• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2024!

Den röda har jag inte hunnit sett IRL än tyvärr. 🤷
Har varit sugen på en länge men har ej slagit till ännu.
1703689556991.jpeg

Ja.. mycket har lovats genom åren.
Men för 2024 skall jag försöka komma tillbaka med ”rätt” datejust och försöka behålla den året ut.

Jag älskar datejust - har haft några olika varianter men har inte riktigt fått till rätt modell. Nu skall det förhoppningsvis bli rätt, hoppas jag.

Löfte nummer två är att skaffa en fyrkantig klocka - specifikt en Cartier Tank.
Vilken är den perfekta enligt din åskådning? Har du det klart för dig? 😁

Vilken är den perfekta enligt din åskådning? Har du det klart för dig? 😁
Rent emotionellt är det en 116234 (förra generationen 36mm med vidguldsring), blå tavla med stavindex, roulettedatum och Jubileelänk.

Förnuftet säger 16200, svart eller blå tavla med oysterlänk. Men skit i förnuftet, det gör ingen glad.

Rent emotionellt är det en 116234 (förra generationen 36mm med vidguldsring), blå tavla med stavindex, roulettedatum och Jubileelänk.

Förnuftet säger 16200, svart eller blå tavla med oysterlänk. Men skit i förnuftet, det gör ingen glad.
Låter jäkligt klokt. Jag är själv ute efter 16234 från 80-talet. Perfektion med de små romerska siffrorna (samma som roulettesiffror?) enligt min mening.

Hoppas du finner vad du söker 😀

Låter jäkligt klokt. Jag är själv ute efter 16234 från 80-talet. Perfektion med de små romerska siffrorna (samma som roulettesiffror?) enligt min mening.

Hoppas du finner vad du söker 😀
Roulettedatum betyder att udda siffror på datumhjulet är röda och jämna är svarta, i övrigt är de helt vanliga arabiska siffror. Men det är trevligt med lite extra färg varannan dag :)

Insåg när jag började fundera på vad mina löften för nästa år är att jag lagt mer pengar på cyklar än klockor under 2023 så uppenbarligen har mina prioriteringar varit helt åt helsike i år. För att åtgärda detta är mitt löfte att under 2024 införskaffa minst en av dessa:

Rolex Datejust TT Champagne dial (beg, årsklocka)

Cartier Tank

Panerai Luminor

Breitling Endurance Pro

Ett tillägg för nyårslöftet är att vara utloggad från KS på obestämd tid.
Hat slagit vad med @Deskdiversthlm om vem som kan hålla sig borta längst.
Jag har redan tagit ut segern i förskott :p
Få se om det bryts redan imorgon eller om det håller någon dag till.
Gott nytt år önskar jag Eder alla och lycka till med era löften 🥳
IMG_1333.gif

Klocklöfte för 2023 blir:
  • komplettera samlingen med en dressare
  • köpa fler roliga band till de klockor jag har
  • inte köpa klockor där jag på förhand kan inse att spec etc inte kommer funka med vad jag gillar (story of 2022)
Fick tag i en en dressare i slutet av förra året så lyckades (nästan) hålla 2023:s löfte.

Klocklöfte för 2024 blir:
  • köpa en årsklocka från 1985
  • köpa fler band till de klockor jag har

Mitt löfte är att inte köpa en explorer 39. Men har nog aldrig lyckats hålla ett nyårslöfte tidigare, oavsett kategori, så vi får se hur det går :p

• Like
Reactions: MKC
Mina löften är 1) max en klocka in, och i så fall först en klocka ut. 2) bli mer aktiv på forumet!

Cartier Tank eller någon GS med spring drive lockar mest just nu.

Tillbaka
Topp