• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lämna klockan över dagen, använda på kvällen?

en klocka är gjord för att användas inte ligga och mögla i en låda, dings kommer förr eller senare, det är bara det första som gör ont i hjärtat.

Att inte använda klockan gör ju den lite mer opersonlig, ena sidan vill man ju självklart att klockan ska vara i så bra perfekt skick som möjligt men den känns ju mer som "din" klocka efter du fått lite slitage, när du väl köper den är det ju bara en BB, efter du börjat slita ut den så blir den ju mer och mer annorlund från alla andra ex och då tror jag att du kommer ha mer glädje av klockan

Köpte nyligen en Tudor BB och tänkte kolla vad ni tycker om att man ska lämna klockan hemma över dagen, för att undvika att krocka med den i hyllor och skåp och istället använda den hemma på kvällen eller vid andra tillfällen då man är ute och umgås med vänner/familj osv. Klockan kommer ju inte stanna men kan det slita på klockan att man använder den så oregelbundet? Alltså att den vilar dag och natt men används kväll?

Tack på för hand
Din klocka, dina regler. Skit i vad andra tycker, i synnerhet knowitalls på anonyma diskussionsforum på nätet. Din Tudor kommer inte att ta skada av bara användas på kvällen. Grattis till en cool klocka!

Av dom spår som kommit på mina nya klockor de senaste åren så är det bara ett enda som jag vet när och hur det uppkom. Det uppkom hemma. Resten har bara kommit och man fattar inte hur. Jag vet hur det känns första dagarna, samma som när man kör hem från bilfirman i sin splitter nya bil. Det går över gradvis, efter ett halvår slutar man tänka på det. Förstår om man har en dyr Lange eller Patek men standardmässiga Tudor, Omega, även Rolex är ju liksom till för vardaglig användning.

Som dom andra redan har påpekat så tar klockan ingen skada av att ligga och vänta på att husse ska komma hem och använda klockan! Men en sådan trevlig klocka ska naturligtvis användas och få sin personliga prägel!

Jag använder mina klockor till det mesta, idag kör jag denna när jag klyver och kapar ved!

IMG_7719.JPG

IMG_7712.JPG

IMG_7713.JPG

Det går att kombinera njutning med försiktighet. Använd den och var lite rädd om den. Samtidigt är blank klocka som en sjö med god sikt, död. En klockas själ byggs från blank till matt där varje liten repa är viktig.

Sälj din klocka igen och lägg pengarna på något annat som du vågar använda. Spara 250kr dock och köp en klocka på ur&penn.
Men glöm inte att lämna klockan hemma 95% av ditt liv :)

Mina bilder är skamlöst stulna från den tråden.

Enda negativa är att @903lew ringer i tid och otid och frågar "vågar jag diska med min seamaster"
"Tar klockan skada av att jag kastar dunkuddar på förbipasserande?"

Anani, hade jag varit lika ta-bild-kåt som du hade du fått se hur jag filat med knivbryne på bandhorn långt över trädgränsen under idog Parawaiting.
Men när vi ändå är på ämnet, vågar jag äta spaghetti med min Sinn?

Anani, hade jag varit lika ta-bild-kåt som du hade du fått se hur jag filat med knivbryne på bandhorn långt över trädgränsen under idog Parawaiting.
Men när vi ändå är på ämnet, vågar jag äta spaghetti med min Sinn?
Sinn är kända för att inte tåla socker, så jag vågar inte ha en sömn i närheten av v
Någon typ av stärkelse!

Mina bilder är skamlöst stulna från den tråden.

Enda negativa är att @903lew ringer i tid och otid och frågar "vågar jag diska med min seamaster"
"Tar klockan skada av att jag kastar dunkuddar på förbipasserande?"
Menar du att du stulit bilderna? Från vem? Monthy Python Flying Circus? Vad säger monthy gänget om det? Kommer de stämma dig för brott mor upphovsrätten?

:D:D

Olidlig spänning:nailbiting:

Förstår inte alls den här tråden.
Är väl ingen här som använder klockor?
Så jävla dumt.

@Seinfeld trådar har en tendens att spåra ur emellanåt, bara o ta det, lev med det. Utöver det så är stämningen jäkligt go. Använd klockan gör bövelen, se toll attt det blir dings, har du läder, så se till att det är din svett det luktar, har du gummi så är det dina brottarbrallor som ska lukta:D
Njut av klockan o ha en trevlig o go helg

I högstadiet hade jag en kompis där familjen hade plastat in soffa, fjärrkontroll och fan vet allt för att sakerna inte skulle slitas.

Lightversionen av det där är min sovmor och hennes bil. Givetvis får bara hon köra den. Den ska parleras så in i helvete långt bort att inga andra bilar någonsin kan råka parkera brevid och den ska givetvis inte användas till längre sträckor än till och från jobbet, ska man längre så ska man ju givetvis åka tåg. Kan ju även tillägga att bilen är helförsäkrad och inte särskilt dyr.

Folk gör som de vill med sina saker men det där har jag aldrig förstått. Varför ens köpa något som man inte använder?

De flesta olyckor sker i hemmet.
Påståendet ger oroväckande många träffar på Google. Kanske borde den försiktige därför bära klockan dagtid, och sen lämna den på jobbet ;)

I högstadiet hade jag en kompis där familjen hade plastat in soffa, fjärrkontroll och fan vet allt för att sakerna inte skulle slitas.

Lightversionen av det där är min sovmor och hennes bil. Givetvis får bara hon köra den. Den ska parleras så in i helvete långt bort att inga andra bilar någonsin kan råka parkera brevid och den ska givetvis inte användas till längre sträckor än till och från jobbet, ska man längre så ska man ju givetvis åka tåg. Kan ju även tillägga att bilen är helförsäkrad och inte särskilt dyr.

Folk gör som de vill med sina saker men det där har jag aldrig förstått. Varför ens köpa något som man inte använder?
Vad är en sovmor? Låter lite småläskigt... :D

Det finns så många livrädda människor här , som tror att världen ska hoppa upp å bita dom i röven så fort dom går en vanlig promenad. Har dom riktigt otur kanske de blir klockan som får sätta livet till

QUOTE="xmb216bc, post: 1834946, member: 5300"]@Seinfeld trådar har en tendens att spåra ur emellanåt, bara o ta det, lev med det. Utöver det så är stämningen jäkligt go. Använd klockan gör bövelen, se toll attt det blir dings, har du läder, så se till att det är din svett det luktar, har du gummi så är det dina brottarbrallor som ska lukta:D
Njut av klockan o ha en trevlig o go helg[/QUOTE]
Fan, jag som ett svagt ögonblick kände med Tudorns känsliga yta, då kommer ni alla o raserar DET!!!WTF:eek::greedy::arghh::confused::D

Edit: missade några citat, måste varit vätskan:D

Väldigt många kaxiga i den här tråden också. Jag jobbar rätt nära magnetmotorer på dagarna, kan jag inte få låna någons "jag skiter i allt och bara kör":s automatiskta klocka så kan vi reda ut frågan om de ska användas till allt? Samtidigt som vi reder ut den eviga magnetismfrågan. :)

Tillbaka
Topp