• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Någon som har tips på bra ryggsäck att springa t.ex. till jobbet eller till någon träning av något slag med. Inte nödvändigtvis plats för dator men kanske för ett par extra skor, handduk och mindre ombyte.
Har tittat lite och det är väldigt mycket för vätskebehållare och sådant men det är jag helt ointresserad av. Det viktiga är att det inte skakar i onödan. Tänker mig inte längre sträckor än max 10 km för detta.
Nike Run Commuter köpte jag för 2 år sedan, funkar riktigt bra till just samma som du skriver, ett ombyte, handduk och ett par skor.
 
Tips; Är man inte van att preppa med större mängder salt och rödbetsjuice/koncentrat så bör man vara väldigt försiktig om man har tänkt testa första gången nu inför Sthlm Maraton.
Kan lätt bli otrevliga tarmrörelser om man inte är van ;)
 
Nike Run Commuter köpte jag för 2 år sedan, funkar riktigt bra till just samma som du skriver, ett ombyte, handduk och ett par skor.
Tack! Verkar bra.
Kan man dra åt om man har lite mindre packning?
 
Någon som har tips på bra ryggsäck att springa t.ex. till jobbet eller till någon träning av något slag med. Inte nödvändigtvis plats för dator men kanske för ett par extra skor, handduk och mindre ombyte.
Har tittat lite och det är väldigt mycket för vätskebehållare och sådant men det är jag helt ointresserad av. Det viktiga är att det inte skakar i onödan. Tänker mig inte längre sträckor än max 10 km för detta.
Jag har kört både osprey talon och omm classic 25. Det senare har fungerat fantastiskt på många sätt.

Sprang också ett tag med en Haglöfs Corker också, fungerade men var lite mer skakigt.
 
Byta startgrupp på maran i morgon? Är det någon som vet? Man behöver meriterande lopp (halv eller maraton) har jag förstått men de har inte skrivit hur gamla meriterna får vara eller vilken tid som man behöver.
 
3:16:11 får jag vara nöjd med i denna sjuka värme 😅🥵 starkt jobbat alla !

Bra arrangerat som vanligt av Stockholm maraton 🙏

797353E5-A09F-4BC2-A8E3-E83C80440986.jpeg
 
IMG_6371.jpeg


Riktigt nöjd över min insats idag! Tack för gel tipset. Har ätit gels extremt rutinerat. 4:10 tillslut men då hade jag en extrem svacka längs vattnet mellan Djurgården och Södermalm.

Avslutade starkt med bästa tiderna sista kilometrarna, hade inget kvar att ge på spurten!

Nu ställer vi om till 2025, vill ner under 4 igen.
 
Hur är banprofilen i Uppsala? Läste att den var backig, men de kanske har ändrat bana?
Den har inte allt för många backar ändå. Mestadels är det platt med undantag för några få stigningar med efterföljande nedförslöp.

Edit:

Kollade sträckningen: https://map.uppsalamarathon.se/#/maraton

Mycket grus och en del stig. Men mestadels av banan går längs ån. Taskigt slut med backarna från stan upp till slottet som nog kan djävlas med en del pbn
 
Kompressionstrumpor. Någon som kör med sånna? Själv har jag sprungit längre sträckor med kompression under väldigt lång tid men såg den här nu. https://www.fredrikzillen.se/samre-...e-muskelnedbrytning-med-kompressionsstrumpor/
Hittar inga andra referenser på området men det skulle ju vara intressant att veta mer. Jag har haft kompression på alla längre lopp sedan 2013 tror jag, men så fick jag ju muskelrelaterade skador 2018. Började använda för att undvika andra besvär och initialt gjorde det att jag kunde springa längre. Hur gör ni? Springer ni med kompression, eller skippar ni helt?
 
Tillbaka
Topp