Helst inte.. men vad vet man..Rakt in i ett husbygge till?
Tror dock inte relationen skulle klara av ett bygge till såhär nära inpå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helst inte.. men vad vet man..Rakt in i ett husbygge till?
Helst inte.. men vad vet man..
Tror dock inte relationen skulle klara av ett bygge till såhär nära inpå
Ska man vara ärlig så är det snarare mitt psyke som inte skulle palla ett till hus och en gapande kärring ovanpå detHold my beer…
Ja precis, känns onekligen så. Tror Jämtland är stället för mig istället för sydlig östkustJämtland är inte i närheten av kusten. Snackar man med farsan som bor en bit utanför Sundsvall så är det alltid 6-10grader varmare där maj-sept.. typ
Whats wrong with youJa precis, känns onekligen så. Tror Jämtland är stället för mig istället för sydlig östkust
Nu får den vila. Förhoppningsvis färdig imorgonFredagsnöjet, fått upp spegel och nu ska det till nån form av hylla till höger, som man får försöka göra själv.. har fått upp hobbynivån en aning på senare tid
Får se om det blir ett bakstycke eller om det får vara såhär.. vad tror ni? Kanske blir det för tungt med ett mörkt bakstycke?Nu får den vila. Förhoppningsvis färdig imorgon
Personligen tycker jag helt klart de ska va så,blir mer en del av inredningen än att man kanske ”ställt” in en möbel. Väldigt fint hem ni harFår se om det blir ett bakstycke eller om det får vara såhär.. vad tror ni? Kanske blir det för tungt med ett mörkt bakstycke?
Imponerad över ditt tempo! Och resultatet med - riktigt snyggt!Får se om det blir ett bakstycke eller om det får vara såhär.. vad tror ni? Kanske blir det för tungt med ett mörkt bakstycke?
Du har kanske rätt i det.. får suga på den karamellen över julenPersonligen tycker jag helt klart de ska va så,blir mer en del av inredningen än att man kanske ”ställt” in en möbel. Väldigt fint hem ni har
Tack! Man får kanske stanna upp och klappa sig på axeln emellanåt.
Får se om det blir ett bakstycke eller om det får vara såhär.. vad tror ni? Kanske blir det för tungt med ett mörkt bakstycke?
Fanns en tanke på det ett tag också.. men det kändes lite to much kontra övrig stil.. men ja det kanske hade varit en cool grej såhär i efterhandHade varit coolt om spegeln gick hela vägen och utan bakstycke i möbeln.
Fanns en tanke på det ett tag också.. men det kändes lite to much kontra övrig stil.. men ja det kanske hade varit en cool grej såhär i efterhand
Haha gillar inte värme och gillar skidåkningWhats wrong with you
Kanske inte 100% korrekt här, men jag testar:
Mina föräldrar bor i villa, och nu har det börjat rinna ner vatten från köksfläkten i tid och otid. Från/till-lufts ventilation. Finns det någon jag kan göra för att hjälpa dom, någon som vet vad det kan bero på? Det kommer både natt och dag, lite då och då.
Tack på förhand!
Ska undersöka, och ta det med farsan tackar så länge så ser vi om någon mer han en idéKanske dålig isolering i rör på vind? Kan bli mer kondens i rören vid maxinställning på köksfläkten och att det sen ligger i nån böj som gör att det återkommande droppar?
Dvs testa en period med lägre drag. Gör rent/byt filter. Isolera rör. Jag är ingen expert på det där så nån annan kanske vill korrigera mina killgissningar.
Är det motströmsväxlare så har dom dräneringsslang för det mesta. Är den lättåtkomlig så kan man kolla om den är pluggad och samtidigt kanske man kan se om problemet ligger i själva värmeväxlaren.Ska undersöka, och ta det med farsan tackar så länge så ser vi om någon mer han en idé
Tack! Har meddelat farsan men han säger att det blir ett sommarprojekt pärlor för svin med andra ordÄr det motströmsväxlare så har dom dräneringsslang för det mesta. Är den lättåtkomlig så kan man kolla om den är pluggad och samtidigt kanske man kan se om problemet ligger i själva värmeväxlaren.
Är inte problemet där, så hade jag gått på tipset från @zeke_varg
Tack! Har meddelat farsan men han säger att det blir ett sommarprojekt pärlor för svin med andra ord
Det är nog plåten som expanderar när det strömmar in varmt vatten som värmer upp elementet. Man kan höra samma sak i varmvattenrör om man drar igång duschen/kranen och har rören friliggandes så mm hör det. Fullt normalt skulle jag säga då det där verkar vara ett tunt plåt element.Jag fortsätter med mina rookie-frågor.
I vardagsrummet så har vi ett relativt långt element som det knäpper en hel del i när vattnet kör på och cirkulerar (min gissning).
Jag har luftat alla element tre gånger men ingen större skillnad så jag tror inte det är anledningen utan att det snarare är plåten, alternativt fästena som sitter på baksidan och fäster plåten på rören.
Vet någon vad det är som knäpper i denna konstruktion och kan man göra något åt det?
Edit: glömde nämna att det elementet är klart längst och det knäpper bara lite i de andra elementen.
Ljudet kommer även när man tar tag i plåten och böjer/vrider lite.
Jag fortsätter med mina rookie-frågor.
I vardagsrummet så har vi ett relativt långt element som det knäpper en hel del i när vattnet kör på och cirkulerar (min gissning).
Jag har luftat alla element tre gånger men ingen större skillnad så jag tror inte det är anledningen utan att det snarare är plåten, alternativt fästena som sitter på baksidan och fäster plåten på rören.
Vet någon vad det är som knäpper i denna konstruktion och kan man göra något åt det?
Bra jobbat! Det kommer se fantastiskt ut när det är klart. Använde du primer för att du planerar att fästa gipsväggarna med gipsbruk?Gjorde ett ryck med badrummet då det stått still alldeles förlänge.
Primat väggarna så ska gipsa dem imorgon, förhoppningsvis kan kakelgubben komma inom en snar framtid!
Ska använda kakelfix att sätta upp gipsen med. Så fick råd från en byggare om att köra primer innan.Bra jobbat! Det kommer se fantastiskt ut när det är klart. Använde du primer för att du planerar att fästa gipsväggarna med gipsbruk?
Jag satte upp gipsväggar med gipsbruk i ett sovrum för cirka ett år sedan och använde inte primer. Funderar över om det kanske är något jag bör överväga framöver.
Kakelfix verkar bra! Läste precis om det från en användare på byggahus. Låter klokt att skruva sidorna. Lägg gärna upp bilder under arbetets gångSka använda kakelfix att sätta upp gipsen med. Så fick råd från en byggare om att köra primer innan.
Vet tyvärr inte om det behövs under guldbruk.
Kommer även skruva skivorna för att vara på helt säkra sidan
Klart du kan själv förutsatt att tiden inte är en faktor Glöm inte att dokumentera allt längs resans gång om försäkringsbolaget skulle fråga vid nått tillfälle..Kakelfix verkar bra! Läste precis om det från en användare på byggahus. Låter klokt att skruva sidorna. Lägg gärna upp bilder under arbetets gång
Ps. väljer att inte kakla själv pga finishen eller fallet? Tog också in en kakelkille när vi gjorde badrummet men funderar nu på om jag inte kan själv vid nästa projekt.