Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ytterligare några färgglada Zodiac ska väl in... kanske får nån svart lämna.
En longines VHP HAQ ska jag ha oxå... och gärna en blå squale 1521...
En Tag heuer är redan beställd men lev verkar bli under 2020...
Just det ja... enligt ovan lär jag köpa/bygga en låda till....![]()
Nyårslöftet införskaffat. Fantastiskt klocka! Bara skaffa en länk till också. Vad näst?Ska skaffa mig en Oris divers sixty-five bronze bezel.
Gick nästan lite för fort..Är rätt nöjd med det jag har så tror inte det kommer bli några större köp under 2020. Men en badvänlig beater ska in, mycket möjligt att det blir en skx013 igen. Sen finns väl chansen att det blir något billigare vintageköp.
Gick nästan lite för fort att skicka i väg den också.. men blev en annan badvänlig beater istället. Har någon hunnit infria sina löften?Gick nästan lite för fort..
![]()
Sitter med den på armen nu och den lär få stanna ett bra tagGick nästan lite för fort att skicka i väg den också.. men blev en annan badvänlig beater istället. Har någon hunnit infria sina löften?
![]()
Jajamensan, ivrig var jag också... K&S kortaste svarGick nästan lite för fort att skicka i väg den också.. men blev en annan badvänlig beater istället. Har någon hunnit infria sina löften?
![]()
Hvilken typ JLC?Jag ska köpa en JLC.
Reverso är planen, men specificerade inte närmare än märke så att jag har en möjlighet att "komma undan".Hvilken typ JLC?
Jag har hållit den enkla biten. Blir bara till att tvinga sig att skriva en eller tre säljannonser på K/S nu också.Gick nästan lite för fort att skicka i väg den också.. men blev en annan badvänlig beater istället. Har någon hunnit infria sina löften?
Rensa mittfältet.
Ta mig i kragen och faktiskt sälja av en del mellandyra/mellanbra klockor som inte blir använda i den utsträckningen som priset motiverar.
Om något ska in så ska det vara billigare kul vintage eller om läge dyker upp en av klockorna på önskelistan. 1675, Royal Oak & 1016![]()
Ooh jag kan också skriva under på en Speedmaster. Bra komplement till min nuvarande setup, fattar inte jag jag inte slagit till tidigare....För min del gäller en Omega Speedmaster 311.30.42.30.01.006 innan 2020 är slut!
Blir det .005 med hesalite-glas eller 006:an?Ooh jag kan också skriva under på en Speedmaster. Bra komplement till min nuvarande setup, fattar inte jag jag inte slagit till tidigare....
Hur går det för er? Jag har hållt mina löften hittils.
Oklart om win eller fail avs löftet. Men ganska väntat var det ju. Nya löftet för 2020 är att införskaffa en APRO.
Tekniskt sett har jag inte sålt den dyra klockan, men den är inte kvar. Den jag bytte till är kvar.. Det gäller att vara lagom vag i sina löftenHur går det för er? Jag har hållt mina löften hittils.
Insåg att jag uppfyllt mitt löfte redan.Årets klocklöfte blev ju bara uppfyllt till 2/3. Bommade delen om att skaffa tonfisk på grund av velighet och temporära budgetnedskärningar.
Så för 2020 blir det så här:
1. Skaffa en tonfisk.
2. Byta en GS mot en annan. Oklart vilken, men en springdrive vore kul.
3. Testa ett för mig nytt märke, tänker Doxa eller Sinn. Eller nåt helt annat.![]()
Hur går det med guldklockan? @BernsInför nästa år lovar jag;
- Vara med i #owgmarch
- Köpa en guldklocka.
- Köpa en badklocka över sommaren, aka sommarkatt
- Tråna efter @Hasse Varg ´s rödsub