• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Låt oss prata Breguet

Har vi någon modern Breguet Marine 5817 på forumet? @M.B. nämnde den i en annan tråd så tänkte fortsätta här. Tycker den verkar rätt fantastisk men alltid trott att de är svindyra... väldigt överkomliga i stål dock, speciellt lätt begagnad. Känns som ett rätt kul val av semi-sport på gummi i den prisklassen. Några erfarenheter?

70BB2E4E-9DB3-4C33-92B2-1ADE89714225.jpeg

Har vi någon modern Breguet Marine 5817 på forumet? @M.B. nämnde den i en annan tråd så tänkte fortsätta här. Tycker den verkar rätt fantastisk men alltid trott att de är svindyra... väldigt överkomliga i stål dock, speciellt lätt begagnad. Känns som ett rätt kul val av semi-sport på gummi i den prisklassen. Några erfarenheter?

Håller med! Tycker den är riktigt mysig. Aldrig klämt irl dock. Kanske att luggarna blir i största laget när den sitter på handleden?

Har haft 5817BA tidigare men bytt ut mot en 5817ST. Använder den i princip hela tiden nuförtiden. Haft den i knappt två år

Grym! Hur upplevde du klockorna om man ställer dom emot varandra? Var det ungefär samma år på modellerna?

I princip samma år på dem bägge. Ja alltså bortsett från material och därmed också tyngd så var de ju såklart identiska. Nuvarande känner jag mig dock mer bekväm med då jag var ute efter något jag kunde ha med när jag är ute och reser och semestrar

I princip samma år på dem bägge. Ja alltså bortsett från material och därmed också tyngd så var de ju såklart identiska. Nuvarande känner jag mig dock mer bekväm med då jag var ute efter något jag kunde ha med när jag är ute och reser och semestrar
Rimligt! Skulle behöva en i stål för egen del men guld är alltid guld. Ska som sagt ner och klämma i veckan så får vi se vad känslan säger.

Längesedan det hände något i tråden. Är det någon som sitter på en Type XX och vill slänga upp lite bilder? Har lite funderingar på hur den skulle sitta på mina lite klena armar :)

Jag är ett stort Breguet fan men gjorde mig nyligen av med min
IMAG2692.jpg

Och då jag är av åsikten att man endast förtjänar ett par stiliga Breguet handskar när man faktiskt äger en så gör jag så här.

1.Har du en Breguet?
2. Vill du ha ett par ass grymma Breguet handskar?

Perfekt då gör vi så här.
1.Posta dagsfärsk WS på din Breguet.
2. Skicka din adress i PM om du var först
3. Jag skickar dessa utan kostnad
4. Du postar en bild här med din Breguet och handskar när på 😀🤝

Enkelt som snus
Då kör vi!

16125396179446032489538098641384.jpg
16125396340345050947986087683977.jpg

Inget sug efter breguetvantar verkar det som...

Dagens bild! Skön fredagskänsla!

67C8B70F-729E-4291-88EB-B2C55F2796AA.jpeg

Jag är ett stort Breguet fan men gjorde mig nyligen av med min
IMAG2692.jpg

Och då jag är av åsikten att man endast förtjänar ett par stiliga Breguet handskar när man faktiskt äger en så gör jag så här.

1.Har du en Breguet?
2. Vill du ha ett par ass grymma Breguet handskar?

Perfekt då gör vi så här.
1.Posta dagsfärsk WS på din Breguet.
2. Skicka din adress i PM om du var först
3. Jag skickar dessa utan kostnad
4. Du postar en bild här med din Breguet och handskar när på 😀🤝

Enkelt som snus
Då kör vi!

16125396179446032489538098641384.jpg
16125396340345050947986087683977.jpg

67C8B70F-729E-4291-88EB-B2C55F2796AA.jpeg
När det plingar i Breguet tråden så tror man först det rör sig om något form av system meddelande.
Hade detta varit i Rolex tråden....ja ni fattar 😏
Men likt ett kyskhetsbälte håller sig Breguet till The few and....valfritt ord.

Hursomhelst @Cuban8 nu blev jag jäkligt glad.
Värdig bild 👊😃 som det anstår.

Pingla så får du ett par grymma handskar

Nu tar vi helg

//TT

När det plingar i Breguet tråden så tror man först det rör sig om något form av system meddelande.
Hade detta varit i Rolex tråden....ja ni fattar 😏
Men likt ett kyskhetsbälte håller sig Breguet till The few and....valfritt ord.

Hursomhelst @Cuban8 nu blev jag jäkligt glad.
Värdig bild 👊😃 som det anstår.

Pingla så får du ett par grymma handskar

Nu tar vi helg

//TT
Andaktsfullt öppnades paketet med ett par Braguethandskar. Fint och omsorgsfullt skickade med bepansrad budbil av @Tactical trader. :cool:

Nu kan jag äntligen hantera min Heritage 3670 ståndsmässigt. :happyhappy:
Stort tack!

D1167197-125C-4855-98CE-775B81034128.jpeg

Andaktsfullt öppnades paketet med ett par Braguethandskar. Fint och omsorgsfullt skickade med bepansrad budbil av @Tactical trader. :cool:

Nu kan jag äntligen hantera min Heritage 3670 ståndsmässigt. :happyhappy:
Stort tack!

D1167197-125C-4855-98CE-775B81034128.jpeg
Så härligt att se 😍
Och dom har definitivt hamnat helt rätt.
Mycket mycket ståndsmässigt och det värmer mitt hjärta att se att dom får jobba med den äkta varan

Tack min vän

Trevlig helg på er alla Bregueter där ute

Mvh

TT

Senast ändrad:
Hej!

Nybliven Breguet-ägare här :) Otroligt vacker klocka, XXI, tittat på den i närmre tio år nu och till sist blev det ett köp. Men har en fråga, ska man verkligen kunna röra "kron-pinnen" så mycket som i bifogad länk? Känns skört :/

Senast ändrad:
Hej!

Nybliven Breguet-ägare här :) Otroligt vacker klocka, XXI, tittat på den i närmre tio år nu och till sist blev det ett köp. Men har en fråga, ska man verkligen kunna röra "kron-pinnen" så mycket som i bifogad länk? Känns skört :/
Grattis till nyförvärvet! Bara att börja posta bilder på skönheten också!:cool:

Jag ser ingen länk? Det kanske är därför du inte fått svar? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med själv frågan, har ingen XXI själv.

Inte så vågat av mig egentligen - denna kronograf är en av de hetaste Breguet. Priset har så gott som fördubblats det senaste året :)
Ändå kul att "våga" Breguet tycker jag. Även om man har en het modell. Har själv haft ett par och tycker dom har oförtjänt dåligt intresse mestadels trots att dom har tidvis många trevliga modeller. Men vad är en bal på slottet mot en Rolex eller Breitling...du fattar 😃

Tillbaka
Topp