• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2024!

Löfte för 2023:
Då 2022 var ett lugnt år så hoppas jag kunna öka takten i klockflippandet under 2023 till åtminstone 20 klockor / månad.
Okej nej nej nej, jag hoppas på ett lugnare år och ett mål är att ha 3 klockor som finns med under hela året🙏
Förra årets löfte om att behålla 3 klockor gick sådär, har endast Speedyn kvar som jag hade vid starten av 2023. Klarade åtminstone 33,3% av målet🥳😂

Så mitt nyårslöfte är samma för 2024, att behålla 3 klockor under hela året. Se om det går bättre iår🙃 Antagligen inte, men man kan ju hoppas!

Förra årets löfte om att behålla 3 klockor gick sådär, har endast Speedyn kvar som jag hade vid starten av 2023. Klarade åtminstone 33,3% av målet🥳😂

Så mitt nyårslöfte är samma för 2024, att behålla 3 klockor under hela året. Se om det går bättre iår🙃 Antagligen inte, men man kan ju hoppas!
Du har ju tre sjukt grymma köp från i år. Zenithen, Suben och Polaren. Inget att fungera på. 😉

Löftet är väl inga mer klockor under 2024. Om det nödvändigtvis dyker upp något man måste ha, så blir det att sälja min Omega CK859 isåfall. Men är snarare sugen på att prova den klockan med lite coola band, troligen i blått.

omega_7221146.jpg

ett löfte är att jag inte ska köpa en till rolig klocka typ Casio osv under 2024. Blir det något inköp ska det bli dykare. Eller GMT. Men jag hör hur det låter jag kommer väll som vanligt spontanköpt en del.

Mitt löfte till mig själv blir att inte köpa några klockor överhuvudtaget under 2024. Jag har redan betydligt fler än vad som kan anses rimligt, även i våra kretsar. Den här Svalan blir i så fall den senaste och sista klockan som jag införskaffat fram tills 2025. Har visserligen två klockor på gång under 2024, som har betalats i år men levereras först nästa, och en ”hemlig” OWG March-klocka som ligger nedpackad i väntan på mars. Jag önskar mig själv lycka till!

IMG_3601.jpeg

Senast ändrad:
Fortsätta vara owg, något jag varit sen 8/5 i år då jag sålde allt och köpte en lite billigare allround/gada. Som det känns nu är det inga problem.
Men dör inte intresset lite när det blir så statiskt? Är du lika aktiv här nu som tidigare, då med fler klockor att växla med? Eller är det så att det ena ger det andra, alltså ett minskat intresse gör det möjligt att känna sig nöjd med bara en klocka? Kanske är jag ute och cyklar alldeles... 🙄

Är nöjd med de klockor jag har för tillfället, så jag har som plan att bara köpa roliga super affordables under 2024. Typ G-Shock, begagnade Seiko-kvartsare och liknande.

Men dör inte intresset lite när det blir så statiskt? Är du lika aktiv här nu som tidigare, då med fler klockor att växla med? Eller är det så att det ena ger det andra, alltså ett minskat intresse gör det möjligt att känna sig nöjd med bara en klocka? Kanske är jag ute och cyklar alldeles... 🙄
Anledningen till att jag skalade ner var ett tynande intresse så nej, jag är inte så aktiv och ja, en genomtänkt klocka ger tillfredsställelse

Årets klocklöfte bröt jag väldigt snabbt. Under 2024 ska jag försöka sitta still i båten lite. Avslutade 2023 med inköp av en mycket trevlig DJ och ska försöka njuta av den framöver. Är trots allt en av mina favoritmodeller. Kanske flippar min Tudor BB Pro men i övrigt ska jag försöka att varken köpa eller sälja något. Finns nog inget särskilt som lockar heller. 😁

Ja.. mycket har lovats genom åren.
Men för 2024 skall jag försöka komma tillbaka med ”rätt” datejust och försöka behålla den året ut.

Jag älskar datejust - har haft några olika varianter men har inte riktigt fått till rätt modell. Nu skall det förhoppningsvis bli rätt, hoppas jag.

Löfte nummer två är att skaffa en fyrkantig klocka - specifikt en Cartier Tank.

Tillbaka
Topp