Den röda har jag inte hunnit sett IRL än tyvärr.Låter som en trevlig buffe med dykare.
Den nya röda är riktigt bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den röda har jag inte hunnit sett IRL än tyvärr.Låter som en trevlig buffe med dykare.
Den nya röda är riktigt bra.
Har varit sugen på en länge men har ej slagit till ännu.Den röda har jag inte hunnit sett IRL än tyvärr.
Vilken är den perfekta enligt din åskådning? Har du det klart för dig?Ja.. mycket har lovats genom åren.
Men för 2024 skall jag försöka komma tillbaka med ”rätt” datejust och försöka behålla den året ut.
Jag älskar datejust - har haft några olika varianter men har inte riktigt fått till rätt modell. Nu skall det förhoppningsvis bli rätt, hoppas jag.
Löfte nummer två är att skaffa en fyrkantig klocka - specifikt en Cartier Tank.
På bild är den trevlig iallafall!Har varit sugen på en länge men har ej slagit till ännu.
Rent emotionellt är det en 116234 (förra generationen 36mm med vidguldsring), blå tavla med stavindex, roulettedatum och Jubileelänk.Vilken är den perfekta enligt din åskådning? Har du det klart för dig?
Vilken referens lutar det åt?En till Panerai av rang
Tittar lite på 779, 511, 289 (igen, ångrar jag sålde), pre-a 001Vilken referens lutar det åt?
Har börjat snegla på pannor jag med fast åt det mindre hållet på 40mm
Låter jäkligt klokt. Jag är själv ute efter 16234 från 80-talet. Perfektion med de små romerska siffrorna (samma som roulettesiffror?) enligt min mening.Rent emotionellt är det en 116234 (förra generationen 36mm med vidguldsring), blå tavla med stavindex, roulettedatum och Jubileelänk.
Förnuftet säger 16200, svart eller blå tavla med oysterlänk. Men skit i förnuftet, det gör ingen glad.
Roulettedatum betyder att udda siffror på datumhjulet är röda och jämna är svarta, i övrigt är de helt vanliga arabiska siffror. Men det är trevligt med lite extra färg varannan dagLåter jäkligt klokt. Jag är själv ute efter 16234 från 80-talet. Perfektion med de små romerska siffrorna (samma som roulettesiffror?) enligt min mening.
Hoppas du finner vad du söker
Ett tillägg för nyårslöftet är att vara utloggad från KS på obestämd tid.
Hat slagit vad med @Deskdiversthlm om vem som kan hålla sig borta längst.
Jag har redan tagit ut segern i förskott
Få se om det bryts redan imorgon eller om det håller någon dag till.
Gott nytt år önskar jag Eder alla och lycka till med era löften
Ett fullt möjligt scenario Mr BeenSkull tro att ni bryter samtidigt @Deskdiversthlm och @Cosmo d.v.s 00.00.01 på nyårsdagen
Mycket snick-snack i denna trådenEtt fullt möjligt scenario Mr Been
Jag loggar nog in 00.00.02 om @Deskdiversthlm har loggat in innan dess
Fick tag i en en dressare i slutet av förra året så lyckades (nästan) hålla 2023:s löfte.Klocklöfte för 2023 blir:
- komplettera samlingen med en dressare
- köpa fler roliga band till de klockor jag har
- inte köpa klockor där jag på förhand kan inse att spec etc inte kommer funka med vad jag gillar (story of 2022)
En vadå?Jag skulle vilja köpa en
Gissar att han redigerar under året då han redan köpt klockan så att man automatiskt vinnerEn vadå?
ExaktGissar att han redigerar under året då han redan köpt klockan så att man automatiskt vinner