• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sista långpasset före maran idag. Blir typ 22km. Tänkte först 10 lugnt, sen två x 5 i marafart. Verkar det vettigt?

@falten , hur är formen? Ska du springa?
blev bra. Passet kom från Anders Szalkai.
IMG_0541.jpeg
IMG_0540.jpeg
 

falten

Cartier
Sista långpasset före maran idag. Blir typ 22km. Tänkte först 10 lugnt, sen två x 5 i marafart. Verkar det vettigt?

@falten , hur är formen? Ska du springa?
Känns bra ! Men nervöst med värmen 😅 kör imorgon kortare pass med lite högre farter 👍 garmin klockan säger att det är möjligt under 3 men med värmen kommer jag knappast klara det. Själv då?!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Känns bra ! Men nervöst med värmen 😅 kör imorgon kortare pass med lite högre farter 👍 garmin klockan säger att det är möjligt under 3 men med värmen kommer jag knappast klara det. Själv då?!
Skönt med formen. Bra här med. Har väl gjort det jag kunnat och pallat.
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Ni som springer en mara på ~3h. Vad ligger ni på för volym i träning? Tid/distans per vecka. Och hur fördelar ni träningen?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Fasen nu närmare det sig på riktigt, tagit ledig dag imorgon o njuta av expot tidigt. Idag bara vila och börja mentalt ta sig igenom loppet 😅 tips ikväll kolla Almgren på SVT i Diamond league ❤️
D57C729F-FB3A-4139-B2F0-EA7EB9765A8B.jpeg
Jag måste jobba liiiite, men kommer dra dit efter lunch/tidig eftermiddag.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Almgren är fasen Sveriges bästa löpare genom alla tider.
Otroligt bra löpt.

Ja det var ju rätt bra tid av han som vann också.

Almgren körde visst 18 mil förra veckan så ingen toppning ännu nu inte.
Spännande att se vad som komma skall.
 
Senast ändrad:

jocklas

Cartier
2-Faktor
Fick tips idag om salttabletter. Någon som kör det?
Behövs det?

Jag har använt salttabletter ofta på längre varma race. Brukar ta en varannan timme för att hålla uppe nivåer. Men så brukar jag bara ha rent vatten så inget tillskott från vätskan.

Tidigare har jag haft saltcaps men ska testa umara inför maran nu. Överväger att ta en på morgonen och en innan start bara däremot. Tror inte det behövs så mycket mer än så. Förebyggande eftersom att jag vet med mig att jag annars får problem senare.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Almgren är fasen Sveriges bästa löpare genom alla tider.
Otroligt bra löpt.

Ja det var ju rätt bra tid av han som vann också.

Almgren körde visst 18 mil förra veckan så ingen toppning ännu nu inte.
Spännande att se vad som komma skall.

Sexa i Europa genom alla tider. Sjukt bra gjort :)
Tror inte att dom flesta svenskarna förstår hur bra det faktiskt är. Snabbare än Mo Farah t.ex (Men det är ju medaljerna som räknas i slutändan).
Läste att han själv trodde på att kunna nosa på europarekordet. Det hade varit galet.

Jäkligt kul för han med tanke på alla skador och skit som han haft genom åren. Hoppas utvecklingen fortsätter så här och att det börjar ramla in någon medalj också!
 

falten

Cartier
Lite rolig inside information jag fick på expot, troligtvis släpps adidas Adios pro 4 om ca 4-5veckor, första i liten upplaga med liknande look av evon, habegäret är 100% 😍
 

kapahoo

Omega
Någon som har tips på bra ryggsäck att springa t.ex. till jobbet eller till någon träning av något slag med. Inte nödvändigtvis plats för dator men kanske för ett par extra skor, handduk och mindre ombyte.
Har tittat lite och det är väldigt mycket för vätskebehållare och sådant men det är jag helt ointresserad av. Det viktiga är att det inte skakar i onödan. Tänker mig inte längre sträckor än max 10 km för detta.
 
Topp