• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

Rensa mittfältet.
Ta mig i kragen och faktiskt sälja av en del mellandyra/mellanbra klockor som inte blir använda i den utsträckningen som priset motiverar.
Om något ska in så ska det vara billigare kul vintage eller om läge dyker upp en av klockorna på önskelistan. 1675, Royal Oak & 1016

Max 1 st ny och en beg Halios tänkte jag. Ev en Raven Solitude med SS bezel...

I övrigt minska till max 10 klockor. Jag har i o f hittat ett kryphål genom att börja ge bort en del till fru och dotter.

Senast ändrad:
En Doxa, inte riktigt säker på modell ännu. Ska inhandlas som sommar klocka och kommer troligtvis inte finnas kvar i min samling längre än några månader :rolleyes:

77C6DB50-455A-4B36-951A-1EA8C207AC3D.jpeg

Efter ett par år av intensivt flippade, så ska nya året testa min karaktär ordentligt. Har bestämt mig för att sälja av allt utom ett par klockor som är ovärderliga för mig.
Hämtar idag upp en sprillans ny SLA023J1 som ska bli min "OWG" 2020. Skrattar redan åt mig själv..
Önska mig lycka till.

Edit, inte köpa något mer under 2020! Fegar ur på OWG :D
73512777_2423912627874594_2664912666382374842_n.jpg
Haha hur gick det

Ytterligare några färgglada Zodiac ska väl in... kanske får nån svart lämna.
En longines VHP HAQ ska jag ha oxå... och gärna en blå squale 1521...
En Tag heuer är redan beställd men lev verkar bli under 2020...

Just det ja... enligt ovan lär jag köpa/bygga en låda till.... :rolleyes:

Ytterligare några färgglada Zodiac ska väl in... kanske får nån svart lämna.
En longines VHP HAQ ska jag ha oxå... och gärna en blå squale 1521...
En Tag heuer är redan beställd men lev verkar bli under 2020...

Just det ja... enligt ovan lär jag köpa/bygga en låda till.... :rolleyes:
Låter som en smutt plan, vilken Tag blev det?

Är rätt nöjd med det jag har så tror inte det kommer bli några större köp under 2020. Men en badvänlig beater ska in, mycket möjligt att det blir en skx013 igen. Sen finns väl chansen att det blir något billigare vintageköp.

Även jag är rätt nöjd, men det känns som att samlingen behöver bli mindre. Några dykare måste lämna och kanske t o m någon dykare som jag absolut inte har lust att sälja. Blir det nytt in blir det dressare, inget snack.

Köpa en klocka som inte är Seiko!
Efter att jag hittat tillbaka till klockorna med en SKX013 och har en Sarb033 på väg in kommer nästa klocka att bli dressigare och med det är det dags att leta sig utanför Seikos sortiment.

Köpa en klocka som inte är Seiko!
Efter att jag hittat tillbaka till klockorna med en SKX013 och har en Sarb033 på väg in kommer nästa klocka att bli dressigare och med det är det dags att leta sig utanför Seikos sortiment.

Du har en riktigt bra start på en samling där. Sen behöver du inte lämna Seiko träsket för det. Nästan allt i min låda som får tid på armen är Seiko. Det finns en del dressiga klockor i qvarts och även några automatare.
Nu vet jag inte din budget men för mig är det Grand Seiko 2020 efter att ha sparat en del. Där kan du hitta otroliga klockor.

Egentligen borde jag sälja av det mesta men är faktiskt ganska nöjd med vad jag har just nu!
Ett par tre G-shocks får nog lämna iaf och jag ska verkligen försöka att inte köpa någon ny...
Jag kan nog lova att inte köpa någon ny utan att sälja en befintlig åtminstone, borde gå att hålla.

Löfte eller snarare förhoppning:)
  • ska försöka prioritera lite roligare band till två klockor som jag inte vill sälja (arvegods, stor emotionell värden med inte värt många kronor rent monetärt) i förhoppning om att dem ska få mer tid på handleden.
  • Antalet klockor ska vara detsamma när året börjar och slutar.
  • Hitta en riktigt bra beater som med mina mått inte är alltför dyr men samtidigt känns lite påkostad (återigen med mina mått)

Tillbaka
Topp