• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Långtidsprojekt för att bleka insert och få färgskiftning i en DJ tavla!

Funderar på att göra ett försök att bleka ner det blå lite. Är det lönlöst med sol? Tänkte plasta in det rosa och sätta fast på fasaden.
image.jpeg

Väldigt sent svar, men jag har en likadan. Den blå delen är som ny medan den röda nu har blivit ljusrosa. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Den får ett lite vintage/medfaret utseende, men är rent objektivt inte särskilt snyggt. Funderar på om jag ska köpa ett nytt (om man får behålla det gamla originalinsertet).

Väldigt sent svar, men jag har en likadan. Den blå delen är som ny medan den röda nu har blivit ljusrosa. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Den får ett lite vintage/medfaret utseende, men är rent objektivt inte särskilt snyggt. Funderar på om jag ska köpa ett nytt (om man får behålla det gamla originalinsertet).

Jag köpte ett klorinblekt insert istället men har även funderat på att köpa ett nytt. Du får behålla det gamla insertet enligt Rob E.
1A73CF98-980C-4C66-BED9-2ED6C27B55EA.jpeg

Fortfarande ett aktivt projekt?

Nope...den hade lossnat och ramlat ner på backen, hittade dock inserten. Men det var ingen större skillnad från då jag satte upp den!

Nu har jag eventuellt ett nytt projekt på G, har funderingar på att lägga inserten i en burk fylld med fin sand. Därefter ska den sättas in i en winder och få gå runt, runt i några månader!

Nope...den hade lossnat och ramlat ner på backen, hittade dock inserten. Men det var ingen större skillnad från då jag satte upp den!

Nu har jag eventuellt ett nytt projekt på G, har funderingar på att lägga inserten i en burk fylld med fin sand. Därefter ska den sättas in i en winder och få gå runt, runt i några månader!
Haha så tokigt och annorlunda. Jag gillar idéen.
Hur vill du att resultatet ska bli?

Hmm är det verkligen snyggt att saker ser gamla o risiga ut? Visst riktigt fin Patina är väl en sak men att saker bara blir slitna o lätt sunkiga? Funderar på att gå loss på Cabben men slippapper i klorin, det kan nog ge en sådan charmigt oxiderad lack...:rolleyes:

Hmm är det verkligen snyggt att saker ser gamla o risiga ut? Visst riktigt fin Patina är väl en sak men att saker bara blir slitna o lätt sunkiga? Funderar på att gå loss på Cabben men slippapper i klorin, det kan nog ge en sådan charmigt oxiderad lack...:rolleyes:

Fast det beror på, om klockan åldras men inte inserten, så ser ju även det konstigt ut ifall du frågar mig! Jag ska ha den i min gamla Fat Lady, där även tavlan har blekts naturligt.

56871D96-09C4-43C9-AD26-983FAC06D5C5.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp