• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2024!

Njuta mer av samlingen.. bär allt för ofta samma klocka hela tiden. Måste börja variera!

Samt byta min 216570 till något elegantare..

Mitt klockköpande och aktiva letande går i skov. Hittills ett var tionde år. Köpte 9 klockor när jag var runt 20 (typ 1500kr st), 9 klockor när jag var runt 30 (typ 3000kr st). Inga sålda under de skoven.
Sedan jag hittade KS har jag köpt 15 och sålt 13 (vissa åkte ut direkt).
Tänker att 20 klockor i samlingen är rimligt. Dvs inga nya om inte någon säljs (Men just nu känns det svårt).

Exakt vilka klockor det blir som spräcker återstår att se. Men ska försöka bli bättre på att inte spontanköpa. Men samtidigt slå till på andrahandsmarknaden (helst här på KS).

Senast ändrad:
Är nöjd med de klockor jag har för tillfället, så jag har som plan att bara köpa roliga super affordables under 2024. Typ G-Shock, begagnade Seiko-kvartsare och liknande.
Well... Det löftet gick åt helvete direkt.

1000006144.jpg

Målet är att endast införskaffa en ny klocka och det lutar mot en Tudor black bay 58. Måste dock säga att jag gillar Swatch Moonswatch klockorna även om känns lite mer som leksaker men de har ändå sin charm. Får se hur bra det går med det men en lite finare klocka ska det bli och förhoppningsvis slinker inte allt för många andra med :D

Tillbaka
Topp