta spännen till dem osv.
Bommade en Datejust i år igen, vet inte vad jag väntar på. Jaja, det andra om vintage uppfylldes.

Tillbaka
Topp