Beror nog mycket på storlek på rum osv. Vi har ett badrum på översta våningen där enda värmekällan vid inflytt var en handdukstork som var påkopplad på den vattenburna värmen. Gissningsvis har tidigare ägare nån gång (kanske i samband med renovering) tyckt att det var bättre med handdukstork än element. Jag upplevde det svinkallt i det badrummet förra (första) vintern och bytte ut torken mot ett schyst vattenburet element. Mycket behagligare temperatur där inne efter det ingreppet kan jag säga. Satte upp en handduksstång ovanför elementet så handduken torkar snabbt ändå.Har ett ganska litet badrum med bara golvvärme som värmekälla, dock är den lite för klen för att orka värma upp när det är kallt ute. Det är en gammal fastighet med ett fönster så det är inte jättebra isolerat.
Tänkte sätta in ett mindre element som komplement men kom på att man skulle kunna sätta in en handdukstork istället och få två användningsområden.
Är det någon som har erfarenhet av handdukstork som värmekälla? Jag tänker att de ger samma värmeåtervinning som ett element i samma W, eller är jag fel ute?
Något speciellt man bör tänka på när man väljer tork? Är detta en enkel installation? Finns el i badrummet samt uttag nära där vi tänkt sätta det.
Sen är det inte skitsnyggt med ett element i badrummet men det är behagligare än handdukstorken och när badrummet renoveras inom ett par år blir det golvvärme.