Väldigt nära perfektion det där. GrattisNytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt nära perfektion det där. GrattisNytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Kul med tvåhandare!Nytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Mycket fin. Kikat på den där själv. Hur tycker du den känns? Känns den större än 38?Nytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Grym, men helt klart för stor.Nytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Mycket fin. Kikat på den där själv. Hur tycker du den känns? Känns den större än 38?
Den där e så sjukt Clean, bland det bästa jag har sett när det gäller kostymklockor, tittade på den innan jag köpte denna förra veckan. Jag är bara glad att jag kan lämna Patek träsket bakom mig Nu måste vi bara få mer folk att köpa Breguet och inte AP eller Rolex skitNytt i lådan. 5157ba. 38mm.
Den där e så sjukt Clean, bland det bästa jag har sett när det gäller kostymklockor, tittade på den innan jag köpte denna förra veckan. Jag är bara glad att jag kan lämna Patek träsket bakom mig Nu måste vi bara få mer folk att köpa Breguet och inte AP eller Rolex skit
Grym, har länge suktat efter den där. Visst är det den lilla på 37 mm?Den där e så sjukt Clean, bland det bästa jag har sett när det gäller kostymklockor, tittade på den innan jag köpte denna förra veckan. Jag är bara glad att jag kan lämna Patek träsket bakom mig Nu måste vi bara få mer folk att köpa Breguet och inte AP eller Rolex skit
Grym, har länge suktat efter den där. Visst är det den lilla på 37 mm?
Helt klart, tycker öven 37 är lite stort. Men det ör den minsta Tradition.Tack! Lilla med dagens mått, du och jag vet att det är perfekta herr storleken 37mm. allt över 40mm är ju döden.
Yup. Har en sedan 2007. Köpte den ny. Fantastisk kvalitet. Har servat den en gång trots att det nog inte behövdes. Håller tiden ruskigt bra.Har vi någon modern Breguet Marine 5817 på forumet? @M.B. nämnde den i en annan tråd så tänkte fortsätta här. Tycker den verkar rätt fantastisk men alltid trott att de är svindyra... väldigt överkomliga i stål dock, speciellt lätt begagnad. Känns som ett rätt kul val av semi-sport på gummi i den prisklassen. Några erfarenheter?
Marine är väl knappast dressare?Håller på att jaga ny dressare och en Marine ligger högt upp på listan. Det finns ju sinnessjukt många varianter så en översikt på alla referenser inom Marine för att greppa vad som skiljer dem åt hade ju varit tacksamt.
Någon som har koll på hur man kan förkovra sig på ett bra sätt?
För mig funkar en 35mm Marine i guld ypperligt till kostymen.Marine är väl knappast dressare?
Håller på att jaga ny dressare och en Marine ligger högt upp på listan. Det finns ju sinnessjukt många varianter så en översikt på alla referenser inom Marine för att greppa vad som skiljer dem åt hade ju varit tacksamt.
Någon som har koll på hur man kan förkovra sig på ett bra sätt?
Du hade inte varit den första som använder sportur till uppklätt. Fin och lökig/gubbig modell.För mig funkar en 35mm Marine i guld ypperligt till kostymen.
Finns många fina men jag har snöat in på de mindre Marine från 1995-2010. Men som jag skrev tycker jag att det är omöjligt att få bra bild av lite äldre referenser.Kolla in XL. Den är grym.
Finns många fina men jag har snöat in på de mindre Marine från 1995-2010. Men som jag skrev tycker jag att det är omöjligt att få bra bild av lite äldre referenser.
Tror du gör ett bra köp. Tror VC kommer sticka i pris.
Du hade inte varit den första som använder sportur till uppklätt. Fin och lökig/gubbig modell.
Tror du gör ett bra köp. Tror VC kommer sticka i pris.
Jag är 40+ så det passar mig ypperligt med klassisk gubbighet.
Det är detta jag vill åt men upplever att det finns en miljon referenser som ser likadana ut.
Vill även slå ett slag för den magiska känslan för bandbredden här.
Möjligt. Men jag är osunt ointresserad av att spekulera i klockor
Fast rent allmänt är väl gubbklockor lite koolare om man inte är just gubbe? Gillar gubbur men haft lite svårt för det vulgära detaljerna på Marine. Tog ett par år men nu vill jag ha en. Tror det finns två referenser? Dock aldrig förstått om det är någon skillnad och om alla herruren är 35 mm.Jag är 40+ så det passar mig ypperligt med klassisk gubbighet.
Det är detta jag vill åt men upplever att det finns en miljon referenser som ser likadana ut.
Vill även slå ett slag för den magiska känslan för bandbredden här.
Möjligt. Men jag är osunt ointresserad av att spekulera i klockor
Merparten verkar vara 35,5 men precis som du säger är det ju omöjligt att greppa skillnaderna. Tack för input - jag får leta källor.Fast rent allmänt är väl gubbklockor lite koolare om man inte är just gubbe? Gillar gubbur men haft lite svårt för det vulgära detaljerna på Marine. Tog ett par år men nu vill jag ha en. Tror det finns två referenser? Dock aldrig förstått om det är någon skillnad och om alla herruren är 35 mm.
Någon som vet om det går att skicka klocka direkt till Breguet för service eller måste det gå via AD? Ställt frågan till Breguet men inte fått svar.
Fantastiskt finÅterupplivar tråden lite med min 5817... Levt med den i ca 1 år utan att ha postat desto mer. Kändes som ett kul alternativ till de alldeles galet prissatta motsvarigheterna hos PP, VC etc. Kunde inte vara mer nöjd med beslutet, till och med de annars alldeles för långa bandhornen växer på en.