• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>

Ytterligare några färgglada Zodiac ska väl in... kanske får nån svart lämna.
En longines VHP HAQ ska jag ha oxå... och gärna en blå squale 1521...
En Tag heuer är redan beställd men lev verkar bli under 2020...

Just det ja... enligt ovan lär jag köpa/bygga en låda till.... :rolleyes:

Jaha... det gick fort :)
En ny Zodiac på väg från England och Tagen är redan på armen... bara Longines och squale kvar då för 2020 :D
20200103_164702.jpg

Sälja av gammalt mög, få Min Seiko Titan Skj såld till händerna på annan skj lover..
Planerar köpa någon/några Gshocks samt en kvalitets dressare typ pressage och uppåt.
Drömma vidare om klippet..

Avslutad 2019 med endast 2 klockor kvar i samlingen. Kvalitet före kvantitet och ”en in, en ut” var målet.
Men nu, 4 dagar in på 2020, så är redan två paket påväg in. Aja får se hur detta går.

En Cartier tank måste iaf införskaffas under 2020. Dock är ju klockkontot helt på noll nu, får se hur mycket man kan spara ihop under föräldraledigheten....

Gick nästan lite för fort att skicka i väg den också.. men blev en annan badvänlig beater istället. Har någon hunnit infria sina löften?
Rensa mittfältet.
Ta mig i kragen och faktiskt sälja av en del mellandyra/mellanbra klockor som inte blir använda i den utsträckningen som priset motiverar.
Om något ska in så ska det vara billigare kul vintage eller om läge dyker upp en av klockorna på önskelistan. 1675, Royal Oak & 1016
DSC_0295~2.JPG
Jag har hållit den enkla biten. Blir bara till att tvinga sig att skriva en eller tre säljannonser på K/S nu också.
IMG_20200524_203227.jpg

Kommer köpa några så jag slutar flippa är min tanke. Börjar bli lite less på rastlösheten. Vetefasen vad men har några alternativ. Vill ha en långsiktig plan med tre klockor. Alternativ nedan...
-femsiffrig sub
-Speedy, ny..
-gmt master 2
-Expy 36mm
-DJ Fem eller sexsiffrig
-Vintage Seiko-dykare kanske

Tänker mig att jag lassar in en eller två inom några veckor

Inte mycket till löfte men det ska väl vara tusan om jag inte infriar något av ovan.

Årets klocklöfte blev ju bara uppfyllt till 2/3. Bommade delen om att skaffa tonfisk på grund av velighet och temporära budgetnedskärningar.

Så för 2020 blir det så här:
1. Skaffa en tonfisk.
2. Byta en GS mot en annan. Oklart vilken, men en springdrive vore kul.
3. Testa ett för mig nytt märke, tänker Doxa eller Sinn. Eller nåt helt annat. :)
Insåg att jag uppfyllt mitt löfte redan. :)
1. Klart då jag köpte en sbbn031 för ett par veckor sedan!
2. Klart då jag bytte bort min sbgv009 mot en sbgx335 tidigt i våras.
3. Klart då jag köpte min UX.

Gick inte att ladda upp bilder eftersom min mobil suger idag. :(

Tillbaka
Topp