I Östersund så känns markanden ganska ok ändå rent prismässigt. Bra objekt säljs fortfarande dyrt och sett till storleken på orten så är det rätt dyrt här att trots allt vilket gör att det tydligen finns en viss acceptans till att det kostar att köpa här.
8,25m är utgångspriset och vi har haft två privata visningar för hemvändare trots att annonsen inte kommit ut än.. men det ska ju säljas också så vi får se helt enkelt. Men jag är väl överlag positiv till att kunna få tillbaka pengarna, men inte mer än så...
När projektet drog igång så var ambitionen att ha en värdering på 40k kvm vid färdigställande och en byggkostnad på cirka 36k kvm inkl allt.. men nu är vi väl på 45k kvm både vad gäller kostnader och värdering. Jag kastar in allt i kvm priset bara för att göra det enkelt, garage, förråd och lite annat finns där i.. så själva huset i sig har såklart en bättre kvm peng än 45k.
Man kan väl konstatera att man varit lite naiv samtidigt som man kanske också blundat lite för mycket och bara gasat.. Men vissa saker vill man inte tumma på när det kommer till ett sånt här hus.. det skulle liksom kännas halvfärdigt då.
Hade jag inte gjort det mesta själv så hade det kostat betydligt mer och säkert blivit sämre, nu har liksom vissa detaljer fått ta tid och växa fram och jag tror att det är sådant som adderar mervärde i slutändan till ett sånt här hus. Mycket är platsbyggt och många lösningar är liksom klurade på både en och tio ggr till min sambos "glädje".